חשד לרשלנות רפואית : מה אפשר לעשות

מדי שנה מוגשות מאות תביעות בגין רשלנות רפואית בישראל. רשלנות רפואית היא לצערנו חלק בלתי נפרד מהרפואה ועל אף שהרופאים היו רוצים להימנע מכך, לא תמיד ניתן לעשות זאת. עם זאת, התביעה לרשלנות רפואית נועדה לאפשר למטופל לקבל את הפיצוי שנדרש לו על מנת להתגבר על הקושי שנוצר בעקבותיה עד כמה שניתן. פנינו לעו"ד (דר' לרפואה) שלהב קמחי, מומחית לרשלנות רפואית ודיני נזיקין על מנת להבין ולדעת מה צריך לעשות כשאנו או קרוב משפחה נפגע מרשלנות רפואית.

מדי שנה מוגשות מעל 500 תביעות בעקבות רשלנות רפואית בישראל.

מדי שנה מוגשות מעל 500 תביעות בעקבות רשלנות רפואית בישראל.

לצערנו תאונות קורות ואין זה משנה כמה אנו מנסים למנוע אותן. עם זאת, כולנו מלאי תקווה כי הצוות הרפואי אשר אמור להגיש לנו עזרה בעת הצורך יהיה בעל הכישורים המתאימים להגשת עזרה מתאימה. למרות זאת, ישנם מצבים של תאונות קשות  אשר התוצאה שלהן מחמירה בעקבות טיפול לא נכון בשטח או בבית החולים. מצבים אלו עלולים להוביל לקושי שיימשך כל החיים ועל כן כאשר בוחנים האם הייתה רשלנות רפואית, בודקים האם המצב היה יכול להיות אחרת אם הטיפול היה מקצועי ונכון ומה ניתן לעשות על מנת לפצות על הנזק שנגרם לנפגע בתאונה.

אבחון נכון יכול להוביל לגילוי במועד של מחלות קשות כמו סרטן, ולהביא לטיפול מתאים שיכול לרפא אותן או למזער את הנזק שהן גורמות. כאשר האבחון לא נעשה כראוי או לא נעשה כלל, התוצאה עלולה להיות "פספוס" של מחלה קשה, טיפולים לא נכונים או טיפולים שלא לצורך. מצב זה עלול להעיב על מצב המטופלים ולהסב להם נזק שעלול להיות בלתי הפיך. תחום הרשלנות הרפואית עוסק גם באבחון ובוחן האם הייתה אפשרות לדעת במועד מהו מצב המטופל והאם נעשתה טעות בהליך האבחון אשר הובילה לטיפול שלא מתאים לו. רשלנות רפואית היא תחום חשוב בדיני הנזיקין בתוך המערכת המשפטית אשר משפיע גם על המערכת הרפואית. ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית, בתחומים רפואיים שונים. למרות שהרופא המטפל שם לעצמו מטרה לפעול לטובת המטופל כאשר מצב זה לא צולח יש להבין כי למטופל מגיע פיצוי על מצבו. מקרים של רשלנות רפואית יכולים להוביל לפגיעה באיכות החיים, באורח החיים, לנכות ואף למוות.  על כן בראייה המשפטית מתייחסים לפגיעה במטופל, ההשפעה שיש לה על חייו וכיצד ניתן להיטיב עם מצבו על אף הרשלנות שנעשתה.

נפגעתם מרשלנות רפואית? פנו אלינו ונשמח לייעץ ולסייע
ליצירת קשר עם עו"ד (דר' לרפואה) שלהב קמחי – מומחית לרשלנות רפואית ודיני נזיקין מלאו את פרטיכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

רשלנות רפואית בתחום הלידה

מדי יום נולדים מאות תינוקות בישראל בבתי החולים הפזורים לאורכה ולרוחבה של המדינה. הרוב הגדול של הלידות מסתיים בהצלחה רבה אך עם זאת ישנן לידות אשר במהלכן נעשתה רשלנות רפואית. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות בחדר הלידה ועלולה להסתיים בנזק לילוד או לאם. הנזק לילוד יכול להתבטא בשיתוק, פיגור, חולשת גפים או כל פגיעה אחרת. הנזק ליולדת יכול להתבטא בכריתת רחם, תפירה שלא כראוי לאחר הלידה הגורמת לפגיעה בסוגרים, ניתוח קיסרי בו השליה לא הוצאה במלואה (או חוסר תשומת לב לאחר לידה רגילה לכך שהשליה לא שלמה) ועוד. מומלץ כי נשים לאחר לידה אשר חשות כי נפגעו במהלכה יבחנו האם התבצעה רשלנות רפואית ולפי בחירתן יתייעצו עם אנשי מקצוע המומחים בתחום. הרשלנות יכולה להתבצע לא רק בחדר הלידה אלא גם באבחון לא נכון לאורך ההיריון, מה שעלול לגרום להולדת תינוק עם מומים, ובמידה והתקיים מצב שכזה יש לבחון אותו ואת השלכותיו לעומק.

רשלנות רפואית בניתוח

ישנם ניתוחים מסוגים שונים וביניהם ניתוחים אורתופדים, לבביים ורבים נוספים. לעתים הלחץ המוטל על הרופאים במקרה הספציפי הוא עצום ולעתים נראה כי הניתוח אינו "מיוחד" או "דחוף". בשני המקרים יכול להיות מצב שבו מתקיימת רשלנות של הצוות הרפואי על סוגיה השונים. לעתים המנותח חש כי משהו היה לא בסדר במהלך הניתוח, אם כי הוא לא יודע כי מה שעבר עליו נכנס לקטגוריה של רשלנות רפואית. במקרים אלה בהם המטופל עבר ניתוח אך לא יצא ממנו כפי שציפה או יותר מכך, התוצאות אותן הוא חווה קשות יותר מהמצב שבו  הוא נכנס לניתוח, באפשרותו לפנות לעורך דין שיבחן האם ניתן להגיש בעניינו תביעה ברשלנות רפואית. חשוב להבין כי מצבי רשלנות יכולים להתקיים בכל סוגי הניתוח ועל כן יש לבחון כל מקרה לגופו. יש לבחון את אופן ביצוע הניתוח, הנזק שנגרם למטופל בעקבותיו וכן האם ניתן היה למנוע אותו.

רשלנות רפואית אסתטית

השימוש ברפואה אסתטית הולך ותופס תאוצה ועל אף שרוב המטופלים מגיעים מרצונם החופשי כדי לשפר את מצבם (ישנם מקרים של שימוש ברפואה אסתטית לאחר פגיעות כמו כוויות או תאונות) והמראה שלהם, גם כאן עלולה להיגרם רשלנות רפואית. בנוסף, במקרים של ניתוחים אסתטיים יש לבחון האם המטופל קיבל את כל ההסבר הנדרש כדי שיוכל להחליט מדעת האם הוא מעוניין לעבור את הניתוח. לא פעם במקרים של רשלנות רפואית בניתוחים אסתטיים המטופל יזקק לניתוחים מתקנים הכרוכים בעלות גבוהה. במקרה זה המטופל זקוק לחוות דעת מקצועית ולטיפולים מסובכים ואז יש לפעול לקבלת הפיצוי המתאים, שיאפשר לו לשלם את עלותם.

לרוב הפיצוי לא יוכל לחפות על המצב הרפואי, אך הוא יוכל לסייע לנפגע לטפל בהשלכות. לדוגמה, אם כתוצאה מהרשלנות הרפואית חש המטופל פחד לגשת לרופאים, הפיצוי יוכל לשמש אותו לטיפול נפשי שיעזור לו להתגבר על הפחד אותו הוא חווה. הפיצוי נועד לסייע עד כמה שניתן להחזיר את המטופל לשגרת חייו.

על מנת לקבל את הפיצוי המתאים על המטופל ומי מטעמו לבחון:

  • האם התקיימה רשלנות רפואית?
  • אם התקיימה רשלנות – מה הנזק שנגרם למטופל?
  • מהו הפיצוי הראוי אשר יאפשר לנפגע לשפר את חייו על אף הפגיעה?

כל אלו הם חלק מתהליך העבודה אותה מבצע עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. רצוי לבחור בעורך דין שהוא גם רופא, שאז יש לו את הידע הרפואי והמשפטי הנדרש לטיפול בתביעות מסוג זה.

הגשת תביעה לרשלנות רפואית תתבצע לרוב לאחר התייעצות עם עורך דין אשר המומחיות שלו היא בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין יבחן את המצב, יבקש מהמטופל לבצע בדיקות שונות אשר יכולות להעיד על כך שהתבצעה רשלנות רפואית ובהתאם יכין את התיק הנדרש.

כתבה זו פורסמה עבור: עו"ד שלהב קמחי – רשלנות רפואית דיני נזיקין
רופאה ועורכת דין, מתמחה בייצוג נפגעים כתוצאה מרשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות קשות אחרות.
רח' ביטרמן 9 נוה עוז, פתח תקוה
טל' 03-9229404, 054-2233098, 052-8801409 פקס 03-9229405

Bookmark the permalink.