הריון בסיכון גבוה : כיצד תעברו את התקופה בשלום

נשים רבות אשר רוצות להרחיב את המשפחה ולהביא ילדים לעולם מגלות כי הדרך אינה פשוטה עבורן. הבאת ילד לעולם כוללת עבור חלק מהנשים קשיי כניסה להריון, הפלות, קושי להחזיק את ההריון או מחלות כמו למשל רעלת הריון וסכרת הריון. הריון בסיכון גבוה משמעותו שישנה סכנה לאם או לעובר ויש לפעול בצורה זו או אחרת כדי להרחיק את הסכנה. ד"ר רוני חן, מומחה למיילדות וגינקולוגיה מסביר לנו כיצד ניתן לסייע להצלחת ההריון.

מעקבי הריון מתבצעים בכל הריון, אך במקרים של הריון בסיכון גבוה ישנו צורך במעקב צמוד יותר ובבדיקות נוספות להריון רגיל.

מעקבי הריון מתבצעים בכל הריון, אך במקרים של הריון בסיכון גבוה ישנו צורך במעקב צמוד יותר.

לעתים חלק מהפעולות אותן יש לעשות כדי להפחית את הסכנה יהיו להפחית בפעילות ולהיות בתקופה של "שמירת הריון" ולעתים יש צורך לבצע פעולות נוספות.

מעקב הריון

מעקבי הריון מתבצעים בכל הריון, אך במקרים של הריון בסיכון גבוה ישנו צורך במעקב צמוד יותר ובבדיקות נוספות להריון רגיל. בכל הריון מבצעים מעקב אשר כולל:

  • בדיקות דופלר לבחינת דופק העובר
  • בדיקות אולטרסאונד למעקב גדילת העובר ומנח
  • בדיקות דם לשלילת מחלות והחמרות בהריון
  • דיקור מי שפיר במידת הצורך לזיהוי מחלות בעובר
  • ועוד

כל הבדיקות הללו יכולות להתקיים במעקב הריון רגיל כאשר במעקב הריון בסיכון גבוה מבצעים יותר בדיקות או יותר פעמים. למשל, כאשר ההריון נמצא בסיכון גבוה מבצעים יותר בדיקות אולטרסאונד על מנת לעקוב אחר התפתחות העובר במקרה וישנו חשד להתפתחות לא תקינה. במקרים בהם ישנו חשד לסכרת, סכרת אשר ידוע עליה מראש או סכרת שהתפתחה בהריון (הנוכחי או הקודם), יתבצעו גם מעקבי סכרת שיכללו לרוב גם המלצות תזונה. מעקב ההריון יכול להתבצע במרפאות שונות כאשר במקרים בהם מאותר הריון בסיכון גבוה ניתן להתייעץ עם רופא מומחה בתחום.

ד"ר רוני חן – מומחה למיילדות וגינקולוגיה
לקבלת ייעוץ רפואי הריון בסיכון גבוה, מעקבי הריון, טיפולי פריון והפסקות הריון. השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

רופא מומחה בתחום

רופא מומחה בתחום הריון בסיכון גבוה יביא איתו ניסיון רב בתחום והצלחות רבות בילווי אמהות וזוגות בדרך להורות. חשוב להבין כי על אף שהריון נראה לנו דבר טבעי לחלוטין, לא תמיד זה כך ומסיבות שונות. לעתים ישנו קושי להיכנס להיריון, לעתים קושי להחזיק את ההריון ולעתים סיכונים שונים נוספים בתחום ההריון והלידה. הסיבות לסיכונים יכולות להיות גנטיקה של האם או האב (האם במקרים של מבנה רחמי למשל ואצל האב יכולות להיות מחלות גנטיות או אי-פריון). סיבות נוספות אשר מעמידות את ההריון בסיכון הן גיל ההורים (דוגמה לכך היא הצעה כוללת לנשים מעל גיל 35 לעבור בדיקת מי שפיר), מחלות רקע של האם, מצבים בהם העובר מרמז על בעיה תוך רחמית כגון עיקוב בגדילה תוך רחמית. מעבר לגנטיקה וגיל חשוב לציין כי ישנן סיבות שונות אשר יכולות להעמיד את ההריון בסיכון וכי לא תמיד ידוע מה מוביל לסיכון אלא רק יודעים כיצד לזהות אותו.

