חקלאים : זרעים לצורך שתילה

חקלאים ומגדלים למיניהם זקוקים לאדמה באיכות טובה, למים זמינים, לחומרי דישון והדברה. עם זאת, יש דבר אחד מרכזי שבלעדיו לכל היתר אין שום חשיבות. מדובר, כמובן, בזרעים השונים, שהם הבסיס ליבולים מכל הסוגים.

חשוב לבחור אותם כהלכה, באופן שקול ועל פי קריטריונים ברורים. כאשר הם נרכשים מספקים נבחרים, התוצאות הטובות והמוצלחות לא יאחרו לבוא.

סוגי זנים וגידולים

חשוב לתת את הדעת על השאלה – אילו גידולים נחשבים למקובלים ונדרשים? בין סוגי הזרעים והגידולים המבוקשים ביותר על ידי מגדלי ארצנו, למטרת אספקה לשוק המקומי וכן לצורך ייצוא לשווקים באירופה ובמדינות נוספות ניתן למצוא למשל:

  • זנים שונים של זרעי עגבניות – שמות ידועים הם הזנים סופיה, מילאנו, רימיני. ישנם כמובן גם זני שרי, וזני אשכולות נוספים. ישנם הבדלים ניכרים בגודל, בעוצמת הגוונים, במבנה הכללי (עגלגל, פחוס, דמוי תמר).
  • מלפפונים – זנים שונים נבדלים בגוון, בעובי הקליפה, באורכו של הפרי.
  • זרעי פלפל – ישנם זרעים שיתאימו לגידול בשדה פתוח ויש כאלה שמותאמים טוב יותר לחממות. ישנם זנים אדומים, צהובים, כתומים, חריפים, מתוקים.
  • מלונים – קיימים הבדלים ניכרים בגדלי המלונים, בטעם, אפילו בצבע הקליפה. ישנם זנים כגון ג'מייקה, טנריף, טימור, זני אננס, סגנון ביצי דינוזאור ורבים אחרים.
  • ירקות בעלי עלים – לצד כרובים לבנים (שצבעם עשוי גם להיות ירוק) וכרובים אדומים או סגולים, ניתן למצוא עוד מגוון של זרעי ירקות בעלי עלים. צ'יקורי, למשל, הינו ירק חד שנתי ירוק, המתאים לסלטים. ישנם סוגי חסות שונות (ירוקות, אדומות, בייבי, אייסברג), אנדיב, כרובים מיוחדים (כגון קייל, בעל עלים רחבים), ירקות סיניים כגון פאק צ'וי ואחרים.
  • יבולים נוספים המקובלים בארצנו כוללים גם – סלק ולפת, בצל וחצילים, אבטיחים.
אחים מקאלדה – סחר ושיווק בינלאומי ✿ תשומות חקלאיות ומוצרי אריזה
חומרי גינון חקלאות והדברה, אביזרי צנרת שרברבות וציוד, דשנים וחומרי דישון שירות מקצועי ואמין.  למידע נוסף השאירו פרטים:



 

כיצד בוחרים נכון

מעבר לסוגים השונים, ישנם פרמטרים רבים ומגוונים שעל פיהם מומלץ לבחור לפני שמתחילים בזריעה. זרעים חשוב לרכוש מספקים המציעים מבחר גדול אך לא פחות חשוב – תכונות מסוימות בעלות עדיפות. למשל:

  • עמידות – בעוד שגידולים מסוימים עשויים שלא להיות רגילים ומותאמים לטמפרטורות קיצוניות, לטפילים אופייניים ולמזיקים שונים, ישנם כאלה שמגלים עמידות טובה במיוחד. כאשר שותלים זרע או פקעת וכל סוג של ירק שהינם בעלי עמידות גבוהה – היבול שמניב השדה בסופו של דבר יהיה עשיר יותר ובריא יותר.
  • כמות היבול – אותו זרע קטן משפיע גם על כמות היבול שתתקבל בסופו של דבר. זרעים איכותיים יותר מאופיינים בכך שהיבול שיצמח יהיה ניכר יותר לכל יחידת קרקע. זרעי עגבניות או מלפפונים, זרעי דלעת, פלפל וכל היתר, שיניבו כמות רבה יותר יהיו משתלמים יותר עבור החקלאי והמגדל. לכן, מומלץ לבחור בקפידה במוצרי שתילה וזריעה שצפויים להניב כמות יפה של תוצרת.
  • התאמה לעונה – ישנם סוגי גידולים שמתאימים לגידול בעונות מסוימות ולא באחרות. חשוב לבחור בין הסוגים השונים והזנים השונים בהתאם לעונה שבה מתכננים לבצע את השתילה. יש לשים לב שישנם גידולים שהינם רב עונתיים.
  • גידולי חוץ וחממות – ישנם זרעים שאותם מתאים יותר לשתול בשדה הפתוח, בעוד שאחרים מצריכים תנאים מבוקרים שמתקבלים בחממות. גם לכך יש לתת את הדעת בשעה שמשווים בין זרע מסוג אחד לבין זרע מסוג אחר.

דרישה לחיי מדף

חקלאי שאמור להזמין זרעים לצורך שתילה מתבקש פעמים רבות על ידי רשתות השיווק או המשווקים האחרים לספק להם תוצרת עם חיי מדף ארוכים. קריטריון זה הינו חשוב ביותר והוא מושפע, ללא ספק, מתכונותיו של אותו זרע קטן ששותלים באדמה. גם לכך יש לשים לב לכך כאשר מבצעים הזמנה ממשווקים של מוצרי חקלאות וגידולים.

אחים מקאלדה בע"מ | כל פתרונות החקלאות והגינון תחת קורת גג אחת
א.ת דרומי באקה אלגרבייה , ליד תחנת דלק דור אלון
טל: 04-6158300 | פקס :04-6384687
להזמנות מוחמד : 050-5446996 | נהאד : 050-5300315

Bookmark the permalink.