מתקשים להיכנס להריון? מה אפשר לעשות

בישראל זוגות רבים אשר מעוניינים להביא ילדים לעולם מגלים קשיים בדרך. הקשיים באים לידי ביטוי בדרכים שונות כאשר לרוב הרופא המטפל יפנה את הזוגות לביצוע בדיקות בתחום הפוריות וטיפולים רק לאחר שנה או יותר של ניסיונות ספונטניים של כניסה להריון. יצאנו לבדוק מקרוב ביחד עם ד"ר יעקב לברון על הטיפול הטוב ביותר והמוצלח, למה כולם ממליצים על "הפריית מבחנה".

אחד מהטיפולי המוכרים ביותר הוא טיפול הפריית מבחנה.

אחד מהטיפוליo המוכרים ביותר הוא טיפולh הפריית מבחנה.

הרבה יותר זוגות מכפי שנדמה חווים קשיי כניסה להריון. הסיבות לאי-כניסה להריון יכולות להיות מגוונות וקשורות בגבר (כ-40% מהמקרים), באישה (כ-40% מהמקרים), בשניהם או ללא כל סיבה הנראית לעין ויכולה להיות מוסברת על ידי הרפואה. אי כניסה להריון יכולה להיות מוגדרת כבעיית פוריות ולרוב לאחר של כשנה של ניסיונות כניסה להריון יופנה הזוג לבצע טיפולים על סוגיהם השונים. רגע לפני שפונים לבצע הפריית מבחנה יהיה על בני הזוג לעבור בדיקות רפואיות שונות ורק לאחר מכן להתחיל לבצע ניסיונות שונים שיובילו להבאת תינוק לעולם. חשוב להבין כי המדע הולך ומתקדם וכך גם רפואת האישה, המשפחה והפריון ועל כן לפני שהזוג ממהר להסיק מסקנות שהוא עומד לפני הליך של הפריה דרך מבחנה חשוב להישמע לעצות הרופאים ולברר מה מוביל לבעיית הפוריות.

ד"ר יעקב לברון מסביר לנו כי על מנת להגדיר כי לבני הזוג יש בעיות פוריות יהיה עליהם לעבור לרוב שנה של ניסיונות ספונטניים לכניסה להריון ורק לאחר מכן יוזמנו לבצע בדיקות שונות כדי לקבוע באיזה דרך יש לנהוג כדי להגדיל את סיכויי הכניסה להריון או את סיכויי הבאת תינוק לעולם. רגע לפני שהזוג חושב שהוא עומד לפני הפריית מבחנה עליו לעבור אבחון אשר כולל:

בדיקות אצל האישה – כאשר ישנו חשד שישנן בעיות פוריות אצל האישה יבצעו מספר בדיקות על מנת לאשר את המצב. בין הבדיקות יבחנו את מבנה הרחם של האישה, החצוצרות, צוואר הרחם וכן יתייחסו למחזור של האישה, למחלות קודמות, מחלות אשר אולי קיימות במשפחה, עבר מיילדותי (האם האישה כבר נכנסה להריון ועברה הפלה) ועוד. קרוב ל- 40% ממקרי אי הפריון מקורם בנשים ובין 10-15% מהמקרים לא יצביעו על כל בעיית פוריות.

בדיקות אצל הגבר – כאשר ישנו מצב של אי כניסה להריון יבצעו בדיקות גם אצל הגבר. בעוד שבעבר החשד הראשוני לאי- כניסה להריון היה מצביע על האישה היום ידוע כי הסיכויים לאי פריון אצל הגבר זהים לאלו של האישה. הבדיקות אשר מתבצעות אצל הגבר נחשבות לפשוטות יותר ועל מנת לבצע אותן על הגבר ליטול זרע לכלי מיוחד ולהעבירו למעבדה שם יבצעו ספירת זרע ויבדקו את האיכות שלו על הפרמטרים השונים. גם במצבים שמתגלה כי המקור לאי- כניסה להריון הוא הזרע יכול להיות שהזוג יופנה לביצוע הפריית מבחנה.

