משפט פלילי : ייצוג וטיפול בעבירות פליליות

המשפט הפלילי הוא חלק בענף המשפטים ומתייחס לטיפול בעבירות אשר מהותן בהתנהגויות שליליות. ההתנהגויות השונות יכולות להיות בתחום האלימות הפיזית, אלימות מילולית, סחר לא חוקי, פריצות ועוד התנהגויות רבות אשר מטופלות כולן במסגרת המשפט הפלילי. למרות שהחוק מתייחס בחומרה לכל העבירות השונות, כל מי שנתפס על עבירה זו או אחרת רשאי לקחת לעצמו ייצוג של עורך דין אשר המומחיות שלו היא במשפט פלילי. פנינו אל משרד עורכי דין – זוהר הלוי ושות', המתמחה בתחום הפלילי במטרה להבין מהו המשפט הפלילי ומהם המקרים הנחשבים התנהגויות שליליות פליליות.

אדם הנתפס נאשם על עבירה מסויימת רשאי לבקש ייצוג מעורך דין.

אדם הנתפס נאשם על עבירה מסויימת רשאי לבקש ייצוג מעורך דין.

חשוב לדעת כי גם במקרים בהם נתפס נאשם על עבירה מסוימת הוא יכול לבקש ייצוג מעורך דין ולא להסתפק רק בדעותיו או בתחושותיו האישיות שהוא יוכל לייצג עצמו כראוי מול הגורמים אשר יקבעו את עתידו.

ערעורים

גזר הדין בבית המשפט הוא חלק מהותי אשר משפיע על האדם אותו דנים. עם זאת, האדם העולה למשפט זכאי לערער על גזר הדין שלו. כאשר מתייחסים לערעור בכל הנוגע לדין הפלילי יוצאים מנקודת הנחה שיתכן ויהיה שינוי בגזר הדין היות וכולנו אנשים ויכולות להיות לנו דעות שונות זה מזה וממש כמונו כך גם השופטים. הערעור בפסק הדין ניתן תמיד לבית הדין הגבוה יותר מזה שבו התקבל גזר הדין הראשון. הצלחת הערעור תלויה לרוב בהכנת התיק ובייצוג הנאשם על ידי עורך הדין.

ייצוג בבית המשפט

כל אדם אשר עומד לפני משפט יכול לבחור להיות מיוצג על ידי עורך דין המומחה בתחומו. ייצוג בבית המשפט מיועד גם לאנשים אשמים וגם לאלו אשר מועמדים למשפט וטוענים לחפותם. הייצוג בתחום הפלילי צריך להתבצע על ידי עורך דין בעל ניסיון בתחום, עורך דין בעל ניסיון בבית המשפט (שונה כמובן מעו"ד אשר מומחה להכנת תיקים אך לא מציג אותם בבית משפט). הייצוג יכול לשנות את עתידו של המיוצג ולכן מומלץ לבחון את ניסיונו של עורך הדין ולקבל עליו המלצות.

אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא עבירה אשר שייכת לתחום המשפט הפלילי, היא יכולה להיות בין בני זוג או כלפי הילדים. עבירות אלימות במשפחה הן עבירות חמורות כאשר אם בעבר כבר בוצעה עבירה של אלימות בית המשפט יסתכל לרוב על התיק בחומרה יתרה. העונשים בגין עבירות של אלימות במשפחה יכולים להיות הרחקה מהמשפחה במקרים מסוימים ומאסר בפועל במקרים אחרים כאשר העונשים הם תוצאה של מספר גורמים:

  • עבירות קודמות – במידה ובוצעו עבירות קודמות ובוודאי אם ישנם אישומים בגין אלימות ככל הנראה תהיה חומרה בעונש.
  • מצב הפגיעה – לרוב מתייחסים גם למידת הפגיעה ולא רק באופי העבירה. על כן ישנו הבדל בעונש על תקיפה לעומת גרימת חבלה, פציעה או חבלה חמורה.

פעמים רבות בוחר בית המשפט שלא לשחרר את את המעורבים באלימות ללא התערבות של הגורמים הסוציאליים וכן לרוב הוא יבחר בהרחקה ופיקוח אשר יבטיחו את מניעת מקרה האלימות הבא.

משרד עו"ד זוהר הלוי – מומחה למשפט פלילי
ייצוג בבתי משפט וטיפול בתיקים פליליים, השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

סחר בסמים

עבירות הסמים נחלקות בין שימוש בסמים לסחר בסמים וגם כשאנו מסתכלים על המשפט הפלילי אנו רואים הבדל בין סחר בסמים מסוג אחד לאחר. כמו כן אנו רואים הבדל בין סוגי העבירות השונות וכי ישנה התייחסות שונה במידה והנאשם עומד על סחר בסמים לצעירים לעומת בוגרים. גזר הדין במקרה של סחר בסמים ייקבע לפי חומרת העבירה, סוג הסמים הנסחרים ועברו של הנאשם. כמובן, כל אדם אשר נאשם בסחר בסמים זכאי לייצוג.

עבירות מין

טיפול בתיקים פליליים רבים בנושא אלימות במשפחה ועבירות מין לרבות אונס מעלה, כי לפעמים הנאשם הוא הקורבן האמיתי. טיפול בתיקים פליליים אלו מגלה תופעה שהולכת ותופסת ממדים בלתי נסבלים. לדוגמא, בתיקים בהם האישום הינו בעבירות אינוס, ניראה כי בתי המשפט, המשטרה והפרקליטות בוחרים לעשות שימוש בפתרון המהיר והקל שלפיו, מוטב שלא לקחת "סיכונים מיותרים" לכאורה ויש להשליך לבית המעצר כל אדם החשוד שהוגשה כנגדו תלונה על אונס. כאן נכנס תפקידו של עורך הדין, ועליו לבצע את מלאכותו המקצועית, כך שיציג את האמת העובדתית כפי שזו נראית מזווית ראייתו של החשוד, תוך הצגת האמת המשפטית באופן הראוי, על מנת לשכנע את הפרקליטות ובית המשפט, כי החשוד לא מהווה סכנה למתלוננת ואין לפגוע בחירותו עד לבירור העובדות לאשורן בהליך העיקרי. זאת, תוך יצירת בקיעים בנטייה לקבל את גרסת המתלוננת ולהימנע ממעצרו של החשוד רק כדי להיות "בצד הבטוח" כך, יחסכו מהחשוד נזקים נפשיים וכלכליים עצומים בניהול ההליך הפלילי.

אין ספק שנאשם זה היה יכול לחסוך לעצמו סבל ונזקים רבים, אילו היה מתייעץ עם עו"ד עוד בשלב זימונו לחקירה במשטרה. נכון שבסופו של הליך, האמת יצאה לאור מבחינתו והתברר כי הוא הוא הקורבן האמיתי, אולם, דרך החתחתים שעבר עד ליעד הנכסף, הייתה קשה מנשוא.

עבירות רכוש

עבירות רכוש יכולות להיות בעקבות גניבה או פריצה או יצירת נזק לרכוש כאשר הדבר לא נעשה בתום לב. בית המשפט בוחר שלא להקל על נאשמים אשר הואשמו בעבירות רכוש, למרות שישנם רבים שחושבים שמדובר בעבירות קלות. על כן ישנה חשיבות גבוהה לבחירת עורך הדין במקרה של צורך בייצוג עבור עבירות רכוש. על עורך הדין להיות לא רק מומחה למשפט הפלילי אלא גם בעל ניסיון בייצוג בבתי משפט בתחום עבירות הרכוש.

עבריינות נוער

עבירות נוער בתחום המשפט הפלילי אינן עבירות אשר יש להקל בהן ראש ועם זאת השפיטה של הנוער תתבצע בהתאם לגילם. נוער הינו כל אחד (או אחת) אשר לא עבר את גיל 18 כאשר גיל האחריות החוקית נקבע כגיל 12 (כלומר עברות אשר בוצעו לפני גיל זה נחשבות כעבירות אשר אין עליהן אחריות של המבצע). ההכרעה של עבירת הנוער היא משמעותית לא רק באותו הרגע מבחינת העונש אלא גם על עתידו של מבצע העבירה, גם לאחר שיהיה בוגר וירצה להשתלב בחברה.

כתבה זו פורסמה על ידי משרד עורכי דין – זוהר הלוי ושות'
רחוב תובל 13 , בית אמריקה, קומה 4, רמת גן. 077-4335274 | 050-9382044

Bookmark the permalink.