גירושין : כל מה שצריך לדעת רגע לפני

בין אם נחתה עליכם התובנה ובין אם ניסתם לתקן את הקרע בזוגיות בסופו של יום החלטתם שאתם רוצים להתגרש. אז מה עושים עכשיו? איך לסיים את התהליך כמה שיותר מהר עם כמה שפחות בעיות. פנינו אל עו"ד רויטל אבידן מומחית לדיני גירושין במטרה לקבל כמה עצות למתגרשים הטריים.

גירושין, אפילו שהם באים ממקום נכון וצודק אינם דבר קל.

גירושין, אפילו שהם באים ממקום נכון וצודק אינם דבר קל.

הסטטיסטיקות מצביעות על כך שמעל ל- 30% מהזוגות הנשואים בוחרים להיפרד זה מזו לעבור הליך גירושין. הליך הגירושין הוא הליך של פרידה וככל שישנם יותר גורמים מעורבים, כך היא הופכת להיות מורכבת ומסובכת יותר. כלומר, זוג נשוי ללא ילדים או רכוש אשר בוחר להיפרד כל אחד לדרכו, יוכל לבצע את הליך הפרידה במהירות, אך זוג בעל נכסים או חובות וילדים יכול למצוא עצמו בהליך פרידה ארוך, שוחק ולא פעם גם מתיש.

להיעזר באיש מקצוע

רוב הגירושים המתקיימים בארץ מתבצעים בעזרת עורכי דין ואנשי מקצוע אשר תפקידם לסייע לצדדים להיפרד בהרגשה טובה ככל שניתן. כאשר לבני הזוג יש רכוש (או חובות) וילדים, הפרידה אינה רק זה מזו, אלא גם מאורח חיים שכולל רמת חיים מסוימת והתנהלות מול הילדים.

בעת הפרידה על בני הזוג להגיע להסכמות (בעצמם או באמצעות בית משפט) על חלוקת הרכוש וסידורי הראייה והמשמורת של הילדים. החלטות לא קלות המשפיעות בדרך זו או אחרת על עתידו של כל אחד מהצדדים.

פנו אל עו"ד רויטל אבידן מומחית לדיני גירושין – משרד עורכי דין רויטל אבידן
ייצוג וטיפול בתיקי גירושין, השאירו פרטים ונשמח לסייע. אנחנו כאן בשבילך!
טלפון:
דואר אלקטרוני:
שם:

גירושין והשפעתם על הילדים

במידה ולזוג יש ילדים משותפים, הליך הגירושין משפיע לא רק עליהם אלא גם על ילדיהם ועל כן על ההסדר בין ההורים לכלול הגנה על זכויות הילדים והדבר כולל:

  • החלטה על משמורת- ישנן פרידות בהן שני הצדדים מסכימים על כך שהמשמורת על הילדים תהיה אצל אחד ההורים, ישנן פרידות בהן יש הסכמה על משמורת משותפת וישנם מצבים בהם אין החלטה משותפת וההחלטה למשמורת נשארת בידי בית המשפט.
  • הסדרי ראיה- במידה והמשמורת אינה משותפת יש לקבוע את הסדרי הראיה של הילדים אצל הצד השני כאשר חשוב להבין כי הליך גירושין אינו מנתק את ההורה מילדיו וכי הסדרי הראיה אשר נקבעים בין שני הצדדים או על ידי בית משפט הם מחייבים את שני ההורים.
  • מזונות- לרוב ייקבע כי הילדים זכאים למזונות ובהליך הגירושין יש לדון מהו גובה המזונות ועד לאיזה גיל יקבלו אותם הילדים.

חשוב לזכור כי כאשר זוג שיש לו ילדים משותפים בוחר להיפרד, הוא נשאר בעל מחויבות משותפת לילדיו ומחויבות זו צריכה להיות מסודרת בהסכם הפרידה. זוג אשר עובר הליך גירושין יכול לבחור לקחת עורך דין משותף וזאת במידה ויש בניהם הסכמות לגבי הפרידה. לרוב, יבחרו בני הזוג לקחת לעצמם אנשי מקצוע שונים אשר יסייעו להם לעמוד על זכויותיהם לאחר סיום הנישואין.

כתבה זו פורסמה עבור משרד עורכי דין רויטל אבידן – עו"ד רויטל אבידן
גיבורי ישראל 24 נתניה | טלפון: 077-2060170, פקס: 077-2060172

Bookmark the permalink.