טיפול בפיסורה וטחורים ללא ניתוח : הסוף לסבל!

כל מי שסובל מפיסורה או מטחורים עתיד לסבול כאב. אנשים דוחים פנייה לרופא בגלל רתיעה מבדיקה באזור פי הטבעת וגם כי הם משוכנעים שאין דרך אחרת לטפל בבעיה מלבד ניתוח,.  לא כך הדבר. היום ישנן אפשרויות לפתור את הבעיה ואת הכאב על ידי טיפולים ללא ניתוח. ד"ר אלן לוי גסטרואנטרולוג המטפל בבעיות פרוקטולוגיה כפיסורה וטחורים מסביר על שיטות טיפול בעלות אחוזי הצלחה גדולים.

שיטה חדשה לטיפול בטחורים ופיסורה ללא ניתוח.

שיטות לא פולשניות לטיפול בטחורים ופיסורה ללא ניתוח.

חלקנו מכירים לצערנו מקרוב וסובלים מבעיות טחורים ופיסורה, באמצעות שיטת טיפול חדשה שפותחה על ידי ד"ר אלן לוי, גסטרואנטרולוג מומחה המטפל בבעיות פרוקטולוגיה כפיסורה וטחורים, ניתן לפתור בעיות טחורים ופיסורה ללא ניתוח והתערבות פולשנית. על כן, מאד לא מומלץ לדחות את הפנייה לרופא מכיוון שהרבה יותר קל לטפל בפיסורה ובטחורים בשלב מוקדם !

מה הן בעיות המופיעות באזור פי הטבעת 

ישנן שתי בעיות נפוצות השייכות לתחום הפרוקטולוגיה:

פיסורה – פירושה סדק באזור פי הטבעת. לפיסורה נלווה כאב, לפעמים בלתי נסבל, ומעבר לכך גם דימום בזמן יציאות או ללא קשר אליהן. החמרת הפיסורה תוביל להעמקת החתך, דבר שיוצר מעגל סגור של כאב והגדלה של החתך. לאלו מצטרף גם סיכון נדיר של זיהום המפחית את סיכויי ההחלמה ללא התערבות ניתוחית. הסימנים אשר יכולים להעיד על פיסורה הם כאב המתגבר לרוב בעת היציאות או לאחריהן, דימום קל באזור פי הטבעת וגם גרד קשה.

טחורים – טחורים הם ורידים מנופחים באזור פי הטבעת בדומה לדליות ברגליים. טחורים נוצרים כתוצאה מלחץ על האזור בזמן יציאות. חלק מהגורמים הם חוסר שתיית מים ותזונה שאינה עשירה בסיבים תזונתיים וגם הריון ולידה טבעית. טחורים יכולים להופיע בתוך פי הטבעת או מחוצה לו והסימנים הנלווים להם הם כאב, דימום על הצואה (או על נייר הניגוב), טפטוף דם באסלה וכמוכן הופעת טחורים מחוץ לפי הטבעת (צניחה).

טיפול ללא ניתוח בפיסורה וטחורים – האלטרנטיבה הטובה 

רבים נמנעים מטיפול בבעיות כמו פיסורות או טחורים בשל החשש להתערבות ניתוחית שגם מאד לא נעימה וגם כרוכה בזמן החלמה ממושך. החדשות הטובות למי שסובל מבעיות בפי הטבעת הם שניתן לטפל בהן גם ללא ניתוח. רבים חוששים (ובצדק) מניתוחים בטחורים או בפיסורה בשל הכאב לאחר הניתוח ותקופת ההחלמה שאינה נעימה בכלל. על מנת להמליץ על אופן הטיפול הטוב ביותר יבצע פרוקטולוג אבחון ראשוני להערכת המצב.

על פי רוב הפרוקטולוג ימצא כי ניתן לטפל בפיסורה או בטחורים ללא ניתוח. ניתוח הוא הליך מיוחד יחסית: חייבים לבצע אותו כשישנם גידולים באזור. גם במקרים של טחורים מורכבים מאד או פיסורה כואבת, זה אף פעם לא הטיפול הראשון ותמיד שוקלים ניתוח רק לאחר שנעשה ניסיון ממושך לטפל באזור ללא ניתוח. הפרוקטולוג ינחה את המטופל כיצד לטפל בבעיה בעצמו.

