סכרת – פטור והחזרים ממס הכנסה או קצבה מביטוח לאומי

סכרת – פטור והחזרים ממס הכנסה או קצבה מביטוח לאומי

לצערנו, מחלת הסכרת הפכה למחלה נפוצה ומוכרת מאוד בעידן המודרני, מחלה אשר רבים חולים בה וסובלים ממנה קשות. כיום, חולי הסכרת יכולים לקבל זכויות שונות במוסדות ממשלתיים כמו מס הכנסה או ביטוח לאומי, וכך להעניק לעצמם חיים הרבה יותר נוחים ולפצות על כושר עבודה מוגבל או אי יכולת להתפרנס כתוצאה מהמחלה.

סכרת – המוסד לביטוח לאומי

על ידי המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל מחלת הסכרת מוכרת ועבור החולים במחלה זו ניתן לקבוע אחוזי נכות אשר נעים בין 0 אחוז לבין 100 אחוזי נחות. כמובן, את האחוזים הללו קובעים רופאים, תוך בחינה של רמות הסוכר בגוף, הטיפולים אותם על האדם לעבור בכדי להתמודד עם המחלה והסיבוכים השונים אשר נגרמים כתוצאה מהמחלה. רבים לא יודעים זאת, אך הסוכרת יכולה לגרום לנזק חמור לאברים רבים בגוף האדם, נזקים אשר ימנעו ממנו לעבוד ובכלל, לתפקד בחיי היום יום בצורה תקינה וטובה. לכן, חולה אשר פונה אל המוסד לביטוח לאומי למיצוי זכויותיו יכול לקבל סיוע אשר יאפשר לו להמשיך להתפרנס ולנהל את חיי היום יום שלו מבלי להיכנס לחובות ובעיות שונות עקב המחלה.

חולה סכרת? בדוק את זכויותייך
למידע נוסף השאירו פרטים: 



 

חשוב לדעת כי במקרים רבים, המוסד לביטוח לאומי לא מעניק לאדם את מלא הזכויות שלו, ורופאי המוסד לא קובעים את אחוזי הנכות הנכונים. לכן חשוב להיעזר בעורך דין מומחה אשר יסייע לאדם לקבל את הזכויות המגיעות לו באופן מלא.

סכרת – מס הכנסה

כמו במוסד לביטוח לאומי, גם במס הכנסה אדם אשר חולה בסכרת יכול לקבל פטורים והחזרים שונים. הפטורים וההחזרים הללו יכולים להעניק לאדם חופש כלכלי רחב יותר ולסייע לו בצורה משמעותית בהתמודדות עם המחלה ובחיים איתה. כמובן, במידה והחולה הוא ילד, או אדם אשר נתמך בבני משפחה, ייתכן והמשפחה תהיה זכאית גם לזכויות האלו. לכן, גם כאן, כמו עם המוסד לביטוח לאומי, חשוב להיעזר בעורך דין או איש מקצוע מומחה מהתחום אשר ייצג את האדם מול המוסד וידאג למיצוי מלא של הזכויות שלו על הצד הטוב ביותר.

 

Bookmark the permalink.