אסתטיקה וגינאלית : להרגיש נשית יותר מתמיד

טיפולי האסתטיקה נועדו לתת לנו תחושה טובה עם גופנו. בעוד שנשים רבות מכירות את טיפולי האסתטיקה הנראים לעין, את טיפולי האסתטיקה הואגינלית מכירות מעט נשים, אם כי תחום זה הולך ונכנס למודעות יותר ויותר. אסתטיקה וגינאלית עוסקת בטיפולים שונים אשר מטרתם לסייע לאישה לחוש טוב יותר עם גופה ולמנוע בעיות שונות הפוגעות באיכות החיים. פנינו לפרופסור לבנשטיין, מומחה לאסתטיקה וגינאלית וסגן מנהל אגף נשים בבית החולים רמב"ם, סקרנו עבורכם את סוגי הטיפולים הניתנים ולמי הם מתאימים.

יותר ויותר נשים פונות מדי שנה על מנת לבצע טיפולי אסתטיקה וגינאלית.

יותר ויותר נשים פונות מדי שנה על מנת לבצע טיפולי אסתטיקה וגינאלית. להרגיש טוב יותר עם גופך.

הטיפולים הנפוצים בתחום יעסקו בבעיות של צניחת קירות הנרתיק, הצרה של הנרתיק והצרת הואגינה. חשוב לדעת כי נשים רבות (מעל למחצית מהאוכלוסייה) סובלות מצניחה של קירות הנרתיק ויש מה לעשות בנידון. על אף שתחום האסתטיקה הוגינאלית אינו נמצא בשיח היום יומי הפתיחות לנושא יכולה להשפיע על איכות החיים וחשוב שנשים ידעו לברר אודות האפשרויות העומדות לפניהן.

הצרת נרתיק

הסיבות לביצוע הצרת נרתיק יכולות להיות שונות ולטפל בבעיות שונות כאשר אחת מהן היא אי שביעות רצון מחיי המין. לפרוצדורה מגיעות נשים לאחר לידות מרובות (או לאחר לידה יחידה שהשפיעה באופן משמעותי על האזור), נשים מבוגרות, מעשנות ונשים אשר עובדות בעבודה פיזית שכוללת הרמת משאות. הנרתיק המורחב גורם לכך שבעת קיום יחסי המין מתקיים פחות חיכוך בין איברי המין והדבר מוביל לחוסר שביעות רצון.

טיפולי הצרת נרתיק הם טיפולים המתקיימים בחדר ניתוח תחת הרדמה שיכולה להיות מקומית או כללית, בהתאם להחלטת הרופא והאבחון הראשוני. במהלך ההליך הרופא מבצע הצרה של הנרתיק ובאפשרותו לדאוג בהמשך גם לחיזוק השרירים באזור האגן ע"י פיזיותרפיה של רצפת האגן לפי הצורך. הטיפול עצמו נחשב לקצר מאד לאחר הניתוח יש להקפיד על מנוחה והימנעות מפעילות גופנית לתקופה של סביב  ארבעה שבועות. לאחר תקופת ההחלמה התחושה של שיפור בכול הנוגע לדימוי העצמי ולשיפור מתפקוד חיי המין.

הקטנת שפתי הנרתיק

ישנן סיבות שונות לבצע הליכים של אסתטיקה וגינאלית כשהסיבה לביצוע הצרה של הואגינה יכול להיות תחושת אי נוחות אישית (כמו למשל הימנעות מבגדי ים) ואף כאב. נשים אשר מרגישות את התחושות הללו צריכות לדעת כי ישנו פתרון זמין וניתן לבצע היצרות של הואגינה בהליך ניתוחי שאינו אורך זמן רב ומביא לנוחות ותחושה אישית טובה.

הליך הקטנת שפתי הנרתיק מתבצע בחדר ניתוח ותחת הרדמה מקומית. בעת הניתוח הרופא מבצע קיצור של השפתיים הקטנות כאשר הוא לא נוגע בחלק החיצוני. התפקיד של השפתיים הקטנות הוא להגן על הרירית שבפתח הנרתיק. התוצאות של הניתוח מאפשרות לנשים אשר חשו חוסר ביטחון ללכת עם בגד ים להתחיל ומשפיע בעיקר על נושא הדימוי העצמי לעתים נשים אשר חשו לפני הניתוח כאבים בשל השפתיים הבולטות כאבים אלו יפסקו.

פרופסור לבנשטיין ליאור – מומחה לאסתטיקה וגינאלית
מגיע לך להרגיש נשית יותר, פני אל פרופסור לבנשטיין לקבלת ייעוץ רפואי:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

אסתטיקה פלסטית – לבחור את הרופא הנכון

טיפולי אסתטיקה וגינאלית אינם טיפולים חדשים אך נשים רבות לא מודעות אליהם כיוון שאינם נמצאים בשיח היום יומי. עם זאת, ממש כמו שמבצעים טיפולי אסתטיקה שכולם יכולים לראות, כך ניתן לבצע טיפולי אסתטיקה אינטימיים שמיועדים להעלאת הביטחון העצמי של האישה, העלאת שביעות הרצון מחיי המין וטיפול בבעיות באזור. החשוב ביותר בפניה לטיפולי אסתטיקה וגינאלית הוא לפנות לרופא הנכון ולמרפאה הנכונה ולשם כך יש לבדוק מספר דברים:

  • ניסיון – לפני הפניה לרופא אשר יבצע את הפרוצדורה המבוקשת חשוב לבחון מהו הניסיון שלו. כמה טיפולים כבר עשה בעבר ובעיקר, האם ביצע את הטיפול המבוקש (יש לזכור כי ישנם טיפולים שונים בתחום ועל הרופא להביא ניסיון בטיפול הספציפי הנדרש).
  • ייעוץ מקדים – הייעוץ המקדים צריך לכלול הסתכלות של הרופא על האזור וביצוע הליך הנקרא תיאום ציפיות בין המטופלת לרופא. הרופא צריך להסביר מה הוא עומד לבצע, מהן ההשלכות של הטיפול (אם ישנן) ולאלו תוצאות ניתן לצפות. כל המידע חשוב על מנת לקבל החלטה על הטיפול בביטחון.
  • הליך החלמה – חשוב לברר מהו הליך ההחלמה, מה הוא כולל ולאלו תוצאות ניתן לצפות. חשוב לדעת מראש אלו פעולות ניתן לעשות לאחר ההליך ואלו לא ומה כוללת המנוחה לאחריו.

טיפולי אסתטיקה וגינאלית נועדו להעניק לאישה איכות חיים על ידי קבלת מראה מחמיא באזור הוגינאלי ועל ידי פתרון בעיות ממשיות. הטיפולים מיועדים לתת לאישה תחושה טובה יותר בחייה ולכן בכל תחושה של חוסר ביטחון או אי נוחות מומלץ לפנות לרופא מומחה להתייעצות מה ניתן לעשות.

כתבה זו פורסמה עבור פרופסור לבנשטיין ליאור – אסתטיקה וגינאלית, אורוגניקולוגיה ושיקום רצפת האגן
כתובת המרפאה: רחוב שדרות הנשיא 29 חיפה | קבוצת אסיא מדיקל – רחוב הברזל 20, רמת החייל, תל אביב
טלפון: 052-9709573, 03-7645444

Bookmark the permalink.