ניתוחי לב : כיצד תבחרו מומחה לקרדיולוגיה

ניתוחי לב הם ניתוחים מורכבים אשר דורשים ידע רב מצד הרופא ומיומנות גבוהה. הלב הוא האיבר אשר אחראי להעברת הדם לכל גופנו ועל אף שהוא כמו כל האיברים מקבל פקודות מהמוח, ניתן לומר כי הלב אחראי לתפעול כל האיברים בגוף. לכן, ברגע שהלב אינו מתפקד כראוי יש לעשות את כל הטיפולים הנדרשים כל מנת להביא אותו למצב תקין ככל שניתן, מה שישפיע על בריאות כלל האיברים.

ניתוח מורכב להשתלת לב וריאות התבצע בבית חולים בילינסון. פרופ' רן ערבות צילום: בילינסון

ניתוח מורכב להשתלת לב וריאות התבצע בהצלחה בבית חולים בילינסון. פרופ' דן ערבות. צילום: בילינסון

כשמדובר בלב שלנו, לא משחקים משחקים. אנו נרצה לקבל את הטיפול הטוב ביותר. כל מקרה של קושי, כשל או מחלת לב מטופל באופן המתאים למטופל ולבעיה עצמה. על רופא הלב לזהות קודם כל את הבעיה ורק לאחריה לגשת לפתרון כשהוא חולק עם המטופל מה עומד מולו. לעתים הדרך היחידה לטפל בבעיות השונות היא דרך ביצוע ניתוח לב.

בריאות פרטית

היום יכול כל אחד לבחור לעצמו רופא ולפנות גם אל רפואה פרטית. בריאות פרטית נועדה לתת לכם את הביטחון בבחירת הרופא המטפל כאשר אתם יכולים לבחון את כל הפרמטרים החשובים לכם ובהם:

  • ניסיון – ניתן לשער שתרצו שהרופא שיטפל בכם יהיה בעל ניסיון עשיר. אתם יכולים לשאול את הרופא על הניסיון שלו, לברר האם טיפל במקרים דומים וכן כיצד טיפל בהם בעברו.
  • גישה – הגישה של הרופא מורכבת משני מרכיבים; הגישה הרפואית והגישה האישית. חשוב שהרופא שלכם יהיה מקצועי ובעל הכשרה מתאימה ועם זאת חשוב שהוא יהיה נגיש אליכם (כמובן מבלי לפגוע במקצועיות) ויענה על כל השאלות החשובות שיש לכם לקראת כל תהליך אותו תבצעו.
  • ליווי – חשוב לברר מראש איזה ליווי הרופא המטפל נותן, למטופל ולמשפחתו. מטופלים רבים מעידים על כך שחשוב להם לשאול שאלות גם לאחר הפרוצדורה הרפואית וכך גם קרובי משפחתם. הליווי של הרופא או של הצוות הרפואי חשוב למטופל ולמשפחתו לפני ביצוע פרוצדורה רפואית ולאחריה.

לעתים כל שתרצו מהרופא הפרטי זו חוות דעת נוספת ואתם זכאים לקבל אותה. חשוב מאד שתרגישו בטוחים בתהליך הרפואי אותו אתם עומדים לעבור. לכן, אם אתם עומדים מול כשל לבבי כזה או אחר, אתם יכולים וזכאים לבצע התייעצות עם רופא פרטי אשר ההתמחות שלו היא בתחום ניתוחי הלב, ניתוחי המסתמים ולב.

פרופסור דן ערבות – מנתח מומחה לניתוחי לב וריאה
לקבלת ייעוץ קרדיולוגי רפואי השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

ניתוחי לב

ניתוחי לב הם ניתוחים יותר פופולאריים מכפי שנהוג לחשוב ועם זאת מדובר בניתוחים מורכבים ומסובכים אשר דורשים מיומנות גבוהה בהרבה מסיום לימודי רפואה. את ניתוחי הלב מבצעים בשל מצבים שונים ובניהם מחלות לב, אי ספיקת לב, מחלות אשר קשורות במסתמים, גידולים ועוד. חלק מהניתוחים נחשבים לבטוחים יותר מאחרים כשהניתוחים המורכבים הם ניתוחי השתלות לב. לעתים, בדרך להשתלת לב עובר המטופל טיפולים רבים (שיכולים לכלול גם ניתוחים שונים) וזאת בין היתר כיוון שההמתנה לניתוח השתלת לב יכולה להיות ארוכה מאד.

ניתוחי לב אינם דברים של מה בכך ולכן כל שאלה שיש לכם לאורך הטיפול היא רלוונטית. זכרו, גם אם ניגשתם לרופא במרפאה אתם תמיד יכולים לפנות לרופא נוסף להתייעצות מקצועית. במידה וייקבע כי אתם עומדים לפני ניתוח לב תוכלו לבחור ברופא פרטי אשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך. הרופא הפרטי אשר יבצע את הניתוח יוכל לתת לכם את התשובות לכל השאלות שלכם גם לפני תחילת הפרוצדורה וגם לאחריה. ישנן פרוצדורות שונות הכוללות ניתוחי לב ולא רק השתלות. בין הניתוחים הקיימים ניתן לשמוע על ניתוחי מעקפים, ניתוחי מסתמים, ואף ניתוחים שאינם דורשים פתיחה של בית החזה. כמובן, את הבחירה איזה ניתוח יש לבצע עושים על פי בדיקות מקדימות, מצבו הבריאותי של המטופל (לא רק מבחינה לבבית) והמלצות הרופא כאשר תמיד ניתן לגשת לקבלת חוות דעת שנייה במידת הרצון (חשוב לדעת כי זוהי זכותו הרפואית של כל מטופל).

ניתוח מסתמים

ניתוחי מסתמים מהווים כ-40% מניתוחי הלב. הניתוחים משמשים עבור תיקון של מסתמים או החלפה שלהם. המסתמים נמצאים בצידו השמאלי של הלב והתפקיד שלהם הוא לדאוג לזרימת דם עשיר בחמצן לכל אחד מאיברי הגוף. מסתמים אלו אשר נמצאים בצידו השמאלי של הלב עובדים תחת עומס ולחץ רב יותר מאלו אשר נמצאים בצידו הימני ולכן לרוב מבצעים פרוצדורות רפואיות כמו ניתוח מסתמים במסתמים שבצד השמאלי של הלב. מסתמי הלב אחראיים לכך שהדם יעבור כהלכה כשזרימת הדם תהיה חד כיוונית בין ארבעת מדורי הלב ופגיעה של המסתמים פוגעת בזרימה למדורים אלו, מה שפוגע בין היתר גם בהגעה של חמצן לכל איברי הגוף. פעמים רבות ניתן לזהות את הפגיעה במסתמים בשל תלונות של המטופל ומביקור ראשוני במרפאה כשהתלונות והסימנים כוללים:

  • קוצר נשימה
  • עייפות רבה
  • ירידה ביכולת התפקודית

לאחר זיהוי הקושי התפקודי ניתן לפנות לביצוע אקו לב – בדיקת הדמיה על קולית של תפקוד הלב והמסתמים נעשית על גוף המטופל ללא התערבות פולשנית. מקרים של סתימת מסתמים יובילו לניתוחי תיקון או החלפת מסתומים. את ההחלטה כיצד לבצע את הטיפול בצורה הנכונה ביותר יבצע הרופא בהתאם לנתונים השונים שיעמדו לפניו.

כתבה זו פורסמה עבור פרופסור דן ערבות – מנתח לב

Bookmark the permalink.