למה כדאי להקפיא ביציות דווקא היום? : רמז, למה לא?

נשים רבות הנמצאות בגיל מתקדם מחליטות להביא לעולם ילד, הסיבה לכך לפי מחקר שנעשה הוא שגידול ילדים מצעיר ומעקב התבגרות והזדקנות. המודעות להקפאת ביציות אצל נשים בגיל מוקדם קיימת ובהחלט אנו רואים עליית מדרגה בכל הקשור להקפאת ביציות. כדי לעשות לכם קצת סדר ולהבין טוב יותר את התהליך, הכנו בשבילכם מדריך לצעד הראשון.

הקפאת ביציות - חושבים קדימה

הקפאת ביציות – חושבים קדימה

תינוקות ממין נקבה נולדות עם הביציות, אשר ילוו אותן לאורך כל חייהן ולמעשה, חיות איתן כבר מרחם אמן. בשונה מהזרע הגברי, הביציות אינן מתחדשות והן עוברות תהליך של "התבגרות" יחד עם האשה שנושאת אותן וכמו כל אדם, גם הביציות עוברות תהליך של הזדקנות עד שלא ניתן עוד להפרותן. להבדיל ובשונה מטיפולי פוריות כגון הפריה חוץ גופית אשר ניתן לעשות מסיבות רפואיות כאלה ואחרות הקפאת ביציות הוא הליך אשר בהחלט ישאיר לכם דלת פתוחה בעתיד.

בעיה ופתרון

נשים רבות, מגיעות לשיא הפריון כאשר אינן מוכנות לגידול ילדים ומפחדות מפני הזדקנות הביציות שלהן ואבדן הפוריות. על מנת שלא יילדו ילדים מתוך פחד שלא יוכלו לעשות זאת בהמשך חייהן, באפשרותן לבצע טיפולי פוריות הליך של הקפאת ביציות.

כך גם לגבי נשים בעלות בעיות בריאותיות כגון:

  • נשים, אשר עומדות לפני טיפולי כימותרפיה או הקרנות
  • נשים עם בעיות פוריות
  • נשים לקראת ניתוח להסרת השחלות
  • נשים, המראות סימנים של הפסקת וסת מוקדמת

התהליך

פרופסור עופר פאינרו מסביר כי תהליך הקפאת הביציות מתחיל כמו בטיפולי הפריה חוץ גופית כאשר ניתנים הורמונים לגירוי השחלות על מנת שבביוץ ניתן יהיה לשאוב כמות גדולה יותר של ביציות. לאחר השאיבה מבצעים תהליך של הקפאת הנוזלים, אשר מהווים חלק עיקרי ממרכיבי הביצית וכאשר האישה מעוניינת להיכנס להריון, מפשירים את הביצית, מפרים אותה ומחזירים אותה אל הרחם.

זכאות חוקית בישראל

עד שנת 2010 רק נשים בעלות בעיות בריאותיות היו זכאיות להקפיא ולשמר את ביציותיהן. החל משנת 2010, כאשר תוקן חוק הביציות, החוק מאשר גם לנשים ללא בעיות בריאותיות להקפיא ביציות.

תיקון החוק מאפשר לנשים, אשר אינן נמצאות בזוגיות או אשר מעוניינות בפיתוח הקריירה שלהן לפני הבאת ילדים לעולם את התהליך של הקפאת ביציותיהן וזאת בתנאי שטרם מלאו להן 41 שנים והן קיבלו את כל האישורים מהמדינה. כלומר, יש להתייעץ עם היחידה לטיפולי פוריות הקרובה על מנת לעמוד בכל הקריטריונים.

כמו כן, נשים המבקשות להקפיא את ביציותיהן בשל בעיות רפואיות זכאיות לסבסוד של ההליך בידי המדינה בשונה מנשים המעוניינות לבצע את ההקפאה מסיבות אישיות.

את הביציות ניתן להקפיא למשך תקופה של עד 5 שנים ובתום תקופה זו הביציות מושמדות. אישה, אשר מעוניינת להאריך את תקופת ההקפאה של ביציותיה נדרשת לשלוח בקשה בכתב ליחידה לטיפולי פוריות, אשר טיפלה ביצעה את ההליך.

Bookmark the permalink.