כאן בונים : על פיקוח בנייה והנדסת בניין

פרויקט בתחום הבניין יכול להיות כל דבר החל מבית פרטי, דרך בניין דירות, תוספות בנייה כגון תוספת חדרים או מרפסת, שכונת מגורים ועד למבני ציבור כגון בתי ספר אצטדיונים ועוד. כל פרויקט בנייה, ללא קשר לגודלו ואופיו, זקוק לניהול. שכירתו של מפקח בנייה בסופו של דבר תבטיח לכם שקט נפשי, עבודה טובה ומקצועית וכמובן תחסוך ממכם הוצאות נוספות שלא נלקחו בחשבון בשלב התכנון. מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לבנות ומה יש לקחת בחשבון, פנינו אל ספדי מאג'ד מפקח ומומחה בנייה ובודק בטיחות מקצועי שייתן לנו כמה טיפים בתחום הבנייה.

פיקוח, תכנון והנדסת בנייה

פיקוח, תכנון והנדסת בנייה

כאשר אנו מדברים על פרויקט בנייה, הכוונה היא לכל שלביו השונים – החל בשלב התכנון דרך שלב הביצוע ועד לסיומו במבנה או מבנים מוכנים. אם אתם מעוניינים לבנות פרויקט בנייה חשוב עוד יותר להיעזר במפקח בנייה שינהל עבורכם את הפרויקט. מפקח צמוד אשר יפקח על איכות הבנייה ועל שלביה ושיבצע מבדקי בטיחות במהלך שלבי הבנייה. באם מדובר על תוספת לבית כגון חדר או מרפסת או פיקוח אחר בנייה של בית חשוב לבחור מומחה בנייה שהוא האוזניים והפה שלכם בתהליך הבנייה.

מפקח הבנייה הוא למעשה, איש הקשר של הלקוח. ועליו לוודא, שהקבלנים השונים משרתים את המטרה שהוגדרה בשביל הפרויקט. עליו לוודא, שהעבודה מתבצעת לפי לוח הזמנים שהוגדר ולפקח על תהליך העבודה כולו כאשר הוא נמצא בשטח גם ובעיקר כשאתם לא. כך, אתה כלקוח, לא נדרש להגיע ולהיות נוכח בכל תהליך העבודה ובאפשרותך להגיע לאתר הבנייה בזמנים שנוחים לך ולראות את ההתקדמות. בנוסף, עליו לוודא תקינות ובטיחות בבנייה כמו גם על עמידה בתקנים מול הרשויות המקומיות. לדוגמה, מפקח בנייה יכיר טוב יותר את הרשויות המקומיות מאשר אדם שמעולם לא עסק בתחום הבנייה.

האחריות בבחירה היא שלכם

כאשר מבנה אינו עומד בתנאים הנדרשים, הוא עלול להוות סכנה מהותית לציבור ולכן, כאשר אתם פונים לבחור מפקח בנייה, חשוב שיהיה אמין ובעל ניסיון. כמו כן, מפקחי בנייה רבים הם בעלי הסמכה כמהנדסים אזרחיים ומנהלי פרוייקטים. אנשי מקצוע אלו, יכולים לפקח על הבנייה באופן מקצועי ואמין יותר, מפני שהם מכירים את התחום על בוריו כמו גם את כל מרכיביו.

ספדי תכנון הנדסי – פיקוח בנייה, מבדקי בטיחות, תכנון הנדסי וניהול פרויקטים
לקבלת פרטים בנושא פיקוח בנייה, תכנון הנדסי ומבדקי בטיחות השאירו את פרטיכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

מנהל הפרויקט אחראי, בין היתר, על:

  • תיאום בין הקבלנים והספקים השונים הנחוצים להצלחת הפרויקט
  • הכנת לוח זמנים ועל העמידה בו
  • ניהול מכרזים לבחירת אנשי המקצוע, אשר ינהלו את התהליך וספקי חומרי הגלם והמוצרים הדרושים לפרויקט
  • ניהול תקציבי של הפרויקט כפי שהוגדר מראש

כאמור, למנהל הפרויקטים ישנם תפקידים נוספים ואלו הן רק דוגמאות. מנהל הפרויקטים הוא האדם, שידאג לכך שהפרויקט יתנהל באופן מקצועי ולשביעות רצונכם.

ניהול פרויקטים – לא לכל אחד

לאחר שסקרנו חלק מתפקידי מנהל הפרויקטים ניתן להבין, שניהול פרויקטים לא מתאים לכל אחד ולא כל אחד מתאים לנהל פרויקטים. לכן, כאשר אתם פונים לאיש מקצוע בתחום של ניהול פרויקטים, חשוב לוודא, שמדובר באדם מקצועי, אמין, בעל יכולות ניהול ולא פחות חשוב – בעל ניסיון.

ניהול לוח הזמנים

כאמור, אחד מתפקידי מנהל הפרויקט הוא הגדרת לוח הזמנים וניהול העבודה על מנת לעמוד בו. אם התחלתם להתעניין בנושא הבנייה, ודאי שמעתם על מקרה אחד לפחות של אי עמידה בזמנים. כאשר מדובר על פרויקט גדול וארוך טווח כגון פרויקט בנייה, בהחלט סביר והגיוני, שתהיה חריגה מלוח הזמנים. השאלה היא, בכמה זמן?

אם נדבר על פרויקט, שלוח הזמנים שלו מדבר על טווח של כשנה וחצי והוא מתעכב בחודשיים, זה סביר. אך אם החריגה בשנה, הרי אין זה סביר. מסיבה זו ואחרות ניהול פרויקטים במקצועיות הוא חשוב תמיד. היות שמדובר בפרויקט שדורש משאבים רבים כגון כסף, זמן וכוח אדם ולא מעט מהם, חשוב לבצע עבודה איכותית ולשם כך, דרוש אדם בעל ניסיון מקצועי, אמינות ויכולת ניהול ופיקוח. לכן, אל תוותרו על מפקח הבנייה שלכם!

כתבה זו פורסמה עבור ספדי תכנון הנדסי – פיקוח בנייה, מבדקי בטיחות, תכנון הנדסי וניהול פרויקטים
כתובת המשרד: רחוב דן דיין 8, קריית שמונה | טלפון: 04-6949296, נייד: 050-5211578, פקס: 04-6903450

Bookmark the permalink.