בעקבות המחקר החדש : מעקב רפואי אחר נקודות חן מולדות ימזער את הסיכוי לסרטן העור

מחלת הסרטן נמצאת בכותרות מזה שנים ארוכות, והאוכלוסייה כולה מודעת לשינויים, מחקרים ופיתוחים שונים. הסרטן הולך והופך לשכיח יותר, וכמעט כל אדם כיום מכיר לפחות אדם אחד שלקה בסרטן מסוג כלשהו.

מניעה וגילוי מוקדם של סרטן העור

מניעה וגילוי מוקדם של סרטן העור

לשמחתנו, יותר ויותר אנשים זוכים להכיר גם אנשים שנלחמו וניצחו את מחלת הסרטן. המדע המודרני מאפשר לנו למנף מידע חדש ופיתוחים חדישים שתורמים לטיפול, למניעה ולהארכת החיים במקרים של סרטן. מלנומה הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בישראל, וככל הנראה השכיח ביותר מסוגי סרטן העור השונים. כמו בסוגים אחרים של סרטן, הדרך הטובה ביותר לנצח את המחלה היא על-ידי הימנעות מההתמודדות איתה, ועל כך נרחיב בכתבה הבאה.

מתוך סוגי הסרטן השונים, מלנומה היא אחד הנפוצים, ומכאן שהיא גם אחד מסוגי הסרטן הנחקרים ביותר. ישנם אלפי מחקרים שונים בתחום הרפואי, וההבנה של המחלה הולכת ומעמיקה. היכולת לטפל בסרטן מסוג זה הולך ומתרחב, אך הגילוי החשוב ביותר הוא שהמניעה היא המהלך הטוב ביותר. אלו מאיתנו שנולדו בהירי עור, בעלי עיניים בהירות או בעלי צבע שיער בהיר התגלו כחשופים יותר לפגיעת המחלה, לפחות ברמת המחקר הסטטיסטי. אלו מאיתנו שנולדו עם שלושת הגורמים הללו – עור בהיר, עיניים בהירות וצבע שיער בהיר נמצאים אם כך בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר, ועליהם להשתמש בכמה שיותר אמצעים להגן על עורם מהמחלה.

בגילוי מוקדם ניתן במקרים רבים של המחלה לבצע טיפול מונע התפשטות, ולהסיר את הנגע בטרם הצליח לשלוח גרורות ולהעמיק. חלק מהגידולים של המחלה מתחילים בעין, בכבד, במוח ובמערכת העיכול או הלימפה, אך חלקם הגדול יותר מתחיל דווקא בעור, כך שקל יותר לאתרו, לזהות אותו, ולהסיר אותו לחלוטין.

המניעה של הסרטן נשענת על הגנה בעזרת תכשירים מונעי קרינה, תכשירי הגנה שונים, ביגוד נכון, הימנעות מחשיפה לשמש, וביקורי רופא סדירים. ניתן לזהות מלנומה בשלבים מוקדמים ביותר, וככל שהזיהוי נעשה בשלב מוקדם יותר, כך הסיכוי לגלות ולמנוע את התפתחות המחלה גדל, והסיכוי לניצחון עליה עולה בהתאם.

— מימוש זכויות רפואיות – פסגה החזרי מס —
חלית? אתה לא לבד! פנה אלינו למימוש זכויותיך הרפואיות. התקשר: 04-8814008

נקודות חן מהוות גורם ראשוני ידוע ומוכר לרפואה, גורם מעלה סיכון סטטיסטי ללקות בסרטן העור. סרטן העור הינו מחלה קטלנית המגיעה במספר צורות, והולכת ומתפשטת ברב האוכלוסייה. המודעות למחלה יכולה להציל חיים, וכמו כן מעקב רפואי אחר נקודות חן מולדות יכול להיות גורם מניעה ראשון במעלה.

רוב הסיכויים הם שכאשר יצאתם מחדר הלידה, אף רופא לא אמר להורים שלכם כי נקודת החן שמעטרת את עורכם במקום זה או אחר מהווה גורם סיכון לסרטן העור. לא נדרשתם לבצע מעקב רפואי שנתי אחר נקודות החן המולדות שלכם, ולא הוזהרתם. קראו בעיון מאמר זה, והשכילו בנושא.

החשיבות של מעקב רפואי אחר נקודות חן מולדות – הצלת החיים

מחלת הסרטן הינה מחלה מסוכנת ונפוצה, והעובדה שנקודות חן מהוות גורם סיכון למחלה היא דווקא עובדה שיכולה לשחק לטובתכם. רוב הנפגעים מסרטן העור הגיעו לנקודת האל-חזור מתוך אי-ידיעה וחוסר מודעות לסיכון. אלו מכם שנולדו עם נקודת חן יכולים למנף את הידע שלהם, ולעשות את המהלך האחראי. מעקב רפואי אחר נקודות חן מולדות הוא מהלך מציל חיים בכך שהוא מאפשר גילוי מוקדם של מחלת הסרטן. עצם קיומה של נקודת חן, ואפילו נקודות חן רבות, אינה אומרת כי תלקו במחלה, אך היא כן מהווה פעמון אזהרה שמעודד אתכם לגשת לבדיקה מוקדמת ולביצוע של מעקב רפואי מתקדם על נקודות החן המולדות שלכם, לצורך מניעה.

אז מה עושים?

דבר ראשון, ניגשים לרופא עור, מספרים לו כי יש לכם נקודת חן מולדת, ומבקשים ממנו שני דברים, מידע חיוני על הימנעות מהמחלה, הגנה על העור שלכם, ופעולות מנע. ובדיקה מקיפה של העור שלכם, כולל בדיקת נקודות החן, לצורך שלילה ומניעה.

יעוץ לגבי ביצוע מעקב רפואי אחרי נקודות חן מולדות או חדשות, לצורך מניעה עתידית של התפרצות והתפתחות מחלות. ביצוע פעולה זו מכניס אתכם למסלול בדיקות שגרתי, ומסלול מודעות יומיומי. את הבדיקות לצורך ביצוע המעקב הרפואי לשינויים בנקודות חן מולדות או חדשות תעשו רק אחת למספר חודשים, ואת הידע על מניעה והגנה תיישמו מיידית בחיי היום יום, ובכך תורידו משמעותית את הסיכון שלכם לחלות.

Bookmark the permalink.