הרבה יותר מאומגה 3

כולם יודעים שאומגה 3 זה חשוב ובריא. מה שלא כולם יודעים זה שאומגה 3 היא שם כולל לשבע חומצות שומן שונות. כל חומצות השומן מסוג אומגה 3 הן חשובות, אך חלקן חשובות יותר. החשובה מכולן היא חומצת השומן DHA, ויש לכך שלוש סיבות עיקריות:

1. חומצת השומן DHA היא חומצת השומן היחידה מקבוצת אומגה 3 הנמצאת במוח האנושי.

2. חומצת השומן DHA היא היחידה מבין חומצות השומן אומגה 3 שיש לה אישור נפרד אישור כמוצר בריאות (HEALTH CLAIMS) מטעם רשויות המזון והתרופות באירופה (EFSA) ובארצות הברית (FDA).

3. חומצת השומן DHA אומגה 3 היא הרכיב העיקרי במוח האנושי (25-30% מרקמת השומן של המוח), ומכאן ברורה חשיבותה לתפקודי המוח. DHA חיונית לצורך בניית תאי העצב במוח, המייצרים פולסים חשמליים המועברים כפקודות לכל חלקי הגוף. DHA היא גם חלק חשוב ב"אקסונים" (מוליכי החשמל מהמוח לכל מערכת העצבים בגוף). DHA היא רכיב חשוב בעטיפת האקסונים בחומר המבודד "מיאלין" אשר תפקידו בידוד האקסונים ומניעת קצרים חשמליים במוח.

14642314_674581889358158_8508475877120575467_n

למה חומצת DHA כה חשובה?

לחומצת DHA שורה של פונקציות תפקודיות:

* במוח – חומצת DHA תורמת לפעילות השוטפת של המוח כפי שהוכח והוכר ע"י הרשות האירופית לבטיחות מזון ותרופות. היא משפיעה לטובה על הפרעות קשב וריכוז בכל גיל וכמו כן משפיעה על מצב הרוח, מונעת דיכאון ואובדן זיכרון, עשויה למנוע דמנציה ואלצהיימר.

* ברחם – חומצת DHA מהווה רכיב חיוני בהתפתחות תקינה של מוח העובר וכן בהתפתחות מערכות הראייה והעצבים שלו. לפי ה-EFSA האירופאי, נטילת DHA בתקופת ההיריון וההנקה ע"י האם חיונית להתפתחות הקוגניטיבית של הולד בהמשך.

* בדם – חומצת DHA מורידה את רמות הטריגליצרידים בדם ומעלה את רמות הכולסטרול הטוב – HDL. זהו אחד מתוספי המזון היחידים שעושים זאת, ולכן הוא אידיאלי לטיפול בבעיות בריאות שונות, כגון הפרעות בקצב הלב, הורדת רמות הדלקתיות בגוף ואיזון רמות השומנים בדם.

כמו כן, חומצת DHA יעילה במיוחד לטיפול בדלקות שונות כגון דלקות מפרקים ודלקות מעיים (כגון קרוהן וקוליטיס). חומצת DHA מסייעת גם למגוון מחלות אחרות כגון מיגרנות, בעיות ראייה, פסוריאזיס ומחלות אוטואימוניות נוספות כגון טורט וזאבת. לחומצת DHA יתרונות בשמירה על עור חלק וגמיש והיא נרשמה גם כפטנט בתחום הסרטן כמונעת ומטפלת בסוגי סרטן שונים.

לצערנו, ברוב תוספי התזונה מסוג אומגה 3, כמות חומצת השומן DHA איננה מספקת. כיוון שחומצות השומן האחרות אינן יכולות להמיר עצמן במידה מספקת לחומצת DHA, הן (ברוב המקרים) אינן ממלאות את תפקידן כהלכה.

מעוניין במידע נוסף? השאירו פרטים ונחזור בהקדם
חברת אומגהמור – אומגה 3 DHA נוזלי המופק מאצות ים לפי תקן בינלאומי המתאים לכל גיל:  




אז מה הפתרון?

מוצר חדש בשוק מציע תוסף DHA טבעי בשם DHA 400, אומגה 3 נוזלי הניתן בטיפות, שמתאים גם לצמחונים ולטבעונים. המוצר מיוצר לפי ידע של חברת אומגהמור בע"מ במפעל "מעבדות צמחי מרפא" בגליל התחתון, תחת תקנים מחמירים ואישור משרד הבריאות. המוצר מופק מאצות ים ואינו כולל שאריות דגים או בע"ח אחרים, כך שהוא כשר למהדרין. המוצר החדשני קיבל את ההכשר הגבוה ביותר האפשרי שניתן ע"י הקהילות האורתודוכסיות היהודיות : בד"ץ העדה החרדית ירושלים. בנוסף, למוצר אישור איכות אירופאי של Novel food ושל מעבדותSGS העולמיות. צריכה יומית של 250 מ"ג (15 טיפות) מגדירה את המוצר כתוסף בריאות (Health claim) ע"יEFSA ו-FDA (מנהל התרופות והמזון האירופי והאמריקאי בהתאמה).

התוסף מתאים לשימוש בכל הגילאים ובקבוק אחד עשוי להספיק לשימוש במשך חודש שלם. רק בתוסף זה 40% ויותר של חומצת השומן DHA אומגה 3 והשימוש בו קל: מטפטפים מהבקבוק ונהנים. ניתן להשיג את התוסף בחנויות טבע רבות ברחבי הארץ ובבתי מרקחת פרטיים הקרובים לביתכם.

הערה: כל האמור במידע המצורף הוא חומר רקע להבנת אומגה 3 והשפעותיה על הגוף האנושי ואיננו בא בשום מקרה כתחליף להנחיות מקצועיות של רופאים.

הכתבה בחסות omega more ישראל גלמור
למידע ופרטים נוספים חייגו: 050-7447979

Bookmark the permalink.