איך מבטיחים שומרים על הבטיחות בעבודה?

בטיחות בעבודה היא לא משחק ילדים כי במקרים רבים זהו עניין של חיים ומוות. כשמדובר בדיני נפשות לא מספיק למלא את הוראות הציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". בתחום חשוב זה אסור לסמוך על המזל או על הרצון הטוב ויש לפנות למומחים. מכיוון שתחום זה מורכב ורחב החלטנו לעשות סדר ולספק לכם טיפים. לאחר שתקראו את ההמשך תהיו עם הרבה יותר מודעות והרבה יותר בטוחים.

לפני הכל צריך לדעת שלתאונות עבודה יש אספקט כלכלי ולא רק אנושי. למעשה, תאונות עבודה הנגרמות כתוצאה מבטיחות לקויה יכולות לגרום לנזקים גדולים גם בתחום הכלכלי כמו למשל לגרור תביעות שמעלות את פרמיית הביטוח העתידית ועלויות הכשרת עובדים חדשים במקום אלה שנפגעו ונעדרו מהעבודה ועוד. לכן, בכל הקשור לבטיחות בעבודה אסור לקחת סיכון ויש ולעמוד בדרישות הקפדניות של התחום לרבות להכיר וליישם את החוקים והתקנות הרלוונטיים.

מגן בטיחות והנדסה – M מגן
שירותי ממונה בטיחות, תכנון, פיקוח, יעוץ וניהול פרויקטים בתחום הבטיחות והנדסה אזרחית. השאר פרטים:



כאמור תחום הבטיחות בעבודה הוא רחב ממה שחשבתם ואנחנו נפרט בנושא זה בהמשך, אבל בינתיים רק נאמר שגם החוקים והתקנות משתנים בהתאם לכל לקוח ולקוח. למשל : אין דינה של רשות מקומית כדינה של חברה ממשלתית או כדינו של בית ספר או כדינה של חברת בנייה מהבחינה של החוקים והתקנות בתחום הבטיחות בעבודה.

כאן המקום לציין שתחום הבטיחות בעבודה כולל תחומי משנה, למשל : בטיחות אש לרבות הכנת תכניות בטיחות לקבלת אישור כבוי אש , עבודה בגובה , הדרכות כלליות, הכנת תכנית לניהול הבטיחות , בנייה רגילה , בנייה הנדסית ועוד. על כן, כדאי להעדיף חברות שמספקות חבילת שירותים כוללת בתחום הבטיחות למתן מענה מקצועי ומקיף ללקוחות.

בנוסף, רק חברה שנותנת שירותים מקיפים של בטיחות בעבודה חוסכת לכם כאבי ראש והתרוצצויות. בחברה כזאת תקבלו את כל שירותי הבטיחות תחת קורת גג אחת כולל תכנון (למשל של תיקי מפעל ותיקי שטח), פיקוח, יעוץ וניהול פרויקטים וכן שירותים של ממונה בטיחות באתרים שונים כמו: מפעלי תעשייה , מוסדות חינוך, גופים פרטיים, חברות ממשלתיות, חברות בנייה ורשויות מקומיות.

כמו כן, כדאי לבחור בחברה שיודעת להתאים את הבטיחות בעבודה לצרכים הספציפיים של כל לקוח מסיבה אחת : אין הצרכים של אדם פרטי זהים לאלו של רשות מקומית, של חברה ממשלתית, של בית ספר או של חברת בנייה. כאמור, גם החוקים והתקנות בתחום זה משתנים בהתאם לסוגי הלקוחות.

וכמובן – יש להעדיף חברה בעלת ניסיון והמלצות שביצעה מגוון של פרויקטים גדולים וקטנים כמו למשל במרכזים מסחריים, בבנייני מגורים, בחניונים ציבוריים, בפארקי שעשועים, במוסדות חינוך וכן פרויקטים שונים בתחום ההנדסה האזרחית שגם כמו בתחומים אחרים בתחום ההנדסה אין תחליף לידע ולניסיון, אבל בתחום של הבטיחות בעבודה הניסיון יכול לחסוך פגיעה בנפש תרתי משמע : גם פגיעה בנפש במובן הכלכלי וגם פגיעה בנפש במובן המילולי.

כמו כן, יש להעדיף חברות שעבדו עם גופים גדולים במשק (למשל רכבת ישראל, חברת החשמל או עיריות גדולות) מאחר ויש בכך כדי להוכיח מעל לכל ספק את האמינות והמקצועיות שלהן. או במילים אחרות : מה שטוב לרכבת ישראל, לחברת החשמל ולעיריות כמו ירושלים וחיפה יהיה מן הסתם טוב גם לכם. מבחינת אותן חברות זהו סוג של תעודת ביטוח והוכחה שהחברה שבחרתם שייכת לליגה של הגדולים.

בנוסף, יש להעדיף חברה שמספקת שירות מקצועי ברמה גבוהה מבלי להתפשר על האיכות והאמינות. כמובן שאנשי החברה חייבים להיות בעלי תעודות והכשרות מקצועיות מתאימות לתחום לרבות למשל השתתפות בקורסים וכנסים מקצועיים בתחום הבטיחות להיות מעודכנים ומודעים לכל החידושים והעדכונים בתחום חשוב, משתנה ומשתכלל זה.

M מגן בטיחות והנדסה
טלפון: 04-8396826, 054-4481967
אתר האינטרנט: www.magen-safety.info

Bookmark the permalink.