רופא מומחה בעל ניסיון רב בתחום הריון בסיכון מבצע ליווי של זוגות ונשים אשר מעוניינים להצליח להקים משפחה. הרופא המומחה יוכל לסייע לכם החל מזיהוי מחלות גנטיות, לאורך ניסיונות להיכנס להריון ועד להחזקת ההריון והלידה. כל אחד מהשלבים יכול להיות מאתגר עבורכם וחשוב למצוא את הרופא המומחה הנכון לכם אשר ילווה אתכם כשהליווי כולל:

  • ידע וניסיון מקצועי ומתן מענה המבוסס על שנות ניסיון רבות
  • ליווי אישי ומענה על כל השאלות לאורך הכניסה להריון ולאחר הכניסה
  • ליווי עד לרגע הלידה ומתן הנחיות שונות שיסייעו להגיע אליה בזמן ובתנאים הטובים ביותר

זיהוי הריון בסיכון

במדינת ישראל נעשות בדיקות רבות בתקופת ההריון וזאת כדי לזהות סכנות שונות לאם ולעובר. עם זאת, לא תמיד הסיכון מתגלה באחת מהבדיקות אלא דווקא בזכות האם ההריונית עצמה. תחושות כמו כאבי ראש חזקים, סחרחורות, תחושת צירים בשבוע מוקדם, תשומת לב לשינויים בתנועות העובר ועוד יכולים כולם להוביל לבדיקה חשובה אשר תזהה סיכון של ההריון. כמובן, כל מקרה מטופל לגופו ובהתאם להיסטוריה של ההריון הנוכחי והגנטיקה, אך ברגע שישנו זיהוי כי קיים חשד לסיכון יש לפעול להפחית אותו וללוות את האישה במעקב צמוד.

כיצד ניתן לסייע להצלחת ההריון

כל זוג צריך לדעת כי הגשמת החלום להיות הורים אינה תמיד פשוטה ומהירה ועם זאת היא לרוב אפשרית. גם הריוניות שחוו הפלות חוזרות, הריונות שלא התקדמו כהלכה או זוגות שחווים קושי להיכנס להריון, מוצאים עצמם יוצרים תא משפחתי ומביאים תינוקות לעולם. חשוב לדעת כי ניתן לסייע לזוגות להפוך למשפחה (וגם לנשים יחידניות אשר מעוניינות להיות חד הוריות) וכי בעזרת ליווי צמוד לאורך ההריון וטיפול נכון נוצרו ונוצרות משפחות רבות.

התערבות לפני כניסה להריון

מעבר לכך שישנם הריונות אשר נמצאים בסיכון כשהם כבר קיימים, ישנם הריונות אשר ידוע על הסיכון שלהם עוד לפני שהם מתחילים או שקיים קושי להיכנס להריון. לשמחתנו, היום ניתן לבצע בדיקות גנטיות אשר נותנים מענה לזיהוי סיכון במחלות רבות. כל זוג אשר מעוניין בכניסה להריון יכול וצריך לעבור בדיקות גנטיות ואלו נועדות על מנת לזהות סיכונים שישנם בהריונות. גם במקרים של בדיקות גנטיות אשר מצביעות על סיכון, אפשר לפעול בנידון. היום ניתן לבצע הפריה מלאכותית וזו מתאימה לזוגות שלא מצליחים להיכנס להריון, אך לא רק. הפריה מלאכותית מתאימה גם לזוגות אשר נמצאים בסיכון למחלות והיא יכולה לתת מענה להריון בריא.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר רוני חן – מומחה למיילדות וגיניקולוגיה | טלפון: 052-9709428

Bookmark the permalink.