מתקשים להיכנס להריון : טיפולי פוריות לגבר בדמות הזרעה

כשמעוניינים להביא לעולם צאצא ביולוגי ונתקלים בקשיים להיכנס להיריון בתהליך הטבעי נכנסת לתמונה הרפואה המתקדמת ומציעה לזוג טיפולי פוריות. אחת הטיפולים הנפוצים כיום בקרב זוגות המקשים להרות הוא הזרעות. למה הפך הטיפול לשכיח ויעיל ברוב המקרים בכתבה הבאה.

טיפולי פוריות - הזרעות

טיפולי פוריות – הזרעות

לפעמים שני בני הזוג מקבלים טיפולים ולעתים רק אחד מהם, בהתאם לממצאי בדיקות שנערכות לאחר שבמשך זמן ממושך של שנה ומעלה לא נוצר היריון ספונטני. הזוג פונה לייעוץ והכוונה לטיפולי פוריות, בין הטיפולים הנפוצים כיום הפריה חוץ גופית והזרעה.

 הזרעות – קיצור דרך לזרע שאולי יעזור

אחת השיטות שיוצעו כבר בשלבים מוקדמים לבני הזוג היא הזרעה, שכן לעיתים תזוהה בעיה ביכולתו של זרע הגבר לשחות ולהגיע אל השחלות שם מחכה הביצית לזרעונים שיפרו אותה. הליך ההזרעה פשוט בעיקרו. הגבר מתבקש לתת זרע באמצעות אוננות לתוך מבחנה. את הזרע מחדיר הרופא הגינקולוג ישירות לרחם האשה, במרפאתו. להזרעה קוראים גם הזרעה תוך רחמית והיא אחד האמצעים הראשוניים המוצעים לזוגות עם בעיות פריון שאצלם התגלה שזרע הגבר חלש ושהוא, כנראה, מקור הקושי בכניסה להיריון.

השבחת זרע בעבור הזרעות

אחת הדרכים להגדלת הסיכויים להצלחת כניסה להיריון בעת הזרעה היא השבחת הזרע לפני הליך ההזרעה. השבחת הזרע נעשית לגברים שבבדיקת זרעם נמצאה בעיה. בין הבעיות שעלולות להתגלות: ספירת זרע נמוכה – מיעוט תאי זרע חיים; מחסור מוחלט בתאי זרע; תנועתיות נמוכה של תאי הזרע; בעיה מורפולוגית במבנה תאי הזרע העלולה לפגוע ביכולתם להפרות ביציות. הזרע המושבח משמש לצורך ההזרעות ומגדיל את סיכויי הצלחתן. אגב, יש שהשבחת זרע נעשית במסגרת טיפולי הפוריות של בני זוג על אף שלא אותרה בעיה באיכות הזרע, וזאת על מנת להכין את הזרע ולמטב את איכותו לפני טיפולי פוריות אחרים.

איך מתבצעת ההשבחה לצורך הזרעה?

בהשבחה מתבצעת שטיפה לדגימת הזרע שסיפק הגבר והפרדה בין נוזל הזרע לתאי הזרע. את תאי הזרע ש"זוקקו" מחדירים לנוזל שמתדמה לנוזלי החצוצרה הנשית. בשלב זה תאי הזרע אשר להם תנועתיות טובה יותר מגיעים לחלק העליון של הנוזל בשחייה מעלה, ומזהים אותם כאיכותיים יותר, אוספים אותם והתוצר הוא למעשה זרע מושבח שסיכויו להצליח בהגעה לביצית גבוהים יותר, ושתאי זרע "נחותים" שפונו מנוזל הזרע לא יפריעו את  משימתו. בזרע שהושבח, המתאים לשימוש בהזרעה, יהיו כשני מיליון תאים איכותיים, ואלו אמורים להספיק כדי להצליח בהפריה.

כתבה זו נכתבה על ידי המרכז הרפואי לפוריות
המתמחה בטיפולי פוריות, הזרעות והפריות חוץ גופיות.

Bookmark the permalink.