הילד שלכם לוקח ריטלין ? בדוק את זכויותייך !

מי זכאי לקצבת נכות ילדים מביטוח לאומי?

הורים רבים מקבלים במתנה ילדים מיוחדים, כאשר הייחודיות שלהם באה לידי ביטוי, בין היתר, במוגבלות פיזית או נפשית ואז הורים אלו זכאים לקצבת נכות ילדים מביטוח לאומי. התנאים לכך מובאים כאן לפניכם.
הבהרה!
חשוב להבהיר, שמאמר זה איננו מהווה תחליף לבחינת כל מקרה לגופו אל מול המוסד לביטוח לאומי, אלא בא לתת קווים כלליים, על מנת להקל עליכם בקבלת המידע הכללי. כמו כן, ישנם תנאים רבים, בהם ניתן לקבל קצבה זו ולא כולם מופיעים במאמר זה. כלומר, במידה ואתם חשים שילדכם עשוי להיות זכאי לקצבת הנכות, מומלץ לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולבחון את המקרה האישי שלכם לפרטיו.

 

הילד שלכם לוקח ריטלין ? ביטוח לאומי חייב לך כסף !
למידע נוסף השאירו פרטים: 



מהי נכות ילדים?
נכות, באופן כללי, היא אי היכולת של אדם להתנהל כמצופה בהתאם לגילו ובשל כך, הוא זקוק לעזרה מסוג כלשהו. לדוגמה, אם נשווה תינוק לילד בן שבע, הרי שתינוק ייחשב שבעל נכות, משום שאיננו מסוגל ללכת כמו הילד בן השבע. אך, אם נשווה שני ילדים בני אותו הגיל, נוכל לקבל תמונה יותר כוללת. בשונה מנכות של מבוגרים, במקרה של נכות ילדים, קצבת הנכות לא מגיעה אל הנכה עצמו, אלא אל האפוטרופוס שלו.
סוגי נכויות
נכויות של ילדים, המאפשרות קבלת קצבת נכות, מתחלקות לשני סוגים עיקריים: נכות נפשית ונכות פיזית. כאשר ילד מאובחן כסובל ממחלה נפשית כזו או אחרת, הדורשת טיפול קבוע, הילד עשוי להימצא זכאי לקצבה זו. כמו כן, נכויות פיזיות, הדורשות טיפול באופן קבוע, בין אם מדובר בטיפול תרופתי או סיוע של אדם נוסף, עשוי להימצא זכאי לקצבת נכות.
כאשר מדובר על נכות פיזית, הכוונה איננה רק לנכות, הדורשת עזרי הליכה, אלא גם לעזרי שמיעה וראייה, טיפול רפואי צמוד ואף טיפול סיעודי צמוד. כלומר גם ילד, אשר בשל בעיה רפואית כלשהי, איננו מסוגל לשלוט בסוגריו, יתכן שיימצא זכאי לקצבת נכות ילדים.
תנאים
כאמור, כל מקרה דורש בדיקה של המוסד לביטוח לאומי לקבלת אישור הזכאות לקצבה ולא ניתן להשליך מקרה אחד על האחר ולהשוות ביניהם.

 

Bookmark the permalink.