טיפול חדשני : העלמת ורידים בולטים ברגליים

דליות ורידים הן תופעה ידועה אשר מופיעה יותר אצל נשים. לרוב, תופעת הורידים מופיעה אצל כ-30% מהאוכלוסיה כאשר ישנו קשר בין גיל לבין עליה בשכיחות התופעה. עם זאת יש לשים לב כי תופעת הורידים יכולה להופיע גם אצל נשים צעירות, נערות וגברים. פנינו אל ד"ר דוד חן, מומחה לאבחון וטיפול בבעיות כלי דם ושמענו ממנו על דרכי הטיפול החדשניות להעלמת ורידים בולטים ברגליים.

טיפולים חדשניים להעלמת ורידים בולטים ברגליים - הסוף לסבל!

טיפולים חדשניים להעלמת ורידים בולטים ברגליים – הסוף לסבל!

דליות ורידים או ורידים בולטים יופיעו כסימנים כחולים/ סגולים תחת לעור ברגליים. לעתים הדליות יופיעו כפסים תחת העור ולעתים יבלטו וניתן יהיה להרגיש בהם. את הדליות או הורידים קל לזהות על ידי הסתכלות על הרגליים כאשר בהגעה אל רופא מומחה מבצעים אבחון מעמיק יותר כדי לבדוק שהורידים או הדליות אינם מהווים בעיה גדולה יותר מזו שנראית לעין. הטיפול בדליות וורידים בולטים יתבצע על ידי רופא מומחה וימנע החמרה של המצב אשר יכול להתפתח וכמו כן להעניק מראה אסתטי נעים לעין. אחת הבעיות שאנשים מעידים שנגרמת בעקבות התופעה היא אי הנעימות ללכת עם מכנס קצר או בגד ים וחוסר ביטחון אישי עם הגוף. חשוב לדעת כי ישנו טיפול לדליות וורידים ולכן זו לא חייבת להיות גזירה משמיים. בעזרת רופא מומחה בתחום ניתן לבצע אבחון של המצב ולבחור הטיפול הטוב ביותר.

מה יכול לגרום לדליות או ורידים בולטים?

דליות ורידים וורידים אלו תופעות מוכרות אשר גורמות בתחילתה בעיקר לחוסר נינוחות עם הגוף. הדליות והורידים יכולית להופיע בעקבות מצבים שונים כאשר הטריגרים אשר יכולים לעודד את הופעתם הם:

  • עליה במשקל – נשים (וגברים) בעלי עודף משקל נוטים לפתח יותר דליות מאשר נשים במשקל תקין. הכובד המופעל על הרגליים יכול לעודד את היווצרות הדליות בשל העומס (ועם זאת יש לדעת כי גם אצל נשים בעלות משקל תקין יכולות להופיע דליות).
  • עליה בגיל – ישנו קשר בין עליה בגיל לבין הופעת דליות. עם זאת, ניתן לראות גם צעירות חוות את התופעה.
  • הריון – ישנן נשים אשר בתקופת ההריון אחת התופעות שיופיעו אצלן היא ורידים. הורידים הם תופעה של המשקל העולה, הקושי בתנועה ויכולה להיות גם חלק בלתי נפרד ממנו ללא עליה מסיבית במשקל. אצל חלק מהנשים דווקא לאחר ההריון יופיעו הדליות בשל השפעת ההורמונים שלאחר הלידה.
  • גנטיקה – אנו יכולים לראות כי התופעה של דליות או ורידים שכיחה יותר אצל נשים (וגברים) שבמשפחתן היתה תופעה של דליות או ורידים.
  • חוסר תנועה – העולם המערבי התפתח מאד, אך הוא גורם לרובנו להיות במצב סטטי לאורך רוב היום. ישיבה ממושכת לאורך שעות ללא תנועה יכולה לעודד את התפתחות הדליות או הורידים.
  • עמידה ממושכת – עמידה ממושכת ללא תנועתיות יכולה גם היא לעודד את היווצרות הדליות או הורידים ברגליים.
ד"ר דוד חן – העלמת ורידים בולטים ברגליים
סובלים מורידים בולטים ברגליים? השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

דליות ורידים

דליות ורידים זהו מצב בו כלי הדם באזור הרגליים הופכים להיות גדולים, נפוחים ומפותלים. את המצב מזהים לרוב בהסתכלות כאשר המראה הוא של כלי דם כחולים עזים או סגולים הנראים כמו "נחשים קטנים" מפותלים. הדליות יכולות להיות נפוחות, מוגדלות ולעתים ניתן למשש אותן במעבר על העור. לעתים התופעה תהיה פשוט לא אסתטית, אך יכולים להצטרף אליה גם סימפטומים של כאב, אי נוחות ברגליים, נפיחות של הרגליים והתכווצויות שרירים.

הדליות נוצרות בשל פעילות לא תקינה של המסתמים הנמצאים בתוך הורידים. כאשר הורידים עובדים כראוי, הדם זורם מהם לכיוון הלב (כאשר הוא עולה בהתנגדות לכוח המשיכה). על מנת שהדם יצליח לעשות את דרכו במעלה הגוף נמצאים מסתמים קטנים שנפתחים ונסגרים לחילופין ומונעים את חזרת הדם כלפי מטה. כאשר המסתמים הללו נפגעים, הדם חוזר כלפי מטה, מוביל להתנפחות של הוריד ונוצרת תופעת הדליות.

ורידים בולטים

ורידים בולטים הם תופעה אסתטית לא נעימה, אך יכולים להיות גם בעיה רפואית. הורידים הבולטים יוצרים קושי תפקוד ביום יום ונוספת להם תחושת כבדות, נפיחות של הרגליים ופעמים רבות נלווה להם גם כאב. כאשר הורידים בולטים אנו יכולים לראות אותם כהתנפחויות תחת העור ואף למשש "גושים" על פני הרגל. הורידים הבולטים הם תוצאה של פגיעה בכלי הדם. לורידים תפקיד חשוב בהעברת הדם מהאזור התחתון של הגוף בחזרה ללב על מנת להעביר אותו תהליך מחודש של התחמצנות. על מנת לבצע את הפעולה המנוגדת לכוח הכבידה ישנם שסתומים שמונעים את חזרת הדם כלפי מטה. כאשר השסתומים נפגעים הדם נתקע במקום או חוזר כלפי מטה ובאזור נוצרים ורידים בולטים. לרוב, התופעה של ורידים בולטים תהיה כואבת יותר לאחר עמידה ממושכת או מאמץ.

טיפול בורידים בולטים

היום ישנן שיטות טיפול מתקדמות לורידים בולטים כאשר השלב הראשון בדרך לטיפול הוא ביצוע אבחון של האזור, להבין מדוע התופעה מופיעה וכיצד נכון לטפל בה. בהתאם לחומרת הבעיה בוחרים את דרך הטיפול כאשר רופא מומחה יכול להביא שיטות שונות שחלקן אינן פולשניות בכלל.

בעבר, טיפול בורידים בולטים או בדליות, היה טיפול פולשני ומורכב. היום, ניתן לבצע טיפול ביעילות, במהירות וללא צורך בתקופת החלמה ארוכה. הכלים אשר עומדים לידי הרופא הם מגוונים כולל לייזר, אולטרסאונד, קצף, גלי רדיו וקלאריוויין, אך חשוב לדעת כי יש להתייחס לכל מקרה לגופו כיוון שכל תופעה היא ספציפית ויש לבחון בין היתר האם ישנם גורמים שמובילים לתופעה והאם ישנן מגבלות לאורך הטיפול. כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר מומלץ לפנות לרופא מומחה למחלות כלי דם.

פנייה למומחה מחלות כלי דם

רופא המומחה למחלות כלי דם הוא רופא אשר עבר בנוסף להכשרה הרפואית הרגילה גם התמחות בתחום זה. הרופא מביא איתו ניסיון וידע ועל כן הוא יכול לבחון את תופעת הורידים והדליות לעומק, להבין מה גורם לתופעה, להציע את הטיפול המתאים ביותר וללתת למטופלת (או למטופל) ייעוץ כיצד להפחית את התופעה ולמנוע את הישנותה ככל הניתן. התפקיד של המומחה למחלות כלי דם הוא אינו רק לטפל במצב הנראה לעין אלא גם לבצע אבחון מעמיק של המצב. לעתים הורידים הבולטים או הדליות יכולים לסמן על בעיה בכלי הדם ובמצב זה זיהוי נכון יכול למנוע הידרדרות של הבעיה. האבחון יוביל להחלטה כיצד לטפל בורידים או בדליות כאשר במידה ותתגלה בעיית כלי דם שעלולה להתפתח ולהזיק לאיברים נוספים בגוף (אם היא עוד לא התחילה ליצור נזק), ניתן יהיה לטפל בה מהר ומבלי לגרום לנזק חמור לגוף. ההבדל בין פניה למומחה כלי דם לבין קליניקה יהיה לרוב ביכולת המומחה לזהות את המצב, להבין כמה הוא חמור ולבחור את דרך הטיפול הנכונה ביותר למטופלת.

כתבה זו פורסמה עבור ד"ר דוד חן – רופא כירורג מומחה לכלי דם וניתוחי ורידים
כתובת: הרצליה מדיקל סנטר בע"מ: רמת ים 7, הרצליה
זימון תורים: טלפון: 072-3319493, 052-9126900

Bookmark the permalink.