הסוף למשקפיים : הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית!

המשקפיים יכולים להיות פריט אפנתי נחמד מאוד והם גם יכולים להיות ציוד, הנדרש לצורך שיפור יכולת הראייה ולהגביל מאוד את האנשים המרכיבים אותם. אם אתם מרכיבים משקפיים ומעוניינים להסירם, תוכלו ללמוד במאמר זה את כל המידע על הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית. ד"ר ברברה, מומחה בבריאות העין מספר לנו על הטכנולוגיה החדשה להסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית.

הסרת משקפיים. בישראל נערכים מדי שנה כ-15 אלף ניתוחים.

הסרת משקפיים. בישראל נערכים מדי שנה כ-15 אלף ניתוחים.

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר נחשב לניתוח שכיח ונפוץ ביותר. הקרנית היא החלק החיצוני ביותר של העין. היא מכסה את האישון, הקשתית והלשכה הקדמית. על הקרנית מוטלת אחריות רבה בכל הנוגע לחוש הראייה שלנו. הקרנית ועדשת העין אחראיות ביחד לשבירת האור ומיקוד של דמויות. מכירים את רפלקס עצימת העין כאשר ישנו מגע ישיר אתה? הסיבה לכך היא, שהקרנית היא בעלת קצות עצבים והיא רגישה מאוד למגע, לכימיקלים ואף לטמפרטורה. שקיפותה של הקרנית משפיעה באופן ישיר על מיקוד הדמויות שאנו רואים ולכן, אין עליה כלי דם כלל והיא ניזונה בעיקר מנוזלי הדמעות שלנו.

כאשר ישנה בעיה, הקשורה לקרנית, התוצאה המידית היא קוצר ראייה. כיום ידוע על יותר ממיליארד וחצי אנשים ברחבי העולם, אשר סובלים מבעיה זו של קוצר ראייה ונדרשים להרכיב משקפיים.

מהו ניתוח לייזר?

כאמור, אנשים רבים ברחבי העולם סובלים מקוצר ראייה בשל קרנית עקומה. אנשים אלו זקוקים להרכבת משקפיים על מנת שיוכלו ליהנות מחוש הראייה כמו כל אחד אחר החל מנהיגה, דרך צפייה בטלוויזיה ועד זיהוי אנשים מוכרים ברחוב. לאלו, אשר אינם מעוניינים להמשיך להרכיב משקפיים ולרכוש חדשים בכל פעם שהמספר שלהם משתנה, ישנה האפשרות של ניתוח לייזר להסרת המשקפיים.

ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית הם מהחדשניים שבניתוחי הלייזר להסרת משקפיים. ניתוחי הלייזר הם פופולאריים בשל הדיוק של הלייזר, בשל התוצאות הטובות שלהם ובשל האפשרות לחזור לשגרה במהירות. בשונה מניתוח רגיל, אין צורך בחיתוך של רקמות או בהרדמה של המטופל ולכן ההחלמה המהירה והפשוטה. גם הניתוח עצמו לוקח דקות ספורות בלבד ולכן, איננו דורש השקעה של יום שלם מהמטופל.

בתום הניתוח

אמנם מדובר בהליך קצר עם החלמה מהירה, אך עדיין מדובר בניתוח עיניים, הדורש התייחסות בהתאם. לאחר ביצוע ההליך, אין צורך באשפוז או במנוחה בבית. יחד עם זאת, מדובר בהליך ניתוחי באיבר רגיש במיוחד בגוף ולכן יש לטפל בעין ולשמור עליה לאחר ניתוח שכזה גם אם מדובר בניתוח הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית.

לאחר הניתוח יש לשים לב לא לאפשר לשום עצם זר להיכנס לעיניים היות שגם גרגר חול, שבמקרה אחר פשוט יציק מאוד, עלול לגרום לנזק ממשי לאחר ניתוח לייזר. כמו כן, הראייה היא מטושטשת בימים הראשונים, דבר אשר איננו מאפשר נהיגה ומומלץ מאוד שלא לאמץ את העיניים. כלומר, עדיף לא לנסות להתמקד בדמויות קטנות כגון עבודה על המחשב, קריאת עיתונים וכדומה.

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא ההתמודדות עם תחושת הגרד בעיניים לאחר הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית. למרות תחושת הגרד המוכרת לאחר הליך זה, חשוב להימנע משפשוף העיניים למניעת הכנסת עצמים זרים, הנמצאים בסמוך לעין אל העין פנימה.

ד"ר ברברה עאדל – הסרת משקפיים בלייזר
השאירו פרטים ונחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

רואים את ההבדל

כאשר מרכיבים משקפיים בפעם הראשונה, ניתן להרגיש בהבדל באופן מידי. במקרה של הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית, ההבדל הוא לא מידי. ברגעים הראשונים ישנה תחושה כאילו עצם זר חדר לתוך העין. את מלוא הצלחת הניתוח ניתן להרגיש רק לאחר כשלושה חודשים, כאשר זה גם הזמן להגיע לביקורת. כלומר, אין סיבה לדאגה, אם ההבדל איננו משמעותי בימים הראשונים ולעתים אף יש החמרה בראייה בשל הראייה המטושטשת, המאפיינת את הימים הראשונים שלאחר הניתוח. במקרה שכזה, חשוב לתת לזמן לעשות את שלו ולצפות לשיפור הדרגתי ככל שהזמן עובר. במידה ואין שיפור בראייה כלל לאחר מספר ימים, מומלץ ליצור קשר עם המרפאה ולהתייעץ לגבי הצעדים הבאים.

בטיחות לפני הכל

כאמור, העין היא איבר רגיש במיוחד בגוף ולכן, בהחלט ברור ומובן, שאנשים מסתייגים מביצוע הליך ניתוחי כדוגמת הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית. לכן חשוב לוודא, שרק רופאים, שהוכשרו והוסמכו לביצוע הליך זה יבצעו אותו וכמובן, גם הניסיון בתחום חשוב ומהווה פרמטר בבחירת הרופא המבצע את הניתוח גם אם זה כרוך בתוספת כספית גדולה.

הכתבה פורסמה עבור ד"ר ברברה עאדל  – מומחה לבריאות העין
מרכז רפואי ד"ר עאדל ברבארה – דרך יפו 157 (בית אמות), קומה 2 חיפה
טלפונים: 04-8552019 , 052-8500063 , 1-800-330-999

Bookmark the permalink.