פריצת דרך : סובלים מטרשת עורקים, סוכרת או כולסטרול גבוה?

בכל שנה מאובחנים כשלושים אלף חולי סכרת בישראל. מאובחנים חדשים אלו, נכנסים בעל כורחם לעולם, שלרוב איננו מוכר להם ולמכריהם. ההתמודדות היום יומית עם המחלה לא פשוטה וכרוכה בקבלת טיפול לרוב תרופתי שלעתים מלווה בתופעות לוואי. מחקר קליני פורץ דרך שנעשה על ידי פרופסור מיכאל אבירם, מנהל אגף המעבדות והמחקר בבית החולים רמב"ם ובו מצאו את היעילות וההשפעה של צמח הליקוריץ ללא תופעות לוואי למניעת טרשת עורקים, מחלות לב, מחלות כלי דם, אירוע מוחי ואיזון רמת הסוכר בדם. מחקר נוסף שבוצע על ידי ד"ר יעקב פוגלמן בשיתוף פרופ' אלי כרמלי ופרופ' גטיני בו מוכיח בוודאות שהליקוריץ מונע טרשת עורקים ונסיגה בטרשת. (הורדת החסימות בעורקים).

תמצית שורש ליקוריץ הוכיחה מדעית כמסייעת במניעת טרשת עורקים ומאזנת את רמת הסוכר בדם באופן משמעותי.

תמצית שורש ליקוריץ הוכחה מדעית כמסייעת במניעת טרשת עורקים ומאזנת סוכר בדם באופן משמעותי.

האם יש קצה אור ואופטימיות לסובלים מסוכרת ומטרשת עורקים? מחקר שנעשה על ידי פרופסור מיכאל אבירם מבית החולים רמב"ם מגלה כי תמצית שורש הליקוריץ עשיר בנוגדי חמצון התורמים משמעותית לאיזון סוכרים בדם, מסייע במניעת של טרשת עורקים, מעלה ב-55% את התנגדות הכולסטרול הרע לחמצון וכתוצאה מכך מוריד רמות כולסטרול, רמות טריגליצרידים ואת לחץ הדם הסיסטולי. האם מדובר במוצר פלא טבעי שהולך לשנות ולהשפיע על עולם הרפואה? תצפיות רפואיות אשר בוצעו ע"י ד"ר יעקב פוגלמן על השלכותיו הרפואיות של המוצר בוצעו בהצלחה עם תוצאות שיפור מדהימות.

מלבד מקרים של סכרת הריון, הסוכרת היא מחלה כרונית. כלומר, לא ניתן לרפא אותה, אך ניתן להתמודד עימה ועם הסימפטומים שלה. במקרה של סכרת הריון, המחלה היא בתקופת ההיריון ועוברת לאחר הלידה. נשים, אשר סבלו מסוכרת הריון, נמצאות בקבוצת סיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 בהמשך חייהן.

תמצית שורש ליקוריץ ★ המקורי שנבדק ונחקר קלינית על ידי פרופסור מיכאל אבירם
מוצר מהפכני וטבעי שעבר מחקר קליני בבית חולים רמב"ם – מוצר מהפכני לחולי סוכרת וחולי לב
למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם:



חולי סכרת בישראל ובעולם כולו נמצאים בקבוצת סיכון לסבול מסיבוכי המחלה. לפניכם רשימה של סיבוכים אפשריים כתוצאה מסכרת:

  • טרשת עורקים – עלולה לגרום לנמק בכפות הידיים והרגליים, שבץ, מחלות לב ואף לאימפוטנציה אצל גברים
  • נירופתיה – עיוות של כלי הדם ברשתית ואף הרס שלה. עלול להביא למצב של עיוורון
  • כליות – אי ספיקת כליות, אשר מחייבת את החולה לעבור טיפולי דיאליזה
  • עצבים – נזק במערכת העצבים
  • רגליים – הרגליים מקבלות פחות דם וחמצן ואף רגישות יותר לפגיעה בעצביהן. עקב כך, הן עלולות להיפצע ביתר קלות, כאשר קיים קושי רב להחלמת הפצעים. פצעים אלו עלולים להזדהם ואף להוביל לכריתת הרגל.
  • מערכת הדם – תפקוד התאים הלבנים, האחראיים על הגנה על הגוף, יורד משמעותית וכך הגוף מתקשה להתמודד עם מחלות קלות יחסית

