בדרך לגירושין : רגע לפני – כל מה שצריך לדעת

גירושין הוא הליך מורכב אשר מעורבים בו גורמים רבים כמו גם גורמים רגשיים אשר עוצמתם משתנה בין זוג אחד לאחר ובין משפחות עם ילדים לבין זוגות ללא ילדים. במידה ואתם עומדים לפני פירוק הזוגיות שלכם, כדאי שתתחילו לחשוב איך להגיע להסכמות ללא ויכוחים מיותרים ומה יהיה בהסכם הגירושין שלכם.  החלטתם להתגרש? לעיתים מדובר בתקופה לא פשוטה על בני הזוג ובמיוחד על הילדים. דרורה גבע, מגשרת ומנחה, בעלת תואר שני, המנהלת את המרכז לגישור ואימון לבניית הסכמות, מומחית לענייני משפחה, זוגיות וגירושין, נותנת לנו כמה טיפים חשובים רגע לפני שמתגרשים.

בני זוג אשר מחליטים להיפרד צריכים לראות לא רק את הקושי שהם חשים עכשיו כשהם בהליך של פרידה אלא לראות מה יקרה ביום שלאחר הפרידה

בני זוג אשר מחליטים להיפרד צריכים לראות לא רק את הקושי שהם חשים עכשיו כשהם בהליך של פרידה אלא לראות מה יקרה ביום שלאחר הפרידה.

רגע לפני שאתם בוחרים עורך דין אשר מתמחה בתחום המשפחה ומתמחה בגירושין, חשוב מאד שתסתכלו על מה שבניתם יחד ותזכרו כי במידה ויש לכם ילדים, הקשר שלכם ימשיך להתקיים לאורך שנים רבות (ולרוב ימשיך לעולם). ההחלטה כיצד יתנהלו הגירושין וכיצד לעבור את הסכם הגירושין, תלויה לרוב בבני הזוג.  ומכיוון שגם לאחר הגירושין, ניתן לשער שבני הזוג יישארו בקשר (כמובן שבמידה ואין לזוג ילדים, יכול להיות שלעולם לא יתראו יותר), מומלץ לבחון הליך של גישור בדרך להסכם הגירושין, שיהיה משפטי ויכלול את כל הסעיפים הרלוונטיים לפרידה ולמה שיקרה לאחר הפרידה.

ראייה עתידית

בני זוג אשר מחליטים להיפרד צריכים לראות לא רק את הקושי שהם חשים עכשיו, כשהם בהליך של פרידה, אלא לראות מה יקרה ביום שלאחר הפרידה וכמובן גם בשנים לאחריה. זוגות רבים נפרדים כשהם כעוסים, מאוכזבים ובעיקר כשיש להם רגשות שליליים רבים זה כלפי זו. אין כל ספק שהכעס אינו מוסיף לבניית יחסים עתידיים, ועם זאת תמיד חשוב לזכור כי גם לאחר הגירושין בני הזוג אמורים להישאר בקשר (כל עוד יש ילדים משותפים) . הסכם הגירושין וההליך, באמצעותו כותבים את ההסכם, צריך להיות בעל תפיסה של ראייה עתידית, ועל כן לזוגות אשר נמצאים בסכסוך מומלץ להיעזר בהליך גישור, אשר יעזור להם גם לבנות את היום שלאחר הגירושין.

היום שאחרי הגירושין

היום שלאחר הגירושין הוא התקופה בה כל אחד מבני הזוג מתחיל לנהל את חייו באופן עצמאי, אך עדיין יש לו קשר לבן/בת הזוג איתו ניהל את מערכת היחסים (במידה ולבני הזוג יש ילדים). בהליך הגירושין חשוב מאד לזכור כל הזמן את היום שאחרי. בני זוג אשר יישארו "פצועים" ופגועים מהליך הגירושין עלולים למצוא עצמם ממשיכים לנהל מאבקים גם לאחר הגירושין ואלה לרוב יהיו על חשבון הילדים.

בני זוג אשר מחליטים לעבור הליך פרידה, וזוכרים כל הזמן כי הקשר שלהם עוד לא הסתיים ולא עומד להסתיים בקרוב, מצליחים פעמים רבות לנהל את ההליך בצורה טובה יותר. זוגות אשר מנהלים הליך גירושין מכבד מתוך הבנת הצרכים של כל אחד מהם, מוצאים עצמם עם הקלה עבור עצמם גם ביום שלאחר הגירושין, ולרוב לא מנהלים מאבקי כוחות על חשבון הילדים.

דרורה גבע – הסכמי גירושין משפטיים, גישור ובניית הסכמות בין בני זוג
החלטתם להתגרש? בואו נעשה את זה ביחד בדרך אחרת. לייעוץ והכוונה השאירו פרטים ואחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:


שמירת היחסים בין בני הזוג לטובת הילדים

חלק מהותי בתא המשפחתי הוא טובת הילדים. זוגות רבים שנפרדו ושמרו על מערכת יחסים טובה לאחר הגירושין, מעידים על כך שהילדים מאושרים גם לאחר הפרידה (ולעתים אף יותר – הם אינם עדים עוד לסכסוכים ומריבות) בזכות הקשר הטוב בין בני הזוג הפרודים. לאורך השנים שלאחר הגירושין, ישנן החלטות רבות וסיטואציות מגוונות בה שני ההורים לוקחים חלק. כיוון שישנו צורך בתקשורת גם לאחר הפרידה, היא חייבת להיות על הצד הטוב ביותר כך שהילדים לא ייפגעו משני הורים שאומרים דבר והיפוכו יש צורך בתיאום הורי.

לא פעם ניתן לראות אצל ילדים להורים גרושים "משחקי כוחות", כשהם יודעים לנהל את המשחק ולקבל את מה שנראה להם הכי טוב עבורם באותו הרגע. זוגות אשר מבינים, כי התקשורת ביניהם אינה חיובית, זוגות אשר נפרדו בשל אי יכולת להגיע להסכמות, צריכים למצוא אותה לאחר הגירושין על מנת שהילדים לא ייפגעו.

בהליך של גישור ניתן ליישב מחלוקות ולשפר את התקשורת בין ההורים, גם לאחר שהליך הגירושין הסתיים.

הליך הגישור מתאים למקרים שונים:

  • זוגות ששוקלים פרידה – זוגות אשר אינם בטוחים שהם רוצים לפרק את מערכת הנישואים שלהם יכולים לעבור הליך גישור, שילווה אותם בהחלטה האם להיפרד או האם להמשיך בזוגיות ולשפר אותה.
  • זוגות בהליך פרידה – זוגות אשר כבר קיבלו החלטה להיפרד, אך מבינים את החשיבות של שמירה על תקשורת טובה ויצירת הסכם גירושין מכבד. זוגות אלו ישיגו בהליך הגישור הסכמות ביניהם, שיעזרו להם גם בהליך הגירושין וגם בתקשורת לאחר מכן.
  • זוגות לאחר פרידה – זוגות שכבר נפרדו ויש ביניהם הסכם גירושין אך ממשיכים לריב (בד"כ על זמני השהייה עם הילדים וזאת, לא פעם על חשבון הילדים) מוזמנים לעבור הליך גישור. בהליך הגישור מצליחים רוב הזוגות ליצור ביניהם תקשורת טובה יותר אשר מקלה עליהם את ניהול חיי היום יום וגם על ילדיהם אשר לא מרגישים עוד "באמצע", בין הוריהם הגרושים.

כתבה זו פורסמה עבור מרכז גישור ואימון לבניית הסכמות
משרד: 072-2302929, 077-3374337 | פקס: 072-2302626, נייד: 054-7757483

Bookmark the permalink.