גם לי לא היה קל להפוך לאמא : אבל בסוף הצלחתי!

לא מעט זוגות מגלים כי ההתעברות אינה בהכרח תהליך טבעי וקל כפי שחשבו וקיוו. הסיבות לאי הפריון יכולות להיות בשל זרע לקוי, חצוצרות חסומות, הפרעות הורמונליות או, בערך ב- 15% מהמקרים, בגלל סיבות בלתי ידועות. זכינו ובשנים האחרונות מדע הרפואה הביא לכך כי למרבית הזוגות הללו יימצא פתרון.  אחת הדרכים הטובות והיעילות הינה ההפריה החוץ גופית. פגשנו את פרופסור יוסף לסינג, מומחה לפוריות ובקשנו ממנו לשמוע על הטיפול הטוב ביותר הקיים בעל אחוזי הצלחה גבוהים, החלום שלכם בדרך להתגשם!

מדי שנה מתבצעים בישראל מעל ל-30 אלף מחזורי טיפול של הפרייה חוץ-גופית, ישראל נחשבת לשיאנית בעולם בטיפולי IVF.

מדי שנה מתבצעים בישראל מעל ל-30 אלף מחזורי טיפול של הפרייה חוץ-גופית, ישראל נחשבת לשיאנית בעולם בטיפולי IVF.

הפריה חוץ גופית, למעט מקרים של חצוצרות חסומות או מיעוט קיצוני בזרע, מוצגת כטיפול לאחר נסיונות טיפוליים עם כדורים, זריקות, ולעיתים בשילוב עם הזרעה תוך רחמית.

מתי יש לפנות לרופא מומחה?

בהגדרת אי הפריון נכללים זוגות אשר מנסים להכנס להריון כשנה והדבר לא עולה בידם. בירור פשוט וקצר יחסית יכול לגלות את סיבת אי הפריון, ועל פיה לתכנן את הטיפול: נסיונות תרופתיים, הזרעה, או שמא ישירות להפריה חוץ גופית.  כל זה לאחר הסברים מקיפים ועל דעת בני הזוג.

הליך הטיפול – הפריה חוץ גופית

טיפולי ההפריה החוץ גופית נערכים במספר שלבים:

שלב ראשון:

בשלב זה מונחית המטופלת לקבל זריקות אותן היא מזריקה לעצמה ללא קושי, ואשר תפקידן לגייס מספר ניכר של ביציות ולהביא להבשלתן לקראת השאיבה.

שלב שני:

שלב זה הינו שלב שאיבת הביציות, שנעשה בהרדמה כללית קצרה, ובעזרת מכשיר אולטראסאונד דרך הנרתיק שואבים את הביציות, אותן מעבירים למעבדה לצורך הפריה.  טרם הפעולה יתן בן הזוג את דגימת הזרע, וגם היא תעבור למעבדה לאחר זיהוי קפדני, לצורך הפריית הביצית.

שלב שלישי:

ההפריה מתבצעת, כאמור, במעבדה (הפריה חוץ גופית).  במקרים שאיכות הזרע נמוכה – ניתן לבצע את הההפריה (מפגש בין הזרע והביצית) ע"י החדרת הזרעון אל תוך תא הביצית (מיקרומניפולציה).

שלב רביעי:

החזרת העוברים לרחם האשה.  מתבצעת כ-3-5 ימים לאחר שאיבת הביציות, ומחזירים בין 1-3 עוברים, על פי גיל המטופלת ואיכות העוברים.

פרופסור יוסף לסינג – מומחה לפוריות
להגשים חלום ולהפוך לאמא, פני אל פרופסור לסינג מומחה לפריון ופוריות. השאירי את פריטך:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

בחירת רופא מומחה

נושא הפריון וכניסה להריון הוא נושא שדורש ידע, מקצועיות וגם רגישות.  זוגות אשר מנסים להכנס להריון (או יחידניות אשר עוברות את התהליך לבד) נמצאים מול אתגרים פיזיולוגיים ורגשיים.  האתגרים הפיזיולוגיים כוללים שינויים הורמונלים בתקופת נטילת ההורמונים והגעות מתמידות למרפאה, והאתגרים הרגשיים כוללים שמירה על הזוגיות, התמודדות עם אי הצלחה להכנס להריון, ולעתים גם לחץ סביבתי.

רופא מומחה אשר מביא איתו נסיון של שנים וידע מקצועי כמו, למשל, בלפרוסקופיה, יכול ללוות את הזוגות טוב יותר לכל אורך הדרך.  הרופא יסביר לזוג לקראת מה הם עומדים, יעקוב אחר התפתחות הנסיון לכניסה להריון, וימליץ לאורך הדרך האם יש לבצע בדיקות מורכבות או טיפולים שונים מאלו שבוצעו עד לאותו הרגע.

כתבה זו פורסמה עבור פרופסור יוסף לסינג – מומחה לפוריות
רחוב ליפסקי 4, תל אביב | טלפון: 052-9709535, פקס: 03-6990257
lessing@tasmc.health.gov.il

Bookmark the permalink.