מסיבות אלו ועוד, חשוב מאוד להתנהל נכון עם המחלה ולהקפיד על איזון האינסולין והסוכר בגוף. מלבד איזון רמות האינסולין בעזרת הזרקת אינסולין באמצעים שונים ונטילת כדורים, חולי סכרת בישראל חשופים גם לאפשרויות נוספות כגון טיפול תזונתי, הקפדה על פעילות גופנית ורפואה משלימה. חלק מהמטופלים המשתמשים בטיפול קונבנציונלי סובלים מתופעות לוואי המשליכות על השגרה היום יומית. טיפול באמצעות תמצית שורש ליקוריץ הוכח כבעל השפעה משמעותית כמאזן את רמת הסוכרים בדם ומונע טרשת עורקים. כמו כן השימוש בליקוריץ ללא תופעות לוואי.

ליקוריץ, הידוע גם בשם שוש קירח, מוכר לנו בעיקר מסוכריות הליקוריץ. אך למעשה, מדובר בצמח בעל תכונות ייחודיות. כאמור, הליקוריץ הוא בעל תכונות ייחודיות והוא משמש אותנו גם בתעשיית התרופות. השפעתו עלינו מורגשת בעיקר במערכת האנדוקרינית האחראית, בין היתר, על הפרשת ההורמונים בגוף. הגליקוזידים, שנמצאים בליקוריץ, דומים במבנה שלהם לסטרואידים הטבעיים שבגופנו. עקב כך, מחלות המטופלות בדרך כלל בעזרת סטרואידים כגון בעיות בדרכי הנשימה או בבלוטת האדרנל. ברפואה הסינית הוא אחד מצמחי המרפא המשמשים את המטפלים ברפואה הסינית לטיפול טבעי במקרים אלו. חברות בארץ ובחו"ל מייצרות תוספי תזונה המבוססות ליקוריץ שאינן נבדקו מחקרית וקלינית ולכן חשוב לבדוק היטב כי תוסף התזונה שאתם רוכשים אכן נבדק קלינית.

לצד הטיפולים הקונבנציונאליים, ניתן להיעזר גם ברפואה המשלימה. היות שטרשת עורקים איננה מחלה פתאומית, אלא מתפתחת עם הזמן, היא ניתנת לטיפול ואף מניעה, במידה ומטפלים בזמן, בעזרת הרפואה המשלימה. לדוגמה, תוספי תזונה וצמחי מרפא המפחתים לחץ ומתח מאורח החיים היומיומי, יכולה לסייע בטיפול בטרשת העורקים. על מנת לעשות זאת, ניתן להיעזר ביוגה, טיפולי מגע, מדיטציות וכדומה. אפשרות נוספת למניעת טרשת עורקים ודרכי הטיפול בה היא באמצעות תוספי תזונה. לדוגמה, צריכת אומגה 3 עוזרת בהפחתת רמות השומנים בדם וכך מונעת את הצטברותם על דופנות העורקים ומונעת את הטרשת. כמו כן, אומגה 3 עוזרת גם בהורדת לחץ הדם. כמובן, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני נטילת תרופות או תוספי תזונה. התגלית החדשה ופורצת הדרך שבוצעה לאחרונה על ידי ד"ר יעקב פוגלמן בשיתוף פרופ' אלי כרמלי ופרופ' גטיני מוכיח בוודאות כי הליקוריץ לא רק מונע טרשת עורקים אלה מנקה את העורקים מהחסימות.

מיצוי משורש צמח הליקוריס בקפסולות LicoRich

צמח הליקוריס ( (Glycyrrhiza glabra, המוכר בעברית כשוש קירח, מהווה צמח חשוב ברפואות המסורתיות בסין ובהודו ומוכר היטב ברפואת הצמחים במערב. לשימוש בצמח ליקוריס כצמח מרפא היסטוריה מתועדת מימי קדם, מימי המצרים והסינים הקדמונים ומימי האימפריות של היוונים, הרומאים, הערבים והפרסים. בצפון אמריקה השתמשו האינדיאנים, הרבה לפני המפגש עם האירופאים, בצמחי ליקוריס לטיפול במגוון בעיות גופניות.

לצמחי ליקוריס מיחסת הרפואה המסורתית במקומות שונים בעולם מגוון השפעות חיוביות, ביניהן השפעות חיוביות על מערכת העיכול, המערכות ההורמונלית ועל יכולת התגברות על רעלים. השפעה חיובית מיוחסת לצמחי ליקוריס בהתגברות על בעיות הנובעות מסכרת מסוג 2 ועל רמה כגבוהה של כולסטרול בדם. המכון הלאומי האמריקני לבריאות (NIH) פרסם רשימה ארוכה של שימושים רפואיים מקובלים הנעשים בעזרת צמח הליקוריס (1).

במיצוי מים של צמחי ליקוריס מתקבל רכז מגוון של חומרים. בין החומרים המתקבלים,  חומר בעל טעם מתוק ותכונות אנטי בקטריאליות מובהקות בשם: glycyrrhizinc acid .  

 glycyrrhizinc acid גורם לעליה בלחץ הדם וניתן לסילוק במיצוי כוהלי  (2,6).

 לאחרונה גילו מדענים גרמניים ואמריקנים (בניסויים עם עכברים) שבמיצויים מצמחי ליקוריס מצויים חומרים כימים המתחברים לקולטנים (receptors) והאחראים לוויסות תקין של רמת הסוכר בדם. אותם קולטנים מצויים בבני אדם (3,4).

עבודות מחקר שבוצעו בבית החולים רמב"ם בחיפה הראו ששימוש במיצוי ליקוריס ללא glycyrrhizinc acid הוריד את ריכוז הכולסטרול "הרע" ומנע את חמצון הכולסטרול בדמם של נבדקים באופן משמעותי. הוכח שמניעת חמצון הכולסטרול מונעת את שקיעתו של הכולסטרול בדפנות כלי הדם (5,6).

השימוש הקבוע בקפסולות LicoRich מסיע לתפקוד תקין של הגוף במצבי רמות גבוהות של סוכר וכולסטרול "רע" ומחומצן בדם. מיצוי צמחי ליקוריס בקפסולות של חברת  LicoRich  הוא ללא  glycyrrhizinc acid.

טרשת עורקים ודרכי הטיפול בה

טרשת עורקים איננה מחלה בפני עצמה, אלא שם של מספר מחלות בעלות מאפיין משותף אחד: הצטברות של שומנים וכדוריות דם לבנות על העורקים עד כדי חסימתם. מחלות אלו הן מסוכנות מאוד ואף עלולות להיות קטלניות! במאמר זה, נדבר על טרשת עורקים ודרכי הטיפול להתמודדות עם המחלה.

גורמי הסיכון

ישנם מספר גורמים עיקריים, אשר עלולים להוביל לטרשת עורקים:

  • תזונה – צריכה מוגברת של שומן טרנס
  • עישון – אחד מגורמי הסיכון בעלי רמות הסיכון הגבוהות ביותר
  • עודף משקל – בעיקר כאשר מלווה בתזונה שאיננה בריאה
  • חוסר בפעילות גופנית – פעילות גופנית נחשבת למעכבת התפתחות טרשת עורקים. חוסר הפעילות נחשב גם לגורם סיכון בעל רמת סיכון גבוהה
  • סכרת – כאשר הגוף לא מצליח לפרק את הסוכרים, עלול להצטבר פלאק בעורקים ולגרום לטרשת
  • לחץ דם – לחץ דם גבוה עלול להוביל למחלה
  • גנטיקה – אנשים, שיש במשפחתם חולי טרשת עורקים נמצאים גם הם בקבוצת הסיכון
  • אי ספיקת כליות כרונית – הכליות מהוות מעין מסננת של רעלים בגוף. כאשר תפקודן יורד, הרעלים עלולים להוביל לטרשת
  • עודף סידן – לעתים רחוקות, עלול להוביל אף למחלה

סוגי טרשת עורקים ודרכי הטיפול בהם הם מגוונים בשל העובדה, שטרשת עורקים היא כאמור, שם כולל למספר מחלות. בחירת האפשרות המתאימה היא בדרך כלל לפי סוג הטרשת וכמו כן, גם לפי חומרתה. עיקר הטיפול הוא באמצעים תרופתיים, אך במקרים חמורים עלולים להגיע גם לצנתור ואף לניתוח מעקפים. ניתן למנוע זאת, טיפול מונע מציל חיים!

כתבה זו פורסמה עבור ליקוריץ LicoRich – תמצית שורש ליקוריץ
כתובת: רחוב האשלג, חיפה, מען לדואר: ת.ד 25598
טלפון: 072-3304350

Bookmark the permalink.