מעוניינים לקבל פרטים נוספים על טיפולי הפוריות השונים?
ד"ר יעקב לברון – מומחה לטיפולי פוריות ופריון ישמח לשוחח איתכם, השאירו את פרטיכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

ישנם מקרים בהם בעיות הפוריות יכולות להיות מאובחנות בשלב מוקדם, גם מבלי שהזוג יבצע ניסיונות של שנה לכניסה להריון. מצבים אלה יכולים להיות:

שחלות פוליציסטיות – שחלות פוליציסיות הן אחת מההפרעות ההורמונליות הנפוצות ביותר בקרב נשים. אישה אשר המחזור שלה אינו תקין, היא מקבלת 3-4 מחזורי וסת לאורך השנה ויש לה תופעות נוספות אשר יכולות להעיד על המצב ועל כן במקרים אלו יש לשתף את הרופא המטפל ולרוב טיפולי הפוריות השונים יתחילו בשלב מוקדם.

עבר של מחלות – במקרים כמו סרטן מקדים לניסיונות כניסה להריון או מחלות אחרות אשר יכולות להיות מזוהות כדורשות טיפולים בתחום הפוריות, על בני הזוג יהיה לעבור כבר בהתחלה טיפול צמוד. במקרים כמו למשל סרטן מקדים אצל האישה כמעט תמיד נהוג לפני הטיפולים לבצע שאיבת ביציות וברגע שהיא מבקשת להיכנס להריון מבצעים הפריית מבחנה שכוללת הפריה והחדרת עוברים.

גיל האישה – במקרים רבים אישה מעל גיל 35 אשר לא מצליחה להיכנס להיות מעל ל- 6 חודשים תוכנס להגדרה של בעיות פוריות (במקום שנה אצל צעירות יותר).

פתרונות בתחום הפוריות

זוגות אשר אינם מצליחים להיכנס להריון ואשר עברו בדיקות המעידות על קשיים אמתיים יעברו דרך פתרונות שונים. חשוב לציין כי כל פתרון יוצג על ידי הרופאים המטפלים באופן ספציפי ואין טיפול כללי אותו מבצעים באופן אוטומטי מבלי לשתף את הזוג. בתחום הפוריות הרפואה תוכל להציע לזוג מספר טיפולים ובניהם: הפריית מבחנה, תרומת ביצית ופונדקאות.

הפריית מבחנה – הפריית מבחנה היא תהליך בו מבצעים את ההפריה בין הזרע והביצית בתנאי מעבדה. בטיפול זה שואבים ביציות מהאישה (אלא אם אלו נשאבו מראש בשל מחלות מוקדמות כמו סרטן), הגבר נוטל את זרעו לכלי סטרילי מתאים ומבצעים הפריה על גבי מבחנה. לאחר ההפריה מבצעים החזרה של העובר אל רחם האישה. כיוון שאין הבטחה לכך שהעובר ייקלט וישרוד מבצעים לרוב החזרה של מספר עוברים על מנת להגדיל את סיכויי הכניסה להריון.

תרומת ביצית – במקרים בהם הפריית מבחנה אינה צולחת יכול להיות שתהיה המלצה לבצע תרומת ביצית. תרומת הביצית מתבצעת כשהביציות של האישה אינן מצליחות להיות מופרות ולייצר עובר.

פונדקאות – לרוב פונדקאות תהיה המוצא האחרון לטיפולי הפוריות אלא אם מראש ידועה בעיה מבנית של הרחם או קושי להחזיק את העובר. במקרה זה מבצעים הפריית מבחנה בין הביצית והזרע של ההורי הביולוגיים וההחדרה מתבצעת לפונדקאית אשר מגדלת את העובר ברחמה לאורך ההיריון וזאת מבלי שיהיה לה קשר ביולוגי ישיר לעובר או לתינוק שייוולד בעתיד.

פרסום זה פורסם עבור: ד"ר יעקב לברון – מומחה לפוריות ולפריון.
הברזל 19 א', רמת החייל, תל אביב.
טלפון מרפאה: 03-5281450 פקס: 03-5281454

Bookmark the permalink.