בעל עסק? איך תדע אם ההערכות שלך נכונה לשנה הבאה?

רבעון אחרון של 2016 ורוב הארגונים נמצאים כבר בשלבי אישור אחרונים של התקציב . אם גם אתם נמצאים בשלב זה או  אם סיימתם את התהליך כדאי לכם לעצור חשבו לרגע . מה היה קורה אם הייתם יכולים  לקבל תמונת מצב מדוייקת ומדידה של התשתיות בארגון שלכם?

כדי להצליח ולשמור על יעילות  כל חברה מבצעת סימולטנית שלוש פעולות חיוניות  שהן : אכיפה יעילה ושוטפת של מדיניות התשתיות הארגוניות, הפחתת סיכונים תפעוליים וחסכון בעלויות תפעול עסקיות וארגונית. מדיניות ארגונית, כלומר התאמה בין המצב הקיים למדיניות הארגונית באופנים הבאים :

  • מיפוי הפערים בתחום הגנת המידע : מצב ההגנה והשמירה על המידע בפועל לעומת המדיניות והרגולוציה הארגונית בתחום זה.
  • מיפוי פערים בתחום זמינות המערכת : מצב זמינות המערכת הקיים לעומת המדיניות הארגונית בהתאם לצרכים הארגוניים המשתנים.
  • מיפוי סוגי ההקצאות של תשתיות טכנולוגיות המידע בהתאם לשני פרמטרים : יעודן העסקי של תשתיות אלו ורמת הקריטיות שלהן.
  1. הקצאת משאבי תשתיות, כלומר ניהול היעילות והעלות של הקצאת משאבי תשתיות באופנים הבאים :
  • שיפור הנצילות של משאבי התשתית . קרי תשתיות מוגדרות ומחוברות שלא נעשה בהן שימוש ע"י שרתים, בסיסי נתונים ו/או אפליקציות כלשהן.
  • יכולת תכנון של תקציבים עתידיים בהתאם לשימוש בפועל של תשתיות המחשוב ופוטנציאל הביקוש העתידי אל מול הצורך העסקי המשתנה בסביבה הדינאמית
  1. זמינות מערכות ושמירת מידע –
  • ניתוח סיכונים יומי באיתור כשלים קיימים בזמינות של מערכות : מימוש לקוי או חוסר כסוי בזמינות.
  • מציאת הבדלים בין המידע הארגוני הקיים לרמת הגיבוי שלו. ניתוח סיכונים יומי באיתור כשלים קיימים בהגנת המידע הארגוני : מימוש לקוי או חוסר כסוי
עופר לקסמן – קורולטה
ניתוח סיכונים יומי באיתור כשלים קיימים  – לקביעת פגישת ייעוץ מלאו את פרטיכם: 



 

הצגתו של העולם התפעולי המורכב בצורה פשוטה וכלכלית היא צורך יומיומי. וזה עוד לא הכל – ישנו צורך הולך וגדל בקבלת תמונה הוליסטית ומכאן הצורך בלהצליב אלמנטים של מידע ממקורות שונים, למשל : אלמנטים בתחום התשתית, החומרה, התוכנה ומאגרי המידע.

נכון להיום עדיין בחלק מהארגונים עולם התשתיות הוא מעין קופסה שחורה, כזו שלא רוצים או לא יודעים כיצד להבין אותה. עם זאת,  הצורך בזיהוי  אנומליה ארגונית כלשהי הפך יותר ויותר נדרש והלכה למעשה הינו חלק מכל התנהלות של גוף עסקי ואו טכנלוגי מקומי ו/או גלובלי . אנומליה זו יכולה לגרום לבעיות בתחום העסקי הספציפי ואח"כ  יכולה להשפיע באופן נרחב על מדד היעילות והרווח בארגון כולו .

היום החלום הופך למציאות עם פיתוחו של אלגוריתם ייחודי לזהוי אנומליה ארגונית.

אלגוריתים זה המוטמע בתוך תוכנה ידידותית למשתמש  מזהה אנומליה ארגונית כלשהי כמו שתוכנות לזיהוי הוריקנים מתריעות מראש על אנומליה מטארולוגית.

התוכנה הנה פרי פיתוח של חברה ישראלית חדשנית בשם קורולטה הפעילה בשוק הגלובלי והישראלי מעניקה סט שירותים ייחודי ומהיר. המאתר אנומליות ארגוניות באופן מהיר ומדויק וזכתה כבר בפרסים בינלאומיים רבים.

הפתרון המוצע ע"י התוכנה והאלגוריתים המוטמע בה מהווים את  הגשר שהיה חסר כל כך בין עולם התשתיות הארגוניות לעולמות הפיננסיים והניהוליים, לרבות עלויות, יעילות וסיכונים תפעוליים.

התוכנה מסייעת לארגונים בשלושה תחומים שונים: מדיניות ארגונית, משאבי תשתיות וכן בתחום זמינות המערכות ושמירת המידע הארגוני. האלמנטים השונים בתחומים אלו מזוהים ע"י התוכנה באופן עצמאי, אוטומטי ויומיומי ואופן ניצולם מנותח באופן משולב.

התוכנה לא רק מסייעת לדרגי הניהול בארגון לוודא שחוקי ומדיניות הארגון מיושמים כנדרש. התוכנה אף מאפשרת שיפור ארגוני וחסכון כספי ומסייעת לארגון לעמוד ביעדיו העסקיים והתפעוליים.

למעשה זהו כלי תומך החלטות לחברי דירקטוריון ולמנהלי ארגונים גדולים שמבוסס על טכנולוגיה מתקדמת.

אם אחד או חלק מהנושאים עליהם דיברנו בכתבה זו רלוונטי אליכם כמנהלים או כארגון אל תהססו וצרו קשר ונשמח להציג את סט הפתרונות הקיימים בנושא

לסכום – כשאתם מבצעים הערכות תקציבית לשנת 2017 אל תתבססו על ניחושים אלא על נתונים. כדאי לכם להכיר את קורולטה.

Bookmark the permalink.