עיסוי טיפולי : לטיפול בכאבים ובבעיות בריאותיות

עיסוי טיפולי הוא עיסוי אשר מתבצע על ידי איש מקצוע בעלי התמחות בתחום. התמחות בתחום משמעותה לימודים אשר כוללים גם שיטות מגע ועיסוי וגם אנטומיה ופיזיולוגיה. כמעט כל אחד ואחת מאיתנו חווים מדי פעם כאב ולרוב המקור של הכאבים הללו הוא אורתופדי. בין הכאבים השכיחים ביותר נמצאים כאבי גב, כאבי שכמות, צוואר וראש וכל אלו ויותר מהם ניתנים לטיפול באמצעות מגע, ללא צורך במשכחי כאבים ובוודאי שללא התערבויות כירורגיות מסובכות. פנינו אל רפי סלע מומחה בעיסוי טיפולי ובעל הקליניקה ידי זהב מרכז לטיפול במגע ושמענו ממנו על סוגי העיסויים ולמי הם מיועדים.

עיסוי רפואי לשכוח כאבים וטיפול בבעיות רפואיות.

עיסוי רפואי לשכוח כאבים וטיפול בבעיות רפואיות.

כמעט כל אחד מאיתנו חווה גב תפוס, כאבי שרירים באזורים שונים בגוף, אחוז גבוה אף סובל בתדירות גבוהה מתופעות אלו. אנו נמנעים עד כמה שניתן מלקיחת תרופות ופונים לקבל פתרון יעיל ומהיר שאינו קונבנציונלי וללא תופעות לוואי.

הטיפולים אשר עומדים לפניכם

עיסוי טיפולי הוא טיפול אלטרנטיבי אשר מאפשר לכם להיפתר מהכאב ללא התערבות ניתוחית. עם זאת, לא תמיד עיסוי הוא הטיפול המתאים לבעיה ולכן מעסה מומחה תמיד יבצע תשאול בטרם התחלת הטיפול. בין השאלות אותן עשוי לשאול המטפל:

  • מה הביא את המטופל לטיפול
  • איזה אזור כואב למטופל
  • היסטוריה של הכאב או סיבות מקדימות לו
  • ניסיונות הטיפול עד כה

כל השאלות רלוונטיות הן לטיפול עצמו והן לבחירת הטיפול. יכולים להיות מצבים בהם המטפל ימנע מביצוע עיסוי וזאת רק אם יחשוב כי העיסוי יכול להזיק למטופל. כאשר המטפל יבין כי יש לו את הכלים המתאימים לעזור למטופל הוא יבצע עיסוי כשיש בידיו גם כלים ראשוניים להבין ממה סובל המטופל וכיצד הוא יכול להועיל לו.

עיסוי טיפולי לצורך הנאה

כל אחד יכול להגיע לעיסוי טיפולי גם "סתם כך" עבור הכיף. עיסוי טיפולי הוא עיסוי מהנה מאד, הוא משחרר את שרירי השכמות והשרירים התפוסים ומשחרר מתחים. אנשים אשר מגיעים לעיסוי ללא כל סיבה מגלים לרוב כי גופם הרבה יותר תפוס מכפי שהם חשבו על כך. החיים המודרניים, הישיבה הממושכת והלחץ שביום יום יוצרים יחד מצבים של שרירים תפוסים ולחץ. העיסוי מגלה לאנשים לא פעם כמה הם היו תפוסים מלכתחילה וכמה הם מרגישים הקלה לאחר העיסוי.

גם עיסוי אשר נעשה לצורך הנאה בלבד מביא לתוצאות של הקלה על כאב (שלא תמיד האנשים מודעים אליו) והפגה של המתח בחיים. העיסוי מומלץ כדרך קבע גם לאנשים אשר אינם מרגישים כאב נקודתי, הוא יכול לשמור על הגוף, לעודד את זרימת הדם ולהביא לשלל תופעות חיוביות ובהן גם שינה טובה יותר ורוגע.

ידי זהב – מרכז לטיפול במגע – רפי סלע – מומחה בעיסוי טיפולי
טיפול בכאבי שרירים, בעיות בריאותיות באמצעות עיסוי טיפולי. השאירו פרטיכם ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

בחירת איש מקצוע לביצוע עיסוי טיפולי

היום ניתן לגשת לעיסוי בספא, בחדר כושר ואפילו בבית. הזמינות של אנשי המקצוע עלולה להיות לפעמים מבלבלת היות ולא כל אנשי המקצוע עברו הכשרה מקיפה. לכן, בעת קבלת ההחלטה לגשת לעיסוי טיפולי מומלץ לברר אודות מספר פרטים על המטפל:

  • לימודים – חשוב לברר כי המטפל עבר הכשרה ראויה. כמו כן במקרים של כאבים או של הריון יש לברר כי המטפל עבר גם הכשרה מתאימה לטיפול במצבים אלו. כמובן, כאשר הכאב הוא כאב נקודתי של מתח, ישנם מטפלים רבים שעברו הכשרה ויוכלו לעזור, אך כאשר מקור הכאב הוא מחלה או פגיעה פיזית כמו לאחר תאונה חשוב מאד לברר כי המטפל עבר הכשרה מתאימה לטיפול זה.
  • ניסיון – כיוון שרבים לומדים את המקצועות הטיפוליים ניתן למצוא מטפלים רבים אשר אינם מביאים איתם ניסיון. מטפלים חסרי ניסיון יכולים לסייע לאנשים אשר רוצים להרגיש טיפה יותר בנוח או להירגע, אך עבור אנשים עם כאבים כרוניים, כאבים חזקים או כאבים שהם תוצאה של פגיעה יש צורך לברר כי המטפל בעל ניסיון רב וגם ניסיון בטיפול בבעיה הספציפית שבה באים לטפל.
  • המלצות – חשוב מאד לקבל המלצות על המטפל ובמיוחד כאשר מדובר בבעיות או מצבים מיוחדים. ההמלצות יכולות לבוא מחברים או אנשים קרובים והן יכולות להופיע באתר האינטרנט של המטפל או ברשתות החברתיות. חשוב שהמטפל יהיה בעל ניסיון, ידע וגם שיהיה נעים בתקשורת כיוון שעל המטופלים לשתף אותו בכאבים, מה מוביל אותם אליו ועוד שאלות שעשויות לעלות. לכן, כאשר מבררים על מטפל בעיסוי טיפולי יש לוודא שהוא גם אדם נעים.

עיסוי טיפולי הוא טיפול לכל דבר ויש להקפיד במהלכו לשתף את המטפל הן בעבר הפיזיולוגי (או הרגשי לאנשים שחווים מתח, לחץ ועוד ביום יום שלהם). העיסוי חייב להתבצע על ידי איש מקצוע שעבר הכשרה מקצועית בתחום. נשים בהריון ואנשים שעברו פגיעה או תאונה חייבים לוודא כי המטפל מוכשר לעיסוי במקרים שלהם.

כתבה זו פורסמה עבור ידי זהב מרכז לטיפול במגע
מושב אלוני אבא (סמוך לבית לחם הגלילית) | טלפון: 052-9709687, אימייל: rafisela@walla.com

Bookmark the permalink.