לחיוך שלכם יש כתובת : על שתלים דנטליים ושיניים תותבות

כאשר מדובר בשתלים דנטליים ותותבות הרבה אנשים מחפשים את המחיר הנמוך, אך בסוף מקבלים תוצאה ששילמו עבורה. רופאי שיניים מנוסים משתדלים לעבוד עם מעבדות שיניים מכובדות ומשתפים פעולה עם הטכנאים במהלך כל שלבי התהליך, כך שהשיניים התותבות תהיינה עשויות בהתאם למפרט המדויק המסופק על-ידי הרופא. פנינו לעוזי שיינפלד מומחה לתותבות ושתלים דנטליים ובעל מעבדת שיניים הפועלת משנת 1976 ועד היום לשמוע על החידושים וההתפתחויות האחרונות בתחום השתלים והתותבות.

מעבדת שיניים איכותית תדאג לחומרים הטובים ביותר והתאמה מלאה של התותבת למבנה הלסת וחלל הפה, מה שיבטיח נוחות למשך תקופה ארוכה ככל האפשר.

מעבדת שיניים איכותית תדאג לחומרים הטובים ביותר והתאמה מלאה של התותבת למבנה הלסת וחלל הפה, מה שיבטיח נוחות למשך תקופה ארוכה ככל האפשר.

השתלים הדנטליים והשיניים התותבות תופסות את מקומן של השיניים האמיתיות במקרה והשיניים הטבעיות נפלו, נשברו או נעקרו. תפקידן של השיניים התותבות לתפקד כשיניים אמיתיות ולסייע בפעולות הלעיסה והנגיסה ואפילו בדיבור. כמו כן, לשיניים התותבות יש גם ערך קוסמטי, בדיוק כמו לשיניים רגילות. לאסתטיקה של השיניים יש השפעה על מראה הפנים ובניית שיניים תותבות המתאימות בצורה מושלמת לחלל הפה היא הכרחית לשמירת מבנה הלסת.

בדומה לשיניים רגילות יש להקפיד על ניקיון השיניים התותבות ומומלץ לנקות את התותבת פעמיים ביום. כמו כן, כמו שמומלץ לעשות בדיקה אצל רופא שיניים פעם בחצי שנה, כך כדאי לעשות גם עם השיניים התותבות. עם השנים השיניים המלכותיות נשחקות וכדאי לחדש או להחליף אותן.

תיקון תותבות יכול להידרש מכמה סיבות. המקרה הנפוץ ביותר הוא נפילת התותבות, כאשר הן מחליקות מהידיים בעת צחצוח או בזמן הכנסה או הוצאה. סיבה נוספת היא איבוד איזון בין השיניים שנוצר כתוצאה ממגע לא מאוזן בין הלסתות. הדבר עלול להפריע בדיבור ובזמן אוכל. הסיבה השלישית שבגללה נדרש תיקון היא התיישנות השיניים התותבות או עייפות החומר ממנה עשויה התותבת.

על מנת לתקן תותבות שנשברו, הטכנאי יוצק מילוי אקריל בתוך השבר ומלטש את המילוי בהתאם למבנה הלסת של הפציינט. מקרה שנדרש תיקון בגלל שן שנפלה מהתותבת, הטכנאי מחליף את השן שנפלה בשן חדשה שמתאימה במידה, גובה וצבע לשאר השיניים. כמו כן הטכנאי יוצק אקריל ורוד שמחבר בין בסיס התותבת לשיניים הסמוכות לשן שנפלה.

כעבור זמן מסוים של שימוש בשיניים התותבות, עלולה להופיע הרגשת אי נוחות בגלל שהתותבות לא יושבות טוב כמו בהתחלה, לאחר בניית התותבות. סיבה נוספת לאי נוחות יכולה להיות בגלל איבוד משקל גוף, המשפיע על הצטמקות הלסתות והחך. כתוצאה יכול להיווצר רווח בין התותבת לחלק בחלל הפה עליו הוא נשען. כדי לפתור בעיות מסוג זה, טכנאי השיניים משתמשים בשיטה של ריפוד התותבת (התאמת התותבת לרקמת הפה) באמצעות מילוי בסיס התותבת באקריל והתאמתה מחדש לצורת הפה.

