סכרת נעורים ? קצבה מביטוח לאומי

סכרת נעורים – קצבה מביטוח לאומי

הורים לילד אשר סובל ממחלת סכרת הנעורים, זכאיים להגשת בקשה לקצבה מהמוסד לביטוח לאומי, קצבה אשר תאפשר להם לממן את הטיפולים שלו בצורה הרבה יותר טובה ולהקל מהסבל היום יומי שהוא עובר כתוצאה מהמחלה הזו. כמובן, כמו כל בקשה לקבלת קצבה מהממשלה, מדובר בהליך בירוקרטי אשר על ההורים לעבור אותו בסבלנות, ותוך מתן תשומת לב לכל הפרטים הקטנים במילוי הטפסים השונים, זאת על מנת שהם יוכלו לקבל קצבה אשר מתאימה למצבו של הילד וכוללת מיצוי מלא של הזכויות שלהם, ועל הצד הטוב ביותר.

מה נדרש לבצע במהלך הגשת הבקשה?

במהלך הגשת בקשה לקבלת קצבה לחולה סכרת נעורים מהביטוח הלאומי, נדרש לבצע את הדברים הבאים:

  • יש למלא טופס בקשה לקבלת קצבת נכות – את הטופס ניתן לקבל במשרדי המוסד לביטוח לאומי או שאפשר להוריד אותו מאתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.
  • יש לצרף את הטופס אישורים רפואיים שונים אשר מעידים על המצב הרפואי של הילד החולה ועל ההשלכות של הסכרת אשר פוגעות בתפקוד היום יומי שלו (חשוב שהטפסים הללו יכללו מידע על התפקוד היום יומי של הילד, וסיוע אשר לו הוא נדרש במהלך היום יום, כמו סיוע בבית הספר וכדומה).
  • יש לצרף אישורים על בעיות רפואיות נוספות מהן סובל הילד, במידה וישנן בעיות כאלו.
  • יש לצרף אישורים פסיכו-סוציאליים במידה ויש, ופעמים רבים כדאי להשיג את האישורים הללו כי הם יכולים לסייע רבות, כמו במשפחה חד הורית בה האם חייבת לעבוד ומוכרחת לממן סייעת פרטית לילד וכדומה.
  • יש לצרף אישור על כך שהילד נמצא במסגרת לימודית – חינוכית.
לילדך יש סכרת נעורים? בדוק את זכויותייך
למידע נוסף השאירו פרטים: 




מה קורה מעל גיל 18?

חולה סכרת נעורים אשר הינו מעל גיל 18, ובעקבות המחלה יש לו פגיעה ביכולת העבודה ובכושר ההשתכרות שלו, יכול להגש בקשה לקבלת קצבת סיוע מאת המוסד לביטוח לאומי. כמובן, כפי שרשמנו מעלה, יש לצרף אל טופס הבקשה כל מסמך רפואי אשר מעיד על מצבו של האדם. בנוסף, עליו לקחת בחשבון כי לפני אישור הבקשה הוא יוזמן לעמוד בפני וועדה רפואית אשר תחליט האם להגדיר אותו כנכה ואילו אחוזי נכות לקבוע לו.

Bookmark the permalink.