  • אבחון – הדבר הראשון שיבצע הפרוקטולוג הוא אבחון של האזור ושל הבעיה. האבחון מאפשר לשלול בעיה אחרת המחייבת ניתוח כמו גידול או אבסס (גוש מוגלה) או האם מדובר בבעיה נקודתית אשר ניתן לטפל בה ללא הליך ניתוחי.
  • הנחיות תזונתיות – תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ותזונה המותאמת למטופל הסובל מפיסורה או טחורים. במקרים רבים התזונה הלא נכונה היא מה שגורם לבעיה מלכתחילה ועל כן שינוי התזונה והוספת סיבים תזונתיים יכולה לשפר או לפתור את המצב לחלוטין. כמובן, חשוב לפעול לפי ההנחיות התזונתיות על מנת ליצור שיפור.
  • הקפדה על שתייה מרובה – ממש כפי שחשוב למלא אחר הוראות התזונה של הפרוקטולוג כך חשוב להקפיד על הוראות השתייה הניתנות על ידו. אנשים שאינם שותים מספיק (מים) משפיעים לרעה על בריאותם מבחינות רבות וגם מגדילים את האפשרות לגרום לפיסורה או לטחורים.
  • טיפול בתרופות – טיפול במשחה, ספריי או קצף יינתן על ידי הרופא המטפל. תפקידן העיקרי הוא להרפות את שריר פי הטבעת ולהקל על היציאות כדי למנוע את ההחמרת הבעיה ולהקל על הריפוי.
  • התאמת תרופת – התרופות שהמטופל יקבל מותאמות על ידי הרופא, בעיקר כדי לטפל בפיסורה ו/או בטחורים, למנוע עצירות ולגרום לשיפור זרימת הדם לאזור ויצור הליך של ריפוי.
ד"ר אלן לוי – גסטרואנטרולוג מומחה המטפל בפיסורה וטחורים
סובלים מטחורים ומפיסורה? טיפול ללא ניתוח בטחורים ופיסורה. השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

תפקידו של הפרוקטולוג 

הפרוקטולוגיה היא תחום מהרפואה הגסטרואנטרולוגית והכירורגית והיא עוסקת בטיפול במחלות ובבעיות הקשורות למערכת העיכול התחתונה, לאורך המעי הגס, החלחולת ופי הטבעת כגון פיסורה וטחורים.  לעתים, הטיפול בתחום כולל גם מתן המלצות על תזונה נכונה לפתרון הבעיה.

כשהפרוקטולוג הוא רופא גסטרו, הוא מבצע במקביל אבחון של הבעיה באזור כדי לשלול מחלות אחרות וגם מתאים למטופל את הטיפול המומלץ ביותר. חשוב לדעת כי ניתוחים בתחום נעשים רק במקרים חמורים מאד או מקרים שהוזנחו והוחמרו. בנוסף, ברוב המקרים ניתוח טחורים או פיסורה לא מומלץ לאישה בגיל הפוריות היות שלאחר לידה טבעית אחת או יותר, האפשרות של דליפת צואה, לפעמים ממושכת מאוד, גדלה לאחר ניתוח באזור פי הטבעת ! חשוב לציין שאפשר ומומלץ גם לאישה בהריון להתייעץ עם פרוקטולוג.

לפרוקטולוג היכולת לזהות את מקור הבעיה כבר בשלביה המוקדמים ולתת פתרון חלופי לניתוח.  לכן מומלץ להגיע אליו עם הופעת הכאב או הדימום ולא לחכות להחמרת המצב.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר אלן לוי – גסטרואנטרולוג מומחה
מרפאות בירושלים-תל אביב-רעננה-נתניה
הזמנת תור דחוף: טלפונים במרפאת ירושלים: 02-6784815 / 02-6784699 | נייד: 052-2633673
הזמנת תור רגיל : מייל: levialaingi@gmail.com או צור קשר דרך כתבה זו.

Bookmark the permalink.