מעבדת שיניים עוזי שנייפלד – השאירו פרטים ונחזור אליכם
שתלים דנטליים ᕬ שיניים תותבות ᕬ שחזורים אסתטיים ᕬ שיקום הפה
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

שתלים דנטאליים

שתלים הם בעצם דיבלים קטנים, העשויים מטיטניום, שמוחדרים לעצם הלסת ומשמשים כנקודת עיגון. למעשה, השתל הוא תחליף מלכותי לשורש. ישנם כמה סוגים של שתלים, שהעיקריים בהם זה שתלים מוברגים, חלקים או מחוספסים. סוג השתל שבו משתמשים תלוי במבנה הלסת של הפציינט.

השתל משמש כשן טבעית והמבנים שבנויים עליו מסוגלים להחזיק תקופה של יותר מ-15 שנים. שתלים מתאימים גם לאנשים שמשתמשים בשיניים תותבות ומעוניינים לקבע אותם כדי למנוע תזוזה, אשר גורמת לתותבות להישחק עם הזמן.

השתלות שיניים באות להחליף או שן אחת, או מספר שיניים ברצף, או אפילו שיניים של לסת שלמה. לרוב מבצעים השתלות במקרה של מחסור בכמות יחסית גדולה של שיניים. ישנן שתי שיטות עיקריות להשתלה וקיים ביניהם הבדל עצום מבחינת הזמן שהתהליך לוקח. השיטה הראשונה היא שיטת ההשתלה החד-יומית והיא מיועדת רק למטופלים בעלי עצם חיך חזקה, כאשר מבנה הלסת מתאים באופן אופטימאלי להשתלה. בדיקת התאמת המטופל להשתלה חד-יומית נעשית על-ידי רופא השיניים שטיפל בפציינט בהמשך תקופת השיקום ובנוסף, על-ידי המומחה להשתלות שיבצע את העבודה. בסיום ההשתלה המטופל בד"כ מתבקש ללעוס בצד אחר של הפה מכיוון שלחץ יכול לפגוע בשתל בשלבי ההסתגלות.

השיטה השנייה היא שיטת ההשתלה הרב שלבית, שמתאימה לרוב האנשים. השלמת התהליך בשיטה זו לוקחת מספר חודשים. בשלב הראשון השתל מוחדר לתוך עצם החיך תוך מתן אנטיביוטיקה והרדמה מקומית של האזור לפני ההחדרה. לאחר שהשתל נמצא במקומו, הרופא תופר את החניכיים מעל הכתר. בתקופה של מספר חודשים הבאים, העצם צומחת מסביב לשתל וכך מקבעת אותו הוא שורש של שן טבעי.

כתר קבוע

כתרים קבועים משמשים כתחליף לכותרת השן, כלומר של החלק הגלוי בשן בריאה, ועוזרים לחזק ולשמר שיניים שנעשה בהם טיפול, או שיניים חלשות שאין צורך לעקור. כמו כן, כתרים משמשים כפתרון בעיות אסתטיות.

כתרי חרסינה הם הנפוצים ביותר, מכיוון שהם משלבים יעילות במתן פתרון לבעיה רפואית עם פתרון לבעיה אסתטית. בשיניים הקדמיות, הבדל לאחוריות, משתמשים לאור בכתרים המורכבים מחרסינה בלבד, ללא מתכת בגלל צורך במראה אסתטי מרבי. בשיניים האחוריות, הכתר מאוחה בדרך כלל לבסיס מתכת, על מנת לספק יכולת לעיסה טובה יותר הנדרשת בשיניים אלה.

כתבה זו פורסמה עבור מעבדת שיניים – עוזי שיינפלד
כתובת: בן יהודה 110, תל-אביב | טלפון: 03-5277013, 054-4490905

Bookmark the permalink.