המשחק שהפך למקצוע : איך גיליתי את הכישרון שבילד שלי

עד לפני זמן מה רעשו ילדי העולם וישראל בעקבות טרנד הגומילום ששטף את כולם. אותן גומיות קטנות וצבעוניות, שנארזו יפה בקופסאות יחד עם "לום" שעליו אפשר היה להלבישן ולעסוק בהכנת צמידים אפנתיים ומלהיבים, היו ללהיט גדול ובכל מקום ניתן היה לראות ילדים עסוקים בהכנת צמידי גומילום, או עונדים אותם.

צמידים מגומיות צבעוניות

צמידים מגומיות צבעוניות

נכון, יש שיגידו איך לא חשבו על זה קודם, מצטער לקלקל לכם את החגיגה אבל זה התחיל עוד מזמן, רחוק רחוק מאיתנו, אי שם בשבט אפריקני ביבשת אפריקה, התגודדו בנות השבט להכנת צמידי יופי, צמידים שבאמצעותם קשתו את גופן. אותן צמידים עצבו את יופיין. הכנת הצמידים גזלה שעות של התעסקות ועברה דורות על גבי דורות.

הטרנד המצליח, צמידים מגומיות צבעוניות הפך להצלחה מסחררת בקרב ילדים בארץ ובעולם. האומנות, האופנה, הדמיון והתוצאה הסופית שלא דומה לקודמה גרמה להתמכרות ולגילוי כישרונות חדשים. למען האמת, גם הוריהם של חלק מהילדים הסתובבו עם הצמידים החמודים ובכך התגאו ביכולת הילדים להכין צמידים. סוד הגומילום היה כפול – שילוב מושלם של עיסוק תחביבי לשעות הפנאי, הכרוך בלמידה ובהפעלת מוטוריקה עדינה של הידיים, ובתוצר חביב שניתן להתקשט בו.

ואכן יצירת צמידים מסוגים שונים היא דרך מצוינת לספק לעצמנו, כשאנו ילדים ואף בבגרותנו, עיסוק נעים, שכרוך בלמידה ובעבודת יד מאתגרת, באימון המוטוריקה העדינה, וכן בתוצר מרנין שאפשר לענוד אותו ולהתקשט בו בשמחה.

איך להפוך הכנת צמידים למקצועית?

נכון שתכשיטנות היא תחום רציני המצריך לימודים, אפילו אקדמאיים, ואולם הדבר תקף רק כשמדובר על לימוד עיצוב תכשיטים בחומרים קלאסיים כמו זהב וכסף, אבנים יקרות, עץ, שיבוצים ועוד טכניקות מורכבות וסבוכות שחובה ללמוד באופן מקצועני ואף להתנסות בהכנתם במהלך לימודים ארוכים וסבלניים. אלא שבין הכנת צמידים בנוסח גומילום, לבין הכנת ועיצוב תכשיטי יוקרה קיים תחום אפור (ומאוד צבעוני בפוטנציה) שהוא תחום הכנת צמידים לחובבנים. ניתן ללמוד הכנת צמידים שכאלו בחוגים של מלאכת יד, או אפילו לבד תוך צפייה בסרטוני הסברה ביוטיוב, או מחוברות תחביב מחו"ל.

למידת טכניקות

יש טכניקות שונות המשמשות לצורך הכנתם של צמידים ושאותן ניתן וחשוב ללמוד בכדי להפוך תחביב מאולתר לכזה שיהיה מקצועי בהרבה ויאפשר מכירת התוצרת: סריגה עם סוגי חוט שונים, אפילו עם חוטי נחושת; שיבוץ חרוזים; השחלת חרוזים; יצירת חרוזים ממגוון חומרים וסגנונות (למשל יצירת חרוזי מילפיורי מפימו או ניפוח חרוזי זכוכית) לצורך השחלתם על צמידים ומחרוזות; טוויה ואריגה של צמידים; ועוד ועוד.

בכדי להתמחות בהכנת צמידים שתוצאתה תהיה צמידים איכותיים שהוכנו ומתאימים למכירה בירידים או לחברים ומכרים, מומלץ לא להתפשר ולהירשם לחוג במקום מוסמך המועבר על-ידי מומחים ליצירת צמידים. השתתפות בחוג שכזה תבטיח לכם הנאה גדולה ולמידת טכניקה שתאפשר הכנת צמידים מקסימים שכל מי שייתקל בהם ירצה לעצמו שכמותם.

יצירת והכנת צמידים היא פעולה כיפית במיוחד לבני כל הגילאים ואפילו לבני כל המינים. צמידים הם ענף בתחום התכשיטים אשר לו עשרות אם לא מאות ענפים המתפצלים לסגנונות שונים של צמידים. יש צמידים פשוטים שמבוססים על קליעת, קשירת או סריגת חוטים, ושמתאימים במיוחד בעבור ילדים (אך אם תשתמשו באותה טכניקה להכנת צמידים באמצעות חוט זמש או עור ובשילוב חרוזי זהב התוצאה תהיה יוקרתית ותהלום גם גברות שמאוד מקפידות על תכשיטיהן והופעתן). צמידים נוספים עשויים מטכניקות שונות של השחלת חרוזים באלפי סוגים וגדלים. כמובן שיש גם צמידים יקרים מכסף, מזהב ומיהלומים, שמיועדים למבוגרים. אם כן, צמידים הם תכשיטים שבני האדם עונדים מגיל צעיר – יש אפילו שקושרים לתינוק חוט אדום על פרק היד כסגולה למזל טוב – ועד לבגרות.

— רייבולום המקורי – מותג היצירה מארצות הברית —
בקרו באתרנו ולמדו איך להכין צמידים מגומיות צבעוניות. כניסה לאתר

צמידים בהתאם לטעם ולגיל

מכיון שהטעם משתנה כל הזמן ישתנה כנראה גם אופי הצמידים שנענוד. יעשו בחכמה מי שילמדו להכין צמידים לבדם, לעצמם, כמתנה, או למכירה. הכנת צמידים היא טכניקה נרכשת, וניתן ללמוד הכנת כל סגנונות הצמידים. השוני בין הטכניקות מצריך יותר או פחות מיומנויות וכן שימוש בחומרים פחות או יותר יקרים בעת הכנת הצמידים.

לבחור חומר, להחליט איך לומדים, ולהכין צמידים

על מנת ליצור צמידים בסגנון המתאים ומעניין אתכם תצטרכו ראשית להחליט אילו הם החומרים שאיתם תרצו לעבוד וכן האם באפשרותכם לרכוש את החומרים הנ"ל. החומרים הדרושים להכנת צמידים יכולים להיות ממש זולים – למשל עיסת נייר – או יקרים מאוד – זהב 24 קראט. הבחירה ממה תרצו לייצר את הצמידים היא שלכם ובהתאם לה תוכלו להחליט כיצד ללמוד את הליך הכנת הצמידים. החומרים שבאים בחשבון לצורך יצירת צמידים הם למשל: פימו שממנו מכינים צמידים או חרוזים לצמיד, חרוזי זכוכית שונים, חרוזי פלסטיק, חרוזי עיסת נייר או עיסת נייר לפיסול צמידים, חימר, חוטי רקמה, צמר, מקרמה, שרוכי זמש ועור, גומיות ועוד. תלוי לאיזה צורך אתם מכינים צמידים ומה בכוונתכם לעשות עם הצמידים שהכנתם.

Bookmark the permalink.