כל מה שרציתם לדעת על חתונה אזרחית

במדינת ישראל ניתן להתחתן (ולהיות רשומים כנשואים) דרך מוסדות הדת הקיימים בה. על מנת להתחתן על שני בני הזוג להיות בעלי אותה דת וכן לא להיות מוגדרים כמסורבי חיתון.

מדי שנה אלפי זוגות ישראלים יוצאים להתחתן בחו"ל - חתונה אזרחית

מדי שנה אלפי זוגות ישראלים יוצאים להתחתן בחו"ל – חתונה אזרחית

ישנם מצבים שונים בהם אזרחים של מדינת ישראל לא יכולים להתחתן בתחומה כמו למשל:

  • זוג אשר אינו נושא את אותה דת (כמו למשל נוצרי ויהודיה)
  • זוג אשר אחד מהצדדים או שני הצדדים מוגדרים כמחוסרי דת
  • זוג אשר אחד או שניהם הוגדרו כמסורבי חיתון (כמו למשל כהן וגרושה)
  • זוג אשר אינו מעוניין להתחתן במסגרת בית הדין הרבני

כל אותם זוגות אשר מבקשים להתחתן מוצאים עצמם ללא יכולת להתחתן בתוך גבולות מדינת ישראל. עם זאת, אותם זוגות יכולים להתחתן מחוץ לגבולות המדינה ולהירשם כנשואים. ברגע שהזוג רשום כנשוי חלות עליו כל החובות והזכויות המשפטיות הזהות לזוגות שמתחתנים בארץ.

חתונה אזרחית – נישואים אזרחיים בארץ ובחו"ל
בואו לארגן את החתונה עליה חלמתם מבלי להתפשר!



מדינות בהן ניתן להתחתן

בעיקרון ישראלים יכולים להתחתן במדינות שונות כאשר באחריות הזוגות המתחתנים להירשם כנשואים במשרד הפנים כשיש בידם את האישורים הנדרשים לכך. רוב הישראלים מתחתנים באחת משלושת המדינות הללו:

  • חתונה בקפריסין – קפריסין היא מדינת יעד פופולרית לקיום נישואין. הקלות של הליך החתונה יחד עם הקרבה לארץ הופכת אותה למבוקשת במיוחד. בשל הקרבה ישנם זוגות אשר מחליטים גם לטוס לקפריסין ולחזור באותו יום, אפילו מבלי לשהות במדינה (ועם זאת רבים בוחרים ליהנות מנופה המקסים).
  • חתונה בפראג פראג הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי לקיום טקס החתונה. פראג היא עיר מרשימה וזוגות רבים בוחרים להגיע אליה לבושים כמו לכל טקס חתונה ולהצטלם במקומות המפורסמים (כמו למשל מתחת לשעון האסטרונומי). ההבדל העיקרי בין חתונה בקפריסין לפראג בא לידי ביטוי בצורך לתכנן את החתונה קצת יותר מוקדם וכי לרוב לא ניתן להתחתן בה בספונטניות.
  • חתונה בסלובניה – חתונה זו מתאימה לזוגות שרוצים ליהנות מנופי המדינה ולטייל בה לפני או אחריי קיום הטקס. הבירוקרטיה במקום נחשבת לפשוטה אך מורכבת יותר מקפריסין או פראג ועם זאת המדינה הופכת בשנים האחרונות לפופולרית עבור מתחתנים. באופן כללי אפשר לומר כי חתונה בסלובניה היא חתונה יוקרתית יותר משאר המדינות אליהן נוהרים המתחתנים.

מה צריך להכין לפני שמתחתנים

חתונות אזרחיות מתקיימות כל הזמן וההכנה לקראתן אינה מסובכת. עם זאת יש לבחון מה מבקשת כל מדינה מהמתחתנים. בקפריסין מתבקשים בני הזוג לדאוג לתמצית רישום המאשרת כי בני הזוג מתאימים להתחתן (כלומר, שהם לא נשואים) ודרכונים. בצ'כיה ובסלובניה יש להוסיף על שני מסמכים אלו גם תעודות לידה ואם מי מבני הזוג גרוש להביא תעודת גירושין ואישור על כל שינוי שם אם נעשה (בעקבות חתונה ו/או בעקבות גירושין). בסלובניה מבקשים מסמכים נוספים ויש לבחון אלו לכל המסמכים כשהם מתורגמים לשפת המקור.

כל המסמכים חייבים להיות בשפה הנדרשת בארץ החתונה וכמו כן חלקם מחייבים חותמת נוטריון שמאשרת את נכונתם. אך אין צורך לדאוג כלל, כל הפרוצדורה, תרגום המסמכים ואפוסטילים מתבצעים על ידי חברת veles tours. על מסמכים תוצרת הארץ שמים אפוסטילים כשמדובר בחתונה בצ'כיה או סלובניה, ועל שאר המסמכים עושים תרגום נוטריוני בארץ שמתחתנים בה.

רישום נישואין בארץ

לאחר קיום החתונה האזרחית בחו"ל יש לאסוף את כל המסמכים הנדרשים וכן תעודת נישואין אשר נושאת חותמת אפוסטיל (חותמת אשר מהווה אישור בינלאומי לקיום החתונה) . לאחר ההגעה לארץ יש להגיע אל משרד הפנים עם תעודת זהות ותעודת הנישואין ולהירשם כנשואים על פי חוק. חשוב לדעת כי משרד הפנים מקבל את המידע אודות החתונה מהזוגות ולכן חשוב להירשם באופן מסודר.

ישנם זוגות אשר בוחרים לקיים בארץ טקס חתונה או חגיגת חתונה משלהם. חתונה זו יכולה להיות בכל מסגרת שהזוג יבחר כאשר יש שבוחרים לציין את החתונה באירוע קטן ויש שעורכים אירוע גדול כולל טקס נישואין עצמאי או באמצעות אנשים אשר המומחיות שלהם היא ניהול טקסי נישואים אזרחיים.

באדיבות גלינה פיודורוב veles tours
כתובת: הנרייטה סולד 4, באר שבע | טלפון: 072-2159181, 072-7300703

Bookmark the permalink.