מהי הדרך שלכם להצלחה עיסקית

העסק שלנו הוא השתקפות שלנו , הוא משק, את העשייה שלנו, את המוטיבציה שלנו וגם את האמונות שיש לנו לגבי הצלחה בכלל והצלחה עסקית בפרט. למעשה הדרך להצלחה עסקית מורכבת מסולם , אתרכז בשלושה שלבים חשובים:

תכנון

שיווק

מכירות

כמו כל סולם, גם הסולם העסקי מבטיח הגעה ליעד ובמקרה של עסקים : הצלחה עסקית.

איך עושים את זה בפועל?

תכנון – תכנון עסקי הוא בעצם פירוט הדרך שתוביל אותנו אל המטרה. תחשבו שאתם מתכננים מסע ליעד כלשהו, נכון שאתם מתכננים איפה תעצרו ומה תעשו בכל שלב בדרך? כך גם בעסק שלנו שזקוק להכנסה , כמו בטיול גם פה מתחילים בתכנית שמפרטת את הפעולות שצריך לבצע בכל שלב. בניגוד לטיול, במקרה של עסקים לא מפרטים עצירות לתצפית אלא נקודות ופעולות לשיווק ולמכירות, ופעולות יזומות אחרות ,מפרטים את קהל היעד ואת הבידול מול המתחרים.

קרן פלד – להסתכל לשינוי בעיניים
אני מזמינה אתכם לעשות פריצת דרך, לחולל שינוי בקריירה, שינוי תעסוקתי, שינוי ארגוני – לקביעת פגישת ייעוץ מלאו את פרטיכם: 



 

שיווק – שיווק הוא התאמה של העסק לקהל היעד או במילים אחרות : לספר לעולם מה אני עושה. הרבה עסקים מדלגים על שלב השיווק כי הם לא אוהבים "את כל הפרסום הזה". אז חברים הגיע הזמן שתתעוררו -אם אתם לא תעשו את זה, אף אחד לא יעשה את זה במקומכם. ומה זה אומר בפועל? שאף אחד לא ישכנע את קהל היעד שלכם לקנות מכם , או את המוצרים שלכם  ובשורה התחתונה – קהל היעד שלכם יעדיף את המוצרים של המתחרים.

אבל למה בכלל חשוב קהל יעד ואיפה מוצאים אותו ?

קהל היעד הם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם ובלי קהל יעד פשוט אין עסק. זוכרים שלמדנו בשיעורי חשבון ש"חילוק באפס זו טעות כיוון שאין לו משמעות"? אותו הדבר כאן – מוצר ללא קהל יעד הוא חסר משמעות וסופו של העסק להיעלם עם הזמן. איפה נמצא קהל היעד שלכם? זה תלוי במוצר או בשרות שלכם לכל קהל יעד ערוץ שיווק משלו. למשל : מוצר לנוער ישווק בערוצי שיווק רלוונטיים לקהל היעד הזה כמו רשתות חברתיות.

 

מכירות – המכירה היא חלון הראווה של העסק אבל פה אנחנו עומדים למבחן ולא הבובות. למעשה, המכירה היא המפגש הראשון של העסק מול הלקוח ובה באים לידי שלבי הסולם הקודמים : השיווק של העסק והתאמתו לקהל היעד. שיחת מכירה (טלפונית, אינטרנטית או פרונטלית) היא הראי של העסק ולמעשה "הכל מתחיל בקול" : בטון, במילים ואפילו במהירות הדיבור. שיחת המכירה צריכה לשדר אמינות ואחריות ולעזור ללקוח לבחור בכם.

 

לסיכום –  כמו בכל סולם, גם בסולם העסקי אסור לדלג על אף שלב והגעה ליעד מתאפשרת הודות לשלבים הקודמים. אבל גם אם הצלחתם מבחינה עסקית פעם אחת, אף אחד לא מבטיח לכם שההצלחה תחזור על עצמה.

אז איך להבטיח שהמזל אינו מקרי?

צריך לזכור שמזל = הזדמנות שפוגשת מוכנות. לכן, כדי לבצע כל הזמן תהליכי בדיקה ודיוק  צריך פשוט לחזור על ההכנה ועל ההזדמנויות העסקיות להצלחה. בפועל זה אומר לבדוק איזה תחום היה המשמעותי ביותר להצלחה : השיווק, המכירות או אולי תחום אחר..

נשמע מסובך? אתם צודקים לגמרי. הקמה ותפעול של עסק מצריכים ליווי מקצועי ולא רק הבנה בתחום הספציפי של העסק.

לליווי אישי ועסקי צרו קשר עם קרן פלד.
לפרטים נוספים חייגו  054-495-4505

Bookmark the permalink.