טיפול בחרדות ומשברים : איך מתמודדים?

כולנו חווים מדי פעם משברים במהלך חיינו כאשר לעתים המשברים הם יותר מאשר משברים חולפים. לעתים המשברים הם טראומטיים במיוחד או משאירים עקבות אשר גורמות לחרדה אמיתית בחיים. השאריות של המשברים או החרדות גורמים לחיינו להשתנות ולא פעם מהווים מגבלה כשזו יכולה להתבטא במישור החיים החברתי, הכלכלי, הזוגי ועוד. ד"ר שאול ליבנה מומחה לפסיכולוגיה קלינית וטיפול בהיפנוזה מדבר על דרכי הטיפול בהיפנוזה, על טיפול בחרדות ומשברים ועל מה שבניהם.

האם אני בדיכאון קליני? האם אני סובל מהפרעת חרדה?

האם אני בדיכאון קליני? האם אני סובל מהפרעת חרדה?

אחת הדרכים לטפל בחרדות או במשברים היא דרך היפנוזה. ההיפנוזה היא שיטת טיפול מקובלת אשר מקלה על המטופל להתמודד עם חוויות קשות. המושג היפנוזה בא מהמילה היוונית "שינה" והוא מתייחס למצב בו מתבצע טיפול כלפי האדם כשהוא במצב תודעה שונה מעוררות מלאה. מצב זה מאפשר למטופל לעבור טיפול בסיטואציות שקשות לו להתמודדות. טיפול בחרדות ומשברים אשר מתבצע תחת היפנוזה נועד להקל על המטופל ובכל נקודה לאורך הטיפול המטופל יכול לבחור להפסיק את הטיפול אם רק ירצה בכך. כלומר, בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא ניתן לשלוט בכל המחשבות של המטופל ולא ניתן לגרום לו להגיד דברים או לעשות דברים אשר אינם מתאימים לו. עם זאת, במצב של היפנוזה המטופל רגוע יותר או נכנס לטראנס ולכן הוא יכול להעלות מצבים שקשה לו להתמודד איתם בעוררות מלאה.

בחירת המטפל המתאים

טיפול בהיפנוזה יכול להיעשות בישראל רק על ידי מטפלים אשר הורשו לכך מטעם משרד הבריאות כשאלה יכולים להיות רופאים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים או רופאי שיניים. ללא אישור מתאים אין לעסוק בהיפנוזה. עם זאת, טיפול בחרדות ומשברים דורש מקצועיות וגם פתיחות של המטופל כלפי המטפל ולכן עליו להרגיש בנוח איתו ולסמוך עליו לאורך הטיפול כמה שניתן (לעתים הקושי לסמוך על אנשים אחרים הוא חלק מהטיפול הנדרש). על המטופל להרגיש שהוא בוחר במטפל המתאים שיעזור לו לטפל בחרדות ובמשברים ולכן כדאי שיבחן כי המטפל מחזיק בתעודה מתאימה המאשרת לו לבצע היפנוזה, שהמטפל בעל ניסיון בתחומו ועליו להרגיש שהוא סומך עליו ובוטח בו בדרך הטיפולית.

טיפול היפנוזה – אודות הטיפול ולמי הוא מתאים

טיפול בהיפנוזה הוא טיפול אשר יכול להתבצע על ידי מומחה שלמד והוכשר לתחום. רבים חושבים כי הטיפול מתבצע על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר כאשר המטופל אינו בהכרה ולכן הוא אינו יכול לשלוט בתהליך או במה שנעשה בו אך ל מעשה לאורך כל הטיפול יכול המטופל להחליט להפסיק אותו או להעיר למטפל כי אינו מרגיש בנינוחות במהלכו. הטיפול מתבצע במטרה לטפל בבעיות רגשיות או פיזיות כשהשיטה של הטיפול מקלה על המטופל לעבור אותו ולהתמודד עם פחדים, חששות ומקרים מן העבר אשר מקשים עליו.

פנו אל ד"ר שאול ליבנה פסיכולוג קליני מומחה לטיפול בחרדות ומשברים
טיפול בחרדות ובמשברים – השאירו פרטים ואשמח לסייע:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

בחירת מטפל מתאים

כל טיפול כולל התערבות בנפש האדם ועל כן הוא יכול להשפיע לטובה, אך במקרים שהטיפול אינו מתבצע כראוי הוא עלול להחמיר את מצבו של המטופל. על מנת לבחור את המטפל המתאים יש לבחון מספר דברים:

רישיון – יש לבחון כי המטפל מחזיק ברישיון לטיפול מטעם משרד הבריאות.
ניסיון – ניתן לשאול את המטפל מהו הניסיון שלו בתחום ואלו הצלחות היו לו בטיפולים.
התרשמות ראשונית – תפקידו של המטפל הוא לסייע למטופל ולצורך כך על המטופל לסמוך על המטפל. במיוחד במקרים של היפנוזה חשוב לסמוך על המטפל ולכן יש חשיבות להתרשמות הראשונית. יש לזכור כי תמיד ניתן להפסיק את תהליך הטיפול ולבחור יחדיו בדרכי טיפול שונות.

היפנוזה כשיתוף פעולה בין המטפל למטופל

היפנוזה מתבצעת רק בשיתוף פעולה בין המטפל למטופל כאשר פעמים רבות ילמד המטפל את המטופל כיצד לבצע את ההיפנוזה בעצמו על מנת שזו תשמש אותו גם מחוץ למסגרת הטיפולית. את הטיפול עצמו רשאי לבצע רק בעל רישיון לעיסוק בהיפנוזה כשהרישיון ניתן מטעם משרד הבריאות. ללא רישיון מתאים אין לבצע את הטיפול ולכן על מטופל אשר ניגש לטיפול לבדוק כי למטפל יש את הרישיון לכך. את הטיפול ניתן לבצע למטרות שונות, גם כאלו שאינן טיפוליות וניתן לראות כי עושים היפנוזה גם לצורך שחזור אירועים במשטרה כמו למשל לאחר אירוע כמו שוד או אונס שהאדם שחווה אותו מתקשה לבצע את השחזור. כמו כן משתמשים בטיפולים בתחום התמודדות עם כאב (גם לפני לידה), הפרעות קשב וריכוז ועוד טיפולים רבים.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר שאול ליבנה – פסיכולוג קליני
שדרות עמנואל הרומי 6/1 תל-אביב |  03-6295321, 052-3231096

Bookmark the permalink.