מימוש זכויות רפואיות לחולי סכרת : כיצד תממשו אותן

בישראל ישנם מאות אלפי חולי סכרת אשר מתמודדים ביום יום עם המחלה. מחלת הסוכרת היא מחלה שכיחה מאוד. מדי יום מצטרפים למעגל המחלה חולים חדשים אשר נכנסים לעולם בו יצטרכו לשלוט, לעקוב מקרוב ולהתנהל ביום יום, אלו טיפולים הם נכונים עבורו, איזו תזונה מתאימה לו וכן עליו לבחון אלו זכויות רפואיות מגיעות לו במסגרת מחלת הסוכרת.

מימוש זכויות רפואיות לחולי סכרת

מימוש זכויות רפואיות לחולי סכרת

חולים המוגדרים כחולי סכרת זכאים לממש זכויות רפואיות. כל חולה סכרת זכאי לבדוק האם הוא עומד בקריטריונים השונים ולממש את הזכויות על פיהם. זכויות חולי סכרת אלו זכויות אשר ניתנות לחולים על מנת שיוכלו להתמודד טוב יותר עם המחלה. הזכויות השונות באות לידי ביטוי בתחומים שונים כמו גם בביטוח הלאומי. כמובן, כל חולה זכאי למימוש זכויות שונות בהתאם למצבו, אך עם זאת כל חולה זכאי לכל הפחות לביקורים אצל רופאים ואצל מרפאות המתמחות בתחום חולי הסכרת. הזכויות של חולי הסכרת ייבדקו על פי המצב הרפואי של החולה והיות והמחלה יכולה להביא איתה למצבים המשפיעים בצורה משמעותית על איכות החיים, מומלץ לכל מי שחולה בסכרת לבחון אלו זכויות מגיעות לו.

הנתונים אומרים כי האחוז של חולי סכרת בישראל עומד על 6-8% באוכלוסיה כאשר בקרב המבוגרים ואחוז זה עלול לטפס עד ל- 15%. הסכרת פוגעת בכל שכבות האוכלוסיה והיא מגבילה אנשים בהתנהלות היום יום שלהם וחושפת אותם לסכנות עתידיות. על החולים להתמודד עם המחלה בדרכים שונות ובניהן שמירה על דיאטה, ביצוע בדיקות ונטילת תרופות. אלו אשר חולים בסכרת במדינת ישראל נחשפים למערכת אשר מכירה את התופעה, מומחים אשר יכולים לתת המלצות כיצד על החולים לנהוג וכמובן באפשרותם לממש זכויות שונות אשר מגיעות להם על פי החוק.

זכויות חולי סכרת אלו זכויות אשר ניתנות בהתאם למצב הרפואי של החולה. כמובן, אף אחד לא רוצה להגיע למצב בו הוא ממש את הזכויות השונות, אך עם זאת אף אחד לא רוצה להישאר כשהוא ללא מענה ראוי. על מנת לממש את הזכויות השונות חשוב קודם כל לבחון את המצב ולהבין אלו זכויות עומדות לפני החולה. חולי סכרת יכולים לפנות אל גורמים מקצועיים ולבקש מהם עזרה ותמיכה על מנת להבין אלו זכויות מגיעות להם וגם לקבל עזרה כדי לממש את הזכויות. מימוש הזכויות של מחלת הסכרת יכול להיות הליך פשוט עבור אנשים שיודעים כיצד לקבל את הזכויות והוא יכול להיות בעזרת אנשי מקצוע.

אנשי מקצוע אשר מתמחים בעמידה על זכויות של חולים מסוגים שונים, יוכלו לסייע לחולי סכרת לעמוד על זכויות חולי סכרת המגיעות להם על פי חוק.

בדוק חינם האם מגיע לך כסף
סובל מבעיה רפואית? חלית? מימוש זכויות רפואיות זו המומחיות שלנו!



 

מצבם של חולי הסכרת בישראל מאפשר להם להתמודד עם המחלה יחד עם גורמים רפואיים אשר מכירים את הסימפטומים והבעיות השונות וכן מאפשר להם להתייעץ ולעמוד על זכויות שונות אשר מגיעות להם. מדינת ישראל מכירה היטב את אוכלוסיית חולי הסכרת ומעמידה לרשות אלה זכויות שונות. כל חולה סכרת בישראל יכול לבחון אלו זכויות מגיעות לו ולממש אותן. חשוב לשים לב כי כל חולה נמצא במצב שונה מבחינת יכולתו התפקודית ומבחינת ההפרעה בחיי היום יום שלו. חולי סכרת בישראל זכאים לזכויות וכל חולה יכול גם להתייעץ עם מומחים בתחום ולברר אלו זכויות מגיעות לו וכיצד הוא יוכל לממש אותן.

חולי סכרת מתנהלים בחיי היום יום שלהם בצורה שונה מאשר אנשים אשר אינם מכירים את המחלה. הסכרת דורשת צייתנות לכללי התנהלות רבים כמו גם אכילה מסודרת, הימנעות ממאכלים שונים וכן שילוב של טיפול תרופתי ודיאטה. על מנת להקל על ההתמודדות היום יומית, כדאי שכל חולה סכרת יברר מהן הזכויות המגיעות לו על ידי המדינה ויפנה למימוש הזכויות הרפואיות.

מימוש זכויות רפואיות יכול להיות הליך מורכב ובמיוחד אם חולה הסכרת לא יודע מהן הזכויות שלו ואל מי עליו לפנות כדי לממש אותן. המימוש של הזכויות השונות יכול להתבצע כמובן באופן עצמי, אך הבעיה של רבים היא שהם לא מצליחים בהליך או שהם מתיאשים בדרך ולכן מפסידים את הזכויות להן הם זכאים.

יש מי שמסייע לך בהליך מימוש זכויות רפואיות

ההליך של מימוש זכויות רפואיות לא חייב להיות הליך בודד בו חולה הסכרת עומד מול הרשויות השונות כדי לקבל את מה שבכל מקרה מגיע לו. ההליך המשותף של קבלת הזכויות השונות מתחיל בבחינת המצב על מנת להבין אלו זכויות מגיעות לחולה. לאחר מכן נבנה הליך לקבלת הזכויות כולל החלטה לאילו גורמים לפנות וכיצד. הזכויות אשר מגיעות לחולה מגיעות לו על פי חוק וכל אחד רשאי להיעזר באנשי מקצוע המומחים בתחום על מנת שיסייעו לו לדעת אלו זכויות מגיעות לו ולהצליח לקבל אותן. מומחיי פסגה מימוש זכויות ישמחו לסייע בתהליך.

שמירה על חיים בריאים ככל הניתן

חולי סכרת זכאים לממש את הזכויות הרפואיות אשר במקור מגיעות להם. הזכויות מגיעות על פי חוק ולכן אין כל סיבה שלא לממש אותן. עם זאת, מימוש זכויות רפואיות הוא רק חלק אחד בהתמודדות עם מחלת הסכרת. נוסף להתמודדות מול הרשויות השונות כמובן שחשוב כי כל חולה סכרת ישמור על עצמו, ישמור על דיאטה כפי שמתבקש ובהתאם למחלה וכן חשוב כי החולה יטול תרופות על פי הדרישה. המימוש של הזכויות הרפואיות הוא חלק בלתי נפרד מההליך של הדאגה העצמית. לכן, אם אתם חולים בסכרת חשוב מאד שתמצאו הן את הדרך לדאוג לבריאות שלכם וכמו כן שתבדקו מהן הזכויות הרפואיות שלכם ותעמדו עליהן.

 

Bookmark the permalink.