מה אתם יודעים על התפתחות הילד : כל מה שחשוב לדעת

ילדים עוברים תהליכים רבים בשנים הראשונות של חייהם. תהליכים אלו כוללים צמיחה, גדילה, התפתחות רגשית, לימוד ועוד. כל התהליכים הללו הם חלק טבעי ובלתי נפרד מהחיים והם נעשים תוך כדי תנועה, השתוללות, צחוק (וגם בכי) ולפעמים הם כוללים גם נפילות. פנינו אל ד"ר נאום סימנובסקי מומחה לאורתופדיית ילדים ורופא בכיר ביחידה לאורתופדית ילדים במטרה לקבל מספר תשובות והכוונה להורים.

חשוב לעקוב אחר התפתחות הילד ולטפל בזמן.

חשוב לעקוב אחר התפתחות הילד ולטפל בזמן.

נפילות והתפתחות לא תקינה דורשות טיפול ומעקב של רופאים המתמחים באורתופדיית ילדים. מדי שנה מגיעים עשרות אלפי ילדים לטיפולים אורתופדיים על סוגיהם השונים ומתבצעים מאות ניתוחים, גדולים או קטנים, שמקורם בנפילות, פגיעות או התפתחות לקויה. ישנן שתי סיבות עיקריות להגעה להתייעצות או ביקור אצל אורתופדיה ילדים כשהראשונה היא מעקבי התפתחות והשנייה היא לאחר פגיעה אורתופדיית. בד"כ ממליץ רופא המשפחה המטפל לקבל חוות דעת מאורתופד מומחה על מנת לשלול ולמנוע נזקים שיהיה קשה יותר לתקנן בהמשך. אבחון וטיפול בזמן בהחלט יכול לחסוך לכם התרוצצויות ודאגות בעתיד.

אורתופדיה ילדים – מעקבי התפתחות

אחת הסיבות להגעה לביקור אצל אורתופד ילדים היא מעקב התפתחות. ילדים אשר אינם גדלים על פי הסטנדרטים הנורמטיביים, נולדו עם פגיעה או נפצעו בגיל צעיר מאד, זקוקים למעקב התפתחותי. מעקבי ההתפתחות מתבצעים על מנת לתפוס החמרה במצב או אי התפתחות בשלבים מוקדמים ולבחור את הטיול הנכון ביותר עבור הילד ומשפחתו. מעקב ההתפתחות במרפאות אורתופדיה ילדים כולל:

  • ביקור אצל רופא אורתופד.
  • צילומי שלד על פי הנדרש.
  • מדידות הגוף במידת הצורך.

המשכיות הבדיקות היא אחד המרכיבים המשמעותיים בטיפול ובמעקב ולכן חשוב לבצע את הבדיקות השונות אצל אותו רופא או לחלופין לדאוג לאסוף את כל החומר הנדרש על מנת להגיע איתו לרופאים השונים. המעקב אחר התפתחות הילד כולל בדיקות לאורך חודשים או שנים וחשוב שלרופא אשר מבצע את המעקב יהיו את כל נתוני ההתפתחות הנדרשים לבדיקה.

אורתופדית ילדים לאחר פגיעה

ילדים נוטים להשתולל ולהתנסות בחוויות חדשות כל הזמן. כל אותן חוויות יכולות לגלות להם עולם מרתק והן יכולות לגרום גם לפגיעות שונות. פגיעות שנוצרות מנפילות יכולות להסתיים בחבישה ומנוחה קלה והן יכולות להוביל גם לתוצאות קשות יותר ולכן אין לזלזל בפגיעה ולגשת אל אורתופד המומחה לילדים לבדיקה כדי לטפל במצב באופן אקוטי. לאחר הטיפול הראשוני מומלץ מאד לבצע מעקבים ובדיקות שהטיפול אכן ענה על הדרישות שלו ולא פגע בהתפתחות הכללית של הילד. הגעה אל אורתופדיה ילדים תהיה לרוב בשל מצבים של פגיעה או צורך בבדיקה והיא יכולה להיות מדאיגה הן עבור הילד והן עבור משפחתו, אך היא לא חייבת להיות כזו. הביקור אצל הרופא או במרפאה יכול להיות גם חוויה חיובית עבור הילד ומשפחתו אם האורתופד והמרפאה עונים על הדרישות המתאימות.

ד"ר נאום סימנובסקי – מומחה אורתופדיה ילדים
לקבלת מידע נוסף מלאו את פרטיכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

מהן הדרישות שצריכות להיות לכם מהאורתופד

הגעה אל אורתופד ילדים צריכה לתת לכם תחושת ביטחון וזאת בנוסף לטיפול היעיל והמתאים בבעיה של הילד. לכן חשוב מאד לבחון כי האורתופד מביא איתו:

  • ניסיון– על האורתופד אשר מטפל בילדכם להיות בעל ניסיון מוכח לטיפול בילדים. שנות הניסיון יכולות להשפיע על איכות הטיפול שילדכם יקבל וניסיון זה צריך להיות לא רק של הרופא עצמו אלא גם של המרפאה והצוות המטפל.
  • התמחות בילדים– על האורתופד להיות מומחה לילדים. חשוב להבין כי התפתחות הילדים ועצמותיהם שונה מזו של המבוגרים ולכן גם אם הגעתם לבדיקה אצל אורתופד יכול להיות שכדאי לבחון הסתכלות שנייה אצל רופא המתמחה בילדים.
  • התמחות בתחום– ישנם תחומים שונים בתחום אורתופדיה ילדים ולא כל רופא אשר מנוסה בבדיקת פציעות ופגיעות מנוסה גם במעקב התפתחות ועל כן במקרים מסוימים חשוב לבחון האם לרופא יש את ההתמחות הנדרשת בתחום אותו אנו מעוניינים לבחון.
  • גישה ידידותית– אמנם המקצועיות של האורתופד הוא חשוב מאד, הגישה תגרום לילד לשתף או לא לשתף פעולה עם הרופא ותשפיע גם על החוויה הכללית שלו מהטיפול. הגישה הידידותית צריכה לבוא הן מצד הרופא עצמו והן מצד הצוות כאשר חשוב מאד שהילד ירגיש בטוח לפני כל פגישה.

אורתופדיה ילדים מיועדת לסייע לילדים במצבים אקוטיים ובמצבים שדורשים מעקב התפתחותי. הורים רבים מרגישים צורך לפנות אל אורתופד עליו יוכלו לסמוך, גם אם מדובר בבדיקה חוזרת או קבלת חוות דעת רפואית. בכל מקרה, טיפול ראשוני יתבצע במרפאה הקרובה לבית, אך לאחר מכן יכולים ההורים לבחור האם ברצונם ללכת לקבל חוות דעת נוספת, לבצע בדיקות נוספות או לא. החשוב ביותר במהלך הבדיקות השונות הוא שהילד יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבורו וירגיש שהוא בסביבה בטוחה.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר נאום סימנובסקי – אורתופד מומחה לאורטופדיית ילדים
מדיקל סנטר הרצליה | בית חולים משגב לדך
טלפון: 050-8573492, פקס. 02-5362162

Bookmark the permalink.