טיפול חדשני : ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט היא תופעה אשר השכיחות שלה עולה עם העלייה בגיל. קטרקט זהו מצב שבו נוצרת עכירות של העדשה. הקטרקט מוביל לקשיי ראייה ולעתים אף לעיוורון (בעיקר במדינות מתפתחות, נדיר להגיע למצב של עיוורון במדינות מפותחות כמו ישראל). היום רוב מקרי הקטרקט מטופלים מיד אחרי תלונות על הפרעה בראייה מצד המטופלים. כדי לטפל בקטרקט חשוב קודם כול לזהות אותו ובהתאם לתוצאות בדיקת עיניים על ידי רופא עיניים לקבל החלטה כיצד לטפל בו.

לראשונה בישראל - ניתוח קטרקט בלייזר, מדוייק יותר ובעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

לראשונה בישראל – ניתוח קטרקט בלייזר, מדוייק יותר ובעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

זיהוי הופעת קטרקט

זיהוי הקטרקט הוא אחד השלבים החשובים בדרך לטיפול ואפשר לזהות אותו לפי הסימפטומים הבאים:

  • ירידה בחדות הראיה, טשטוש או סינוור אשר לא ניתנים לתיקון על ידי משקפיים.
  • ראיה כפולה.
  • קושי בנהיגת לילה.
  • שינויי רפרקציה. אנשים שאצלם מתפתח קטרקט יכולים להעיד כי קוצר ראייה הופך להיות רוחק ראייה או להפך (שינויים תכופים במספר המשקפיים).

זיהוי הסימפטומים וההגעה לרופא המומחה בתחום הקטרקט יאפשר למטופלים להנות מטיפול מהיר במינימום אי-נעימות הנלווית לתופעת הקטרקט.

ד"ר אברהמי סימון – מומחה למחלות עיניים ומנתח
טיפול חדשני – ניתוח קטרקט בלייזר – לפרטים נוספים ויצירת קשר עם ד"ר אברהמי סימון: 




טיפול בקטרקט באמצעות לייזר

הטיפול בקטרקט באמצעות לייזר מאפשר למטופלים לעבור הליך מהיר ולחזור לשגרה במינימום הפרעה לאורח חייהם. כמובן, כמו טיפולים שונים גם כאן מדובר בניתוח ולכן ברור שמטופלים רבים חווים חששות. כדי לחסוך את החששות כל שיש לעשות הוא להבין מה כולל הניתוח:

שלב ראשון – יצירת חתך בקרנית. בשלב זה יוצרים באמצעות הלייזר חתך (לרוב בקצוות הקרנית), חתך אשר מאפשר להגיע לאזור העכור של העדשה. היום החיתוך בלייזר מתבצע במדוייק על ידי מחשב כשהמנתח מנחה את הפעולה.

שלב שני – יצירת פתח בקופסית של העדשה. בשלב זה המנתח יוצר פתח שמטרתו לשאוב דרכו את החלק העכור המפריע לראייה. גם שלב זה מתבצע באמצעות לייזר כשהשליטה והדיוק מושלמים.

שלב שלישי – הסרת החלק העכור. את החלק הזה מבצעים בעזרת אולטרסאונד. באמצעות לייזר ניתן לרסק את העדשה לחלקים קטנים יותר אשר קל יותר להוציא דרך חתך קטן באמצעות אולטרסואנד..

שלב רביעי – השתלת עדשה חדשה. בסוף הניתוח מושתלת בעין המטופל עדשה מלאכותית. עדשה מלאכותית יכולה להיות לראיה למרחק או לקריאה מקרוב. כיום יש גם עדשות מיוחדות אשר מאפשרות תיקון מולטיפוקאל (מאפשר הפחתת התלות במשקפיים) או עדשות מולטיפוקאליות טוריות אשר מאפשרות לתקן אסטיגמציה (צלינדר במשקפיים). חלק זה מתבצע הן בניתוחים המתבצעים בלייזר והן בניתוחים קלאסיים כשההבדל הוא שבאמצעות לייזר אפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר.

יתרונותיו של הלייזר

ניתוח קטרקט מבוצע כבר שנים רבות ועתה אפשר להשתמש בלייזר שמחליף את הניתוחים הקלאסיים. הלייזר מביא איתו יתרונות רבים וביניהם:

  • דיוק מירבי בכל הליך הניתוח.
  • בטיחות גבוהה של הניתוח.
  • ניתוח הלייזר מהיר יותר.
  • הפחתת סיכון לבצקת בקרנית.

בחירת רופא מטפל

כל ניתוח יוצר אצל המטופלים התרגשות רבה, חשוב מאד לבחור נכון את הרופא המטפל. הבחירה של הרופא המטפל צריכה להתבצע לפי הניסיון שהוא מביא איתו, הצלחותיו וגם גישתו הרפואית. חשוב לזכור כי ניתוח קטרקט בלייזר הוא עדיין ניתוח וההבדל המרכזי בין הניתוחים הקלאסיים לבין הניתוח בלייזר הוא יכולות השליטה והדיוק. היום, הרופא שולט בקרן הלייזר ויכול להגיע לדיוק מירבי כשבעבר הוא בעצמו היה מחזיק את סכין המנתחים. מומלץ מאד לברר עם המנתח כמה שנים הוא מבצע את הניתוח ואיזה ניסיון יש לו עם הלייזר וגם לבקש מידע על אודות הליך ההחלמה ואיזו תמיכה הרופא נותן לאחר הניתוח.

באדיבות ד"ר אברהמי סימון – מומחה למחלות עיניים ומנתח
כתובת: קומה 30, המגדל המשולש, מתחם עזריאלי, דרך מנחם בגין 132 , תל אביב 67023
טלפון לקביעת תור: 3122*, 02-5008777
למידע נוסף התקשרו: 052-9126655
פקס: 03-6913002

Bookmark the permalink.