עברת ניתוח החלפת ברך ? מגיע לך קצבת ניידות !

קצבת ניידות להחלפת ברך

קצבת ניידות הינה קצבה לה זכאי אדם אשר הינו תושב ישראל, אשר מתגורר בארץ, והינו בין הגילאים 3-67 שנים. בנוסף, וועדה רפואית של משרד הבריאות בחנה את האדם וקבעה לו אחוזי מוגבלות בניידות, בשל בעיות בריאותיות שונות ברגליים שלו. בכדי להיות זכאי לקבלת הקצבה, על האדם לעמוד בהגדרות הבאות על פי הוועדה הרפואית:

 

עברת ניתוח החלפת ברך ? מגיע לך קצבת ניידות !
למידע נוסף השאירו פרטים: 




· יש לו רישיון בתוקף והוועדה הרפואית קבעה לו לפחות 40 אחוזי מוגבלות בניידות.

· אדם אשר אין לו רישיון בתוקף, אך קיבל מעל 60 אחוזי מוגבלות בניידות על פי הוועדה הרפואית.
בנוסף, אדם אשר אין לו רישיון נהיגה יהיה זכאי לקבלת קצבת ניידות במידה ויש לו אדם המורשה נהיגה, זאת אומרת – קבוע משפחה אשר יש לו רישיון נהיגה בתוקף והוא מתגורר עם המוגבל בקביעות או במרחק אווירי שאינו עולה על 500 מטר. בנוסף, על בן המשפחה הזה להסיע את המוגבל באופן קבוע ויש לו אישור מהביטוח הלאומי לבצע זאת.
· אדם אשר מוגדר בתור מוגבל בניידות ושוהה במוסד יוכל לקבל קצבת ניידות במידה וגילו אינו עולה על 67 שנים, ובנוסף, ועדה רפואית של משרד הבריאות קבעה שהוא זקוק לשימוש קבוע בכיסא גלגלים והוא אכן משתמש בו. בנוסף, עליו לעמוד באחוזי מוגבלות בניידות – לילד מינימום 80% ולמבוגר מינימום 100% מוגבלות.
בנוסף, על אדם זה לצאת על חשבונות מהמוסד בו הוא שוהה באמצעות רכב לפחות 6 פעמים בחודש.

קצבת ניידות לאחר החלפת ברך

ניתוח החלפת ברך הינו ניתוח מסובך ומורכב מאוד אשר ההחלמה ממנו הינה קשה במיוחד. בתקופת ההחלמה, ולעיתים גם באופן קבוע לאחר מכן, האדם מוגבל בניידות בצורה משמעותית ולכן זכאי לקבלת קצבת ניידות אשר תסייע לו להתנהל בחיי היום יום בצורה הרבה יותר טובה לאחר החלפת הברך. כמובן, גובה הקצבה והזכויות שלו יקבעו על ידי וועדה רפואית בהתאם לגיל שלו, מחלות נוספות מהן הוא סובל, הסיבה בשלה הוא מחליף את הברך וסוג הניתוח אותו הוא מבצע. לכן חשוב לפנות אל הביטוח הלאומי בנידון מוקדם ככל האפשר, שכן מדובר בהליך לא קצר.

Bookmark the permalink.