טיפול חדשני להעלמת ורידים בולטים ברגליים : הסוף לסבל!

דליות ורידים הם מצב בו הוורידים הופכים להיות גדולים מהרגיל ומפותלים. לרוב נראה ורידים בולטים ברגליים אם כי הם יכולים להופיע במקומות אחרים. ממצב זה סובלות בעיקר נשים כשהשכיחות היא בן- 10 ל- 20 אחוז מהאוכלוסייה. כיום הרפואה המודרנית מציעה טיפולים חדשניים שאינם פולשניים בעלי אחוזי הצלחה גבוהים.

טיפולים חדשניים להעלמת ורידים בולטים ברגליים

טיפולים חדשניים להעלמת ורידים בולטים ברגליים

על מנת להבין מדוע יש לטפל במצב של ורידים בולטים יש להבין מהו התפקיד של הוורידים. תפקיד הוורידים הוא להעביר דם ומכאן שגם חמצן לאזורים שונים בגוף. כאשר נוצרות דליות ורידים הוורידים נסתמים, מתנפחים (ומכאן שהם הופכים גם להיות בולטים) והדם אינו זורם כראוי למקומות אליו הוא צריך לפנות (איברי הגוף השונים). התופעה יכולה להביא לתחושת אי נעימות, שינוי פיגמנטציה בעור, כאב ובחוסר טיפול גם להחמרה, היווצרות של בצקות וגירוי העור באזור.

ממה נובע מצב של דליות ורידים?

ורידים בולטים יכולים להיווצר מסיבות שונות כאשר ישנם מצבים בהם הסיבה כלל אינה ברורה. כאשר מופיעים הורידים הם לרוב יהיו בהתחלה רק מעט בולטים. הסיבות הידועות שגורמות להיווצרות של דליות ורידים הן בעיקר מעמסה שנוצרה על הגוף.

ככלל, יותר נשים סובלות מורידים בולטים ואת התופעה נראה יותר אצל נשים אשר עומדות שעות רבות על הרגליים במהלך היום (לרוב בעבודה הכרוכה בעמידה), נשים בעלות עודף משקל, נשים שלובשות בגדים הדוקים ונשים אשר משתמשות בגלולות למניעת הריון. מצבים נוספים אשר יכולים להוביל להיווצרות הוורידים יהיו הריונות (הוורידים יכולים להופיע במהלך ההיריון או בסמוך ללידה) ולמצבי חולי שונים הקשורים למערכות פנימיות שונות. כל המצבים הללו יכולים להביא למצב של חסימה בווריד ולהיווצרות הדליות כשהמראה הוא של ורידים הבולטים תחת העור.

היום ידוע כי ישנה השפעה גנטית על היווצרות דליות ורידים וכי נשים אשר האמהות שלהן פיתחו את הדליות יהיו בעלות נטייה גבוהה יותר לפתח אותה גם הן. חשוב לשים לב כי למרות שנהוג לחשוב כי מי שסובלות מהתופעה הן נשים מבוגרות יש לקחת בחשבון כי גם נערות יכולות לסבול מורידים בולטים וגם גברים (על אף שהשכיחות באוכלוסיית הגברים נמוכה ביותר). לכן, אם הוורידים מתחילים להופיע אצל נערה או גבר יש להתייחס אליהם לפחות באותה רצינות כמו שמתייחסים לנשים.

סובלת מורידים בולטים ברגליים? יש מה לעשות!
רוצה לשמוע על הטיפולים החדשניים להעלמת ורידים בולטים ברגליים? ליצירת קשר עם מרפאת פרופ' סמי ניטצקי השאירו פרטים:



תסמינים וכאבים המתלווים לוורידים הבולטים

רוב האנשים חושבים כי התסמינים של דליות ורידים הם תסמינים אסתטיים בלבד, אך למעשה מדובר בעוד שלל תסמינים מעבר למראה האסתטי של ורידים בולטים. בין התסמינים אשר יכולים להופיע כשיש ורידים בולטים:

  • כאבי רגליים- הכאבים יכולים להחמיר בלילה או לאחר ביצוע פעילות גופנית. הכאבים יכולים להפריע למנוחה, להטריד ולהקשות על ביצוע פעילות גופנית.
  • קרסוליים נפוחים- הקרסוליים נפוחים בשל שינויים במעבר הדם.
  • שינוי בעור- העור יכול להפוך להיות יבש, מגרד, לעבור שינוי פיגמנטציה או להפוך להיות מדולדל. מצבים אלו עלולים להוביל גם לאקזמה של העור.
  • שינוי מראה- לרוב דליות ורידים יופיעו ברגליים ואז נראה שינוי של מראה הרגליים ובליטות משמעותיות הנראות כ"צינורות" הבולטים מתחת לעור.

טיפול בוורידים בולטים

אנשים רבים חושבים כי ורידים בולטים הם עניין של אסתטיקה בלבד אך לא כך הדבר. הוורידים הבולטים עלולים להביא לנפיחות ברגליים, לבצקות ולהוביל לתפקוד לקוי של התאים השונים באזור הדליות, תאי השומן, השריר והעור. כאשר הוורידים ברגל (או בכל אזור אחר בגוף) בולטים הפסולת של הגוף אשר אמורה לעבור סירקולציה ולהתפנות לא מתפנה, מה שמביא ליתר דו תחמוצת הפחמן בגוף ועודף של אוקסידנטים, מה שמביא בסופו של דבר גם לסיבוכים שונים. כדי להימנע מסיבוכים מיותרים (וגם ליהנות ממראה אסתטי) ניתן לעשות טיפול בוורידים בולטים במגוון שיטות:

טיפול בלייזר- טיפול בוורידים בולטים באמצעות לייזר הוא טיפול קצר יחסית אשר מאפשר למטופלות להתהלך לאחר הטיפול ולחזור לשגרת היום יום מיד לאחריו. הטיפול נעשה באמצעות מכשיר אשר מבוסס על טכנולוגיית הלייזר, תחת הרדמה מקומית של אזור הטיפול וכולל התערבות כירורגית מינימלית. הטיפול נעשה תחת בקרה מלאה של הרופא ובשליטה מלאה כך שאזורים אליהם לא אמור להגיע הלייזר לא מושפעים ממנו.

ניתוח פולשני- טיפול בוורידים בולטים דרך ניתוח הוא טיפול מוכר שמתבצע כבר עשרות שנים. הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית או בשימוש בהרדמה אפידורלית ובמהלכו מבצע הרופא חתך באזור המפשעה וחתך באזור הברך וחתכים נוספים קטנים כאשר הוא משתמש בחתכים כדי לתלוש את צבר הדליות מהמקומות השונים. הניתוח יהיה לרוב יעיל מאד בתוצאותיו אך הוא ידרוש הליך החלמה הכולל מנוחה של הרגל המנותחת (בנוסף- מבצעים בכל פעם ניתוח רק ברגל אחת).

גלי רדיו- דליות ורידים יכולות להיעלם דרך שימוש בגלי רדיו. בשיטה זו מבצע הרופא ניתוח באזור הברך, דרכו הוא יכול לחשוף את הוריד הנדרש ולהשחיל לתוכו סיב אופטי. לאחר ההשחלה של הסיב מפעילים את האנרגיה ויוצר שריפה של הוריד כך שהוא מתכווץ והדם מפסיק לזרום בו. בשיטה זו ההרדמה מקומית, ניתן לבצע במקביל טיפול בשתי הרגליים ותוך זמן מינימלי ניתן לחזור לשגרה.

קצף- טיפול בוורידים בולטים דרך טכניקת הקצף הוא טיפול אשר מתבסס על תרופה שמטרתה ליצור הרס של הוריד הפנימי כך שלא יזרום בו עוד דם. התרופה עצמה היא הבסיס ליצירת הקצף כשזה נשאר בווריד מבלי לזרום החוצה עם הדם. הטיפול עצמו מתבצע בעזרת מכשיר אולטרה- סאונד כאשר הרופא מבצע הזרקה של החומר לשורשי הוורידים כדי שזה יתפשט לאורך הוורידים. הטיפול דורש מספר טיפולים, אך הוא אינו דורש החלמה או הליך התאוששות מהטיפול.

מומחה למחלות כלי דם

טיפול בוורידים בולטים דורש רופא אשר מומחה בתחום ומגיע עם ניסיון. על הרופא להכיר את שיטות הטיפול השונות ולהמליץ לכל מטופלת ומטופל על השיטה אשר תתאים להם ביותר. על הרופא להיות מומחה למחלות כלי דם והטיפול עצמו כולל קודם כל אבחון של המצב, טיפול והתאוששות (לכל טיפול זמן התאוששות שונה ויש להתייעץ עם הרופא למה עליכם להתכונן).

לרוב, לאחר ביצוע טיפול דליות ורידים התוצאות גם נראות לעין מבחינה אסתטית, אך חשוב להבין כי הטיפולים הם קודם כל טיפולים רפואיים אשר מטרתם למנוע נזקים בעתיד ואת ההחמרה של המצב. בפנייה למומחה מחלות כלי דם תוכלו להבטיח לעצמכם טיפול יסודי וליווי מהרגע הראשון כולל הכנה לטיפול ולהליך ההחלמה ועד לביצוע מעקב אחר הוורידים.

כתבה זו פורסמה על ידי פרופסור סמי ניטצקי
מרכז רפואי נ.א.ר.א – רחוב זבוטינסקי 155 (פינת בן גוריון), קומה 3 בנין נח מנחמי, רמת גן
מרפאת מומחים – רחוב אוסישקין 1, קרית מוצקין
לתאום תור התקשרו: 052-253-2053 / 050-206-2683

Bookmark the permalink.