דיני משפחה : רגע לפני שמתגרשים

עומדים לפני גירושין? רגע לפני שאתם נפרדים כדאי שתכירו מספר מונחים אשר עומדים להיות חלק מהיום יום שלכם בתקופה הקרובה. גירושין ובוודאי גירושין בין בני זוג אשר חולקים ברכוש וילדים אינם מסתיימים ביום אחד ויש להתייחס למרכיבים רבים בעת הפרידה. עו"ד זוהר הלוי, מומחה לדיני משפחה וגירושין מסביר לנו על הליך הגירושין, מה צריך לדעת רגע לפני..

גירושים הם אף פעם לא דבר קל. החלטתם להתגרש? החלטתם לפתוח דף חדש? הכתבה הזאת בשבילכם.

גירושים הם אף פעם לא דבר קל. החלטתם להתגרש? החלטתם לפתוח דף חדש? הכתבה הזאת בשבילכם.

ההליך המשפטי אשר דן בתחום המשפחה קשור להשתייכות הדתית של בני הזוג ומכאן אנו מבינים כי תחום דיני המשפחה שונה מכל תחום משפטי אחר אשר אינו קשור בדת. בתחום דיני משפחה ישנם מספר מושגים מרכזיים אותם כדאי לכל אחד להכיר:

מזונות

קביעת מזונות נעשית במצבים של פרידה או גירושין כאשר אלו יכולים להיות עבור הילדים ועבור האישה ומפרידים בין השניים. מזונות עבור הילדים נובעים מתוך ההסבר הפשוט שאומר כי באחריות ההורים לדאוג לכלכלת ורווחת ילדיהם. כאשר מבצעים חישוב של גובה דמי המזונות עבור הילדים לוקחים בחשבון שלושה מרכיבים:

  • סך צרכי הילדים – מהם הצרכים של הילדים ומהי העלות הנדרשת על מנת לעמוד בצרכים אלו.
  • חישוב נטל הפרנסה – באיזה אופן צריך להתחלק הנטל בין שני ההורים. סעיף זה מתייחס בין היתר ליכולת הפרנסה של כל אחד מההורים לפני הליך הגירושין.
  • משמורת – גובה המזונות עבור הילדים מחושבים בין היתר גם בהתייחס למשמורת כאשר לעתים תהיה השפעה למשמורת משותפת לעומת יחידה.

פסק הדין "בן עמי נגד בן עמי" אשר קיבל את השם "הלכת בן עמי" קבע כי צרכי הילד עומדים על סך מינימום של 1,150 ש"ח ולאחר מכן עודכן סכום זה בהתאם ליוקר המחייה לסכום של 1,250 ש"ח. כמובן, סף זה מתייחס למינימום אותו יש לשלם כמזונות עבור כל ילד.

גובה מזונות האישה מתייחסים לכך שגם לאחר הגירושין אמורה האישה לחיות באותה רמת חיים שבה חייה לפני הגירושין ובמידה ונראה כי עקב הגירושין מצבה עלול להידרדר ייקבעו לה מזונות.

משרד עו"ד זוהר הלוי – מומחה לדיני משפחה
החלטתם להתגרש? פנו אלי לייעוץ משפטי. השאירו פרטים ואחזור אליכם:
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

צוואות וירושות

כל אדם זכאי לכתוב לעצמו את צוואתו. במידה ולאדם ישנם נכסים אך הוא לא כתב צוואה המציינת את החלוקה שלהם, אלו יחולקו על פי דין ירושות. דין הירושות קובע במפורש כיצד יחולקו נכסיו של כל אדם במידה ולא ביצע צוואה. את הצוואה מומלץ לעשות בעזרת עו"ד המתמחה בתחום זה על מנת להיות בטוחים שיהיה לה תוקף משפטי וכן שהיא תגיע לידי מימוש. חשוב לדעת כי כל אדם רשאי לשנות את צוואתו או לכתוב צוואה חדשה לחלוטין.

תביעות גירושין

תביעות גירושין מתבצעות במצבים בהם בני הזוג מבקשים להיפרד. בהליך הפרידה יכול כל זוג לבחור האם לקחת עו"ד עבור כל אחד מהצדדים או האם לקחת עו"ד אחד אשר יסייע לזוג להגיע להסכמות במהרה. הליך תביעת הגירושין הוא אינו הליך קצר ויש לזכור כי כשיש ילדים באמצע הם עלולים למצוא עצמם גם באמצע מריבות בין ההורים. על מנת שלא לפגוע זה בזו ובילדים מומלץ מאד לשכור את שירותיו של עו"ד אשר המומחיות שלו היא בהצגת הצד של המתגרש/ת באופן בו יבקשו ממנו. כלומר, אם אתם רוצים להימנע מוויכוחים במהלך הגירושין, נסו למצוא עו"ד אשר מאמין בדרך של גישור ואם אתם לא מוכנים להתפשר, חפשו עו"ד אשר יילחם עבורכם.

הסכמי ממון

הסכמי ממון הם הסכמים הנוגעים לכספים ורכוש. לאחר החתונה רכוש שני הצדדים הופך להיות רכוש משותף. במקרים רבים בהם אחד מבני הזוג מביא איתו רכוש, בוחרים בני הזוג לבצע הסכם ממון אשר לרוב יקבע כי הרכוש יישאר (במלואו או ברובו) ברשות הצד שהביא אותו. כמו כן חשוב לדעת כי ניתן בכל רגע נתון לבצע הסכם ממון והדבר אפילו נהוג מאד במקרים מסוימים. למשל במקרים בהם ההורים של אחד מבני הזוג מחליטים לסייע לזוג בדרכים שונות כמו למשל במתן דירה במתנה עבורם, יכולים בני הזוג לבחור לבצע הסכם ממון שיקבע כי במקרה של פרידה הדירה תישאר בבעלות הצד שהביא את המימון עבורה.

חלוקת רכוש בין בני זוג

חלוקת רכוש בין בני זוג תתבצע לאחר פרידה או גירושין כאשר מחולק בין השניים כל רכושם. במידה וישנו הסכם ממון מקדים לפרידה יהיה לו תוקף מלא וחלוקת הרכוש תתאים לו. בעת פרידה בני הזוג חולקים בניהם את הרכוש והנכסים אותם אספו עם השנים כאשר נקודת ההנחה היא שכל נכס, גם אם הוא נרשם רק על שם אחד מבני הזוג, הוא נכס משותף. כלומר, במידה ולבני הזוג ישנה דירה הרשומה על שם אחד מהם במקרה של פרידה תתבצע חלוקת רכוש אלא אם נכתב אחרת בהסכם מקדים.

כתבה זו פורסמה על ידי משרד עו"ד זוהר הלוי – מומחה לדיני משפחה
רחוב תובל 13, בית אמריקה, קומה 4, רמת גן
077-4335274 | 050-9382044

Bookmark the permalink.