סובלים מניוון שרירים ? בדקו את הזכויות שמגיעות לכם !

ניוון שרירים – הטבות מהמדינה וקצבת ניידות

מחלת ניוון שרירים הינה מחלה רשה מאוד. רוב החולים במחלה זו חווים החמרה במצב והידרדרות קבועה, אשר כוללת פגיעה הדרגתית במערכת העצבים בגוף, למעשה, עם הזמן החולה מתקשה יותר ויותר למניע את השרירים שלו, מה שבסופו של דבר מוביל לקושי בתנועה אשר הולך ומחמיר יותר ויותר עם הזמן. בשל הקושי הרב הנלווה למחלה הזו, ובשל ההגבלות הרבות של החולים בה, החולים במחלה זו זכאיים להטבות שונות מהמדינה אשר יסייעו להם להתנהל טוב יותר בחיי היום יום ויקלו מעליהם את הקושי הכלכלי הנלווה להתמודדות עם המחלה הזו.

סובלים מניוון שרירים ? בדקו את הזכויות שמגיעות לכם !
למידע נוסף השאירו פרטים: 



זכויות בביטוח הלאומי לחולים בניוון שרירים

חולים במחלת ניוון השרירים יכולים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לקבלת הזכויות המגיעות להם. לאחר התביעה תתכנס וועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי,
היא תבחן את כל המידע שהוגש לה ובעקבות כך תקבע את מצבו של החולה ואת אחוזי הנכות שלו, אשר ישפיעו על הזכויות להן יהיה זכאי.

בין ההטבות העיקריות של המוסד לביטוח לאומי לחולי ניוון שרירים קיימות ההטבות הבאות:

קצבת נכות כללית – קצבה אשר מוענקת לאנשים בעלי אחוזי נכות גבוהים, בהתאם לגיל שלהם, אחוזי הנכות ובמידה ויש להם נתמכים (כמו ילדים).
קצבת שירותים מיוחדים – קצבה אותה משלמים לחולים אשר לא יכולים לבצע בעצמם פעולות בסיסיות יום – יומיות שונות וזקוקים לסיוע צמוד.
גובה הקצבה נקבע על פי מצבו של החולה וסוג הסיוע לו הוא זקוק.

קצבת ניידות – קצבה אשר מוענקת לחולים אשר לא יכולים להתנייד בכוחות עצמם עקב פגיעה בגפיים התחתונות.
קצבה זו כוללת גם סכום כספי המועבר לחולה וגם סיוע ברכישה של רכב המותאם לנכה, קבלת הלוואות בתנאים מיוחדים וכדומה.

ההטבות הללו, ללא כל ספק, יכולות לשדרג את חייו של החולה במחלה ולסייע לו להתנהל בצורה טובה יותר ולבצע פעולות שונות בצורה עצמאית יותר, ולכן חשוב לפנות אל הגורמים השונים מוקדם ככל האפשר בכדי למצות את הזכויות של החולה בצורה מלאה, מה שיתרום רבות לאיכות החיים שלו.

 

Bookmark